Anonym (g) skrev 2024-07-22 02:37:29 följande:
Män tjänar ofta mer än kvinnor av olika anledningar. Därför inte konstigt att kvinnor brukar hitta män som råkar ha en högre lön än de själva.
Och som redan påpekats så tenderar folk att hålla sig till sin egen socialgrupp vid partnerbildande. Jag har aldrig sett en manlig överläkare med en kvinnlig busschaffis heller.
Nej, det säger jag verkligen inte. Det finns en liten grupp lyxhoror som vi andra, normala kvinnor, inte vill beblanda oss med. Dessa kvinnor är manipulativa och beräknande, kärlekslösa utsugare, som enbart siktar på ett materiellt rikt liv.
De flesta kvinnor väljer inte rika män. Andra saker är viktigare för dem, ex. familjebildande, bli kär och skaffa en seriös relation.
Bullshit igen. Finns massor av högavlönade kvinnor inte så många förre än män längre. Men de väljer bara män med samma, eller helst, högre inkomster.
jag skulle kunna visa dig 10 exempel bara i mitt bostadsområde där mannen tjänar väldigt mycket men är tillsammans med en outbildad dagisfröken, en enkel administratör, en butiksarbetare etc. Tvärtom har jag ALDRIG stött på i hela mitt liv