• molly50

Stor brist på attraktiva män.

Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 15:01:56 följande:
    För att det finns forskning som är glasklar. Kvinnor som grupp väljer män efter inkomst. Det betyder INTE per automatik att DU gör det för det
    Har du källa på den forskningen?
  • molly50
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 15:14:26 följande:

Ärligt talat är det helt oväsentligt vad DU gör eller inte. Vi diskuterar kvinnor som grupp.

Många kvinnor väljer hellre att skaffa nya barn med en rik man än med än lågavlönad man utan barn. 

Tex en 60 årig Hasse Aro träffar en 35 årig tjej och skaffar två barn till, trots att han redan har tre barn. Den tjejen hade lätt kunnat hitta en man i samma ålder, men inte lika framgångsrik

Det jag försöker säga är att detta inte gäller kvinnor som grupp.
    Så varför generalisera?
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-07-27 01:55:41 följande:
    "Det spelar ingen roll om han har en fotomodells utseende och tjänar miljoner om han inte har något på insidan."

tolkar du påståendet "lika eller uppåt ekonomisk" som "ekonomi är det enda som räknas"?
    Nästan alla kvinnor fungerar så.
    "Hur vet du vad jag och alla kvinnor tänker?"
    Nej,men vissa män verkar tro att ekonomin är det enda som räknas för oss kvinnor.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-27 08:11:07 följande:
    Vad har du för källa på att det inte gäller kvinnor som grupp?

Som många påpekat i tråden vet vi att kvinnor på gruppnivå väljer män med samma eller högre ekonomisk status som de själva. Det är därför det generaliseras.

Sedan kan man i och för sig alltid hävda att det beror på att egenskaper som skapar resurser också attraherar kvinnor rent genetiskt. Såsom att vara ambitiös, driftig, socialt kompetent, lång, ha goda ledaregenskaper mm.mm..

Och att kvinnor på gruppnivå inte aktivt söker sådana män utan hamnar med dem för att det attraherar dem omedvetet.
    Jag kan ju bara tala för mig själv och kvinnorna i min bekantskapskrets.
    Och ingen av oss är ihop med någon höginkomsttagare eller män som tjänar mycket mer än oss.
    Och hur många av alla män som lever i förhållanden tror du är höginkomsttagare eller tjänar mycket mer än kvinnan de lever med?
  • molly50
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-27 09:47:37 följande:

https://kvartal.se/artiklar/vem-ska-en-kvinnlig-akademiker-gifta-sig-med/

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/e8wyEg/darfor-hittar-akademikerkvinnor-inte-ratt-man

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/yv4QLK/hellre-rik-an-snygg

? Att mannen har snygg kropp är inte väsentligt.

Kvinnan är mer intresserad av hans pengar, status och makt när hon ska satsa på ett förhållande, visar en ny studie utförd vid Cornell-universitetet i New York, USA.?

? Traditionella mönster styr alltjämt i partnervalet. Forskning visar att kvinnor fortfarande vill ha män med hög utbildning och inkomst?

? Hög utbildning och hög lön ökar sannolikheten för (heterosexuella) män att bilda familj. Motsvarande samband finns inte för kvinnor?

Kan hitta 100 länkar till.

så. Visa nu relevant forskning som tyder på motsatsen. Annars bekräfta att jag har rätt.

Det där är ju forskning från  USA.
    Kvinnor där har kanske andra preferenser än vad kvinnor i Europa och Norden har.

Och fortfarannde,gäller det där alla kvinnor?
    Det kan inte finnas kvinnor som inte har dessa preferenser,enligt dig?
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-27 14:18:31 följande:
    Beror väl på vad man menar med mycket. Men enligt siffrorna jag postade tidigare är det standard att kvinnan tjänar 3/4 av mannens lön när de flyttar ihop och att deras löneskillnader sedan ökar.
    Ja,fast det gäller väl,återigen,inte alla par.
  • molly50
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-27 14:33:20 följande:
    Läser du länkarna jag skickade så ser du att de även innehåller svensk forskning som visar EXAKT samma mönster som den från USA.

Du verkar ha väldigt svårt med det här med forskning. Bara för att gruppen kvinnor på aggregerad nivå beter sig på ett visst sätt så finns det inget som säger att det inte finns avvikelser.

varför känner du ett behov av att försöka ifrågasätta det som är så tydligt fastslaget? DU behöver inte fungera exakt som kvinnor gör på gruppnivå.

Att män premierar utseende hos kvinnor betydligt högre än allt annat är inget jag som man känner ett behov av att ifrågasätta. Varför skulle jag?
    Det jag sätter mig emot är att du tror dig kunna tala för hur vi,alla kvinnor,tänker.
    Det kan du göra lika lite som att du kan tala för alla män.
    Det är inte heller alla män som anser utseendet vara det viktigaste.
  • molly50
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-27 14:34:36 följande:

Ni kanske inte har status/utseende nog att locka dessa män? Kvinnor som har utseendet med sig är extremt sällan tillsammans med män som inte är klart framgångsrikare än genomsnittet

Eller så är vi helt enkelt inte intresserade av dessa saker utan går efter andra preferenser.
    Jag är för övrigt lyckligt gift med en man som inte är höginkomsttagare och är nöjd med det.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-07-27 19:20:22 följande:

du verkar läsa in saker som inte står
    i inägget du citerat nedan står det "med samma eller högre ekonomisk status som de själva" och du diskuterar höginkomsttagare.
    molly50 skrev 2024-07-27 11:41:14 följande:
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-27 08:11:07 följande:
    Vad har du för källa på att det inte gäller kvinnor som grupp?

Som många påpekat i tråden vet vi att kvinnor på gruppnivå väljer män med samma eller högre ekonomisk status som de själva. Det är därför det generaliseras.

Sedan kan man i och för sig alltid hävda att det beror på att egenskaper som skapar resurser också attraherar kvinnor rent genetiskt. Såsom att vara ambitiös, driftig, socialt kompetent, lång, ha goda ledaregenskaper mm.mm..

Och att kvinnor på gruppnivå inte aktivt söker sådana män utan hamnar med dem för att det attraherar dem omedvetet.
    Jag kan ju bara tala för mig själv och kvinnorna i min bekantskapskrets.
    Och ingen av oss är ihop med någon höginkomsttagare eller män som tjänar mycket mer än oss.
    Och hur många av alla män som lever i förhållanden tror du är höginkomsttagare eller tjänar mycket mer än kvinnan de lever med?
    Ja,eftersom jag tolkar det som att man menar män med betydligt högre inkomst än kvinnan.
    Har jag fel så ber jag om ursäkt.
  • molly50
    fultextad användarhandbok skrev 2024-07-28 17:36:46 följande:
    Det kan bli svårt att förstå varandra om den ena beskriver världen poetiskt och den andra predikatlogiskt. Inget av det behöver vara fel, eller korrekt, men kan vara det. Jag tror inte att ovan nämnde och citerade användare tror sig veta hur alla kvinnor tänker, liksom jag tror att du har helt rätt i påståendet att man inte kan veta hur alla andra tänker. Ingen annan, inte ens dina närmaste, kan tala om hur du upplever färgen blå, hur du upplever känslan av gräs mot bara fötter en sommarmorgon eller varför du inte gillar curry i fiskgrytan fast jag gör det. Sådant som kallas qualia alltså.

Däremot kan vi enas om en intersubjektiv världsbild där vi kan förutse flertalet händelser och företeelser. Om jag skriver att du inte ska tänka på ett orange hus kommer du troligtvis att göra det. Med hjälp av fysik och matematik kan vi få fram ett objekts kastparabel. Med hjälp av biologi och begrepp som fertilitet och fortplantningsvärde kan man förutsäga att pojkar under 20 år kommer att föredra något äldre kvinnor och att män över 20 år kommer att föredra något yngre kvinnor. På gruppnivå.

Att det sedan finns det som bryter mot det här, på flertalet olika nivåer, kommer inte att upphäva alla förutsägelserna. Möjligen tillföra fler faktorer. Nå, det är ju er debatt och jag ska inte lägga mig i den desto mer.
    Du har säkert rätt.
    Men jag tolkade det så som att h*n tror sig veta vilka slags preferenser alla kvinnor har.
    Och det var det jag vände mig emot.

För övrigt så håller jag med dig.
  • molly50
    Anonym (Haha) skrev 2024-07-28 18:29:11 följande:
    Jag tror mig inte veta vad alla kvinnor har för preferenser, eller jag utgår från att alla är individer och att man har olika preferenser. Det hindrar mig dock inte från att diskutera i generella termer.
    Men du skriver ändå att det handlar om kvinnor som grupp och att kvinnor vill ha män med hög status.
    Jag menar bara att det inte gäller alla kvinnor.
  • molly50
    Anonym (Haha) skrev 2024-07-28 18:39:39 följande:
    Jag diskuterar utifrån ett generellt perspektiv, men förstår att alla är olika och att undantag finns. Förstår du skillnaden?
    Absolut. Och har jag missförstått dig så ber jag om ursäkt.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-07-28 19:01:35 följande:
    Jag tror du har läst för många incel/red pill trådar där man har en väldigt narcissistisk syn på kvinnor och mäns preferenser.
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 07:24:28 följande:
    Nästan alla kvinnor fungerar så.

Män kan vara bättre på olika sätt. Det måste inte vara genom lön men det är en del. Få kvinnor accepterar en man som är låginkomsttagare såvida de inte är låginkomsttagare själva.

En kvinna som gör 100 00 i månaden är antagligen ok med att hennes man gör 70 000 men skulle samtidigt aldrig ens titta åt en man som gör 30 000.

Mannen som gör 70 000 kan vara bättre på annat. Roligare, bättre på att laga mat, smartare, starkare, större. 
    Det är möjligt. Men det var lite den känslan hag fick av de inläggen.
    Inläggen kändes lite bittra.
    Men jag kan absolut ha fel.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-07-28 19:22:22 följande:
    Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden så jag vet inte vad alla menar med status.

Det är väl ändå så att det finns en korrelation mellan kvinnors preferenser och det som ger status?

Fly girl är inte omtyckt på forumet för att hon har hög social status, det är helt tvärt om, om man vill göra det lättare för sej om man ska leta bra kvinna på FL så kan man ju börja leta bland de kvinnor som har hög social status.
    Kvinnor som har låg social status bland männen kan man nog skita i helt.

IRL är inte hög social status bland män ett säket kort, det är så många som tänker med kuken.
    Jag tolkar det som att de menar män med hög inkomst.
    Men,som sagt,jag kan ha fel.

Varför skulle män skita i kvinnor med lägre status?
    Det finns bra kvinnor i den gruppen också.

Ja,det sistnämnda kan jag nog hålla med dig om.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-07-29 01:32:06 följande:
    "Varför skulle män skita i kvinnor med lägre status?"

Jag vill svara med en motfråga
    Om du som är kvinna skulle leta bra man på FL, varför skulle du inte leta bland männen som de flesta kvinnor tycker är dumma i huvudet?
    Självklart vill man inte ha någon som är dum i huvudet.
    Men man kan ju också bilda sig en egen uppfattning.
    En person som inte passar ihop med en person passar kanske bättre ihop med andra.
    Man måste ju inte ha samma uppfattning som alla andra.

Så kan du svara på frågan nu.
    Varför ska män skita i kvinnor med lägre status?
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-29 17:13:21 följande:
    Av samma skäl som kvinnor bör undvika män med lägre status. Det är att ge sig själv onödiga problem.
    Varför skulle det innebära mer problem?
    Alla människor är väl olika individer och man kan vara en bra eller dålig människa oavsett status.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-07-29 19:13:13 följande:
    Kvinnora som är illa omtyckta av de flesta män är det av en anledning.

"Men man kan ju också bilda sig en egen uppfattning."
     100+ kvinnor kan ju ha fel.

// ==UserScript==
    // @name         familjeliv.se button
    // @namespace    tampermonkey.net/
    // @version      2024-07-25
    // @description  try to take over the world!
    // @author       You
    // @include        www.familjeliv.se/forum/thread/*
    // @grant        none
    // ==/UserScript==

(function() {
        'use strict';

function addScript(code){
            var s = document.createElement('script');
            s.type = 'text/javascript';
            // code = 'alert("hello world!");';
            try {
                s.appendChild(document.createTextNode(code));
                //document.body.appendChild(s);
                document.head.appendChild(s);
            } catch (e) {
                s.text = code;
               // document.body.appendChild(s);
                document.head.appendChild(s);
            }

}

//window.onload = function() {
            var code = `
      $(document).on('click','[data-dropdown="true"]', function(n) {
        n.preventDefault();
        var e = n.target
        const i = e.closest(".btn-group, .post-more-container, .avatar");
        i.classList.toggle("open")
      });
    `;
           addScript(code)
        //}

var waitForGlobal = function(key, callback) {
            if (window[key]) {
                callback();
            } else {
                setTimeout(function() {
                    waitForGlobal(key, callback);
                }, 100);
            }
        };
        var jQuery;
        var $;

waitForGlobal("$", function() {
            console.log("01 $: "+$);

jQuery = window.jQuery;
            $ = window.$;

console.log('$',$);

$("x.post-dropdown-toggle").click(function(t) {
                var e = this.getBoundingClientRect(),
                    n = e.right;
                if (n - 50 < t.clientX) {
                    var i = this.parentElement;
                    for (i.classList.toggle("open");
                         (i = i.nextElementSibling) && i.classList.contains("level-three");) i.classList.toggle("open");
                    return !1
                }
            })

$("x.post-dropdown-toggle").click(function(t) {
                t.target .classList.toggle("open");
            })

/*
            $(".dropdown-menu").click(function(t) {
                var e = this.getBoundingClientRect(),
                    n = e.right;
                if (n - 50 < t.clientX) {
                    var i = this.parentElement;
                    for (i.classList.toggle("open");
                         (i = i.nextElementSibling) && i.classList.contains("level-three");) i.classList.toggle("open");
                    return !1
                }

})
            */
        });
        // Your code here...
    })();
    Inte lätt att förstå ditt inlägg när du lägger in en massa koder.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-29 19:51:21 följande:
    För att man bildar par med någon som är uppenbart sämre än en själv.

Ja, en person kan väga upp det men statusen i sig är definitivt ett problem. Så då behöver man fundera över om den här personen har så bra egenskaper i övrigt att det väger upp mot det.

En bra grundinställning är att aldrig romantiskt närma sig någon som har låg status. 
    Vi får enas om att vara oeniga här,helt enkelt.
    För mig är i alla fall personligheten viktigare än statusen.
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.