Inlägg från: Anonym (g) |Visa alla inlägg
  • Anonym (g)

Stor brist på attraktiva män.

Anonym (Rob) skrev 2024-07-19 14:43:35 följande:
    Haha, det kanske är så för dig.
    Men jag såg senast igår en pluffsig/tjock kille med en slank blondin på gymmet.
    En del tjejer bryr sig inte eller kanske gillar pluffsiga killar.

Själv är jag vältränad och det verkar spela väldigt liten roll för att träffa kvinnor.  
    I dina egna önskedrömmar enbart. Jag har aldrig sett en fit brud (på riktigt fit och inte en som bara tar promenader) med en plufsig gris. Man vill ha en partner som delar ens egna värderingar. Talar även för egen del här. Tränad ska det vara med en normal mage och inget farligt bukfett. 

Undantag är lycksökande golddiggers som enbart intresserar sig för feta mäns plånböcker. 
  • Anonym (g)
    Anonym (Ngtärfelpåmig) skrev 2024-07-17 11:51:51 följande:
    Fast nä, även om jag förstår vad du syftar till så tycker jag nog att du tar dig lite väl mycket svängrum i att kunna tala för oss alla kvinnor i vilka vi skulle kunna finna attraktiva. Som jag skrev tidigare så kan jag absolut tycka någon är attraktiv även om den har mindre attraktiva attribut såsom övervikt. Inte heller tycker jag att en person automatiskt är ful bara för att den har flera attribut jag inte gillar. Tycker att det är väsentlig skillnad på ful (om vi nu måste kalla andra människor så, tycker det känns väldigt tonårsnivå) och att inte vara attraktiv i en specifik individs ögon.

För mig är charm absolut viktigt om vi har kommit till nivån att vi konverserar. Förstår inte riktigt varför det i tråden nästan framställs som något negativt att se personer för vilka de är som helhet och inte döma ut dem helt efter en brist eller två. Enligt vissa svar måste man själv ha extremt många brister själv då så är kanske jag som måste acceptera att jag antagligen är skitful 😅 Skämtåtsido, vill inte att det ska framstå som att jag anser att ditt sätt att känna och se attraktion är fel - alla är vi olika - men jag skulle nog vilja hävda att jag också är en kvinna som tar väl hand om mig och min kropp och vi två verkar inte ha mycket till gemensam grund i vad vi finner attraktivt så kanske tona ner försöken att framställa dina känslor som fakta som gäller alla kvinnor. 
    Inte en chans att du är tränad på riktigt om du seriöst kan tänka dig en plufsig soffpotatis till man.

Promenader räcker inte till att vara i god form. Du är antingen en man som låtsas vara kvinna eller så är du inte så välformad som du tror. Kvinnor väljer män som delar deras egen livsstil. Tro inget annat. Golddiggers räknas inte för där handlar det om att utnyttja någon för pengar och inte kärlek. 
  • Anonym (g)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-17 06:37:25 följande:

Sicket totalt bullshit.

världen är proppfull av feta män med smala ursnygga kvinnor. Donald Trump tex? Är bara plånboken och makten stor så står kvinnorna på kö.

Nej. Det är du som snackar skit.

En väldigt liten del av världens män har några större tillgångar att tala om. Är de feta och äckliga så kommer de att bli valda av feta kvinnor eller snygga guldgäverskor som utnyttjar deras plånbok. 

Inte en snöbolls chans i helvetet att Melania hade valt Trump om han hade en vanlig lön. Ful som stryk och en lika ful personlighet har han.
  • Anonym (g)
    Anonym (Rob) skrev 2024-07-17 03:14:51 följande:
    Och vad är dagens ideal då?   Ska man tro tidningar och reklam är det den tjocka kroppen som ska hyllas ?  Eller dessa feta rumpor.  Jag har aldrig fattat varför kvinnor lägger så stort fokus på att träna rumpan.  Är det för att feta rumpor är nån sorts trend på TikTok ? 
    Det känns som den trenden är skapad av andra kvinnor och inte män.

Men jag kanske har fel ?  Feta rumpor har aldrig attraherad mig.  En slank löparkropp däremot eller en slank balettdansös kropp.  

Kolla snygga tjejer i filmer och serier de flesta har inte feta rumpor eller ankmun.  De flesta är slanka.
    Dagens ideal är det hälsosamma och måttfulla. Lagom med naturliga former. Injicerade rumplyft från Brasilien är inte aktuella längre. Den flugan dog ut som tur är då ingreppet är livsfarligt i vissa fall. 

De flesta kvinnor som syns i reklamen är fortfarande av normalvikt eller smala, även om det finns några få tjocka här och där som typ inga kvinnor vill ha som ideal ändå. 
  • Anonym (g)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-19 15:13:04 följande:

framgång attraherar kvinnor enormt.

en VD med medelutseende har betydligt mer lycka bland damerna än David Beckham-kopian som jobbar på ett lager.

Inte sexuellt sett nej. Ingen normal kvinna tänder på en oattraktiv manskropp. Du pratar fortfarande om golddiggers och de räknas inte. 
  • Anonym (g)
    Kvinnor som ser ut som bodybuilders är inte superhett direkt.

Skulle kunna lista 100-tals ursnygga smala kvinnor som är tillsammans med småplufsiga män. Ursnygga vältränade män med plufsiga kvinnor är däremot väldigt ovanligt

Nej, det kan du inte alls. Möjligen golddiggers vilket fortfarande inte hör till normala kvinnor.

Sen har jag aldrig talat om kvinnliga bodybuilders heller så lägg ner halmdockan.
  • Anonym (g)
    Jag vet inte vad du menar med riktigt fit ?  Låter som att du tänker på en fitness tjej med låg fettprocent och mycket muskler.  

Denna tjej var bara trådsmal och inte Muskulös och hon var tillsammans med en tjock kille.

Inget fladdrande fett utan i form.

Och nej, det är inte vanligt att se plufsiga grisar med snygga kvinnor som är i form. Det skulle vara golddiggers eller kvinnor som varit ihop med sina män länge där männen tjockat till sig under relationens gång.

De flesta kvinnor tänder på hälsosamma kroppar, precis som män. Sluta inbilla er att kvinnor struntar i utseende. Önsketänkande som sagt
  • Anonym (g)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-19 16:04:52 följande:
    Undersökningar har gjorts och det har tydligt visat sig att kvinnor som grupp är extremt benägen att gifta upp sig rent inkomst och utbildningsmässig.

det du säger år i princip att säga att alla kvinnor i världen är golddiggers.

Har du någonsin sett en kvinnlig jurist med en manlig lagerarbetare tex? Någonsin sett en kvinnlig överläkare med en manlig busschafför? Det är en på miljonen
    Män tjänar ofta mer än kvinnor av olika anledningar. Därför inte konstigt att kvinnor brukar hitta män som råkar ha en högre lön än de själva.

Och som redan påpekats så tenderar folk att hålla sig till sin egen socialgrupp vid partnerbildande. Jag har aldrig sett en manlig överläkare med en kvinnlig busschaffis heller. 

Nej, det säger jag verkligen inte. Det finns en liten grupp lyxhoror som vi andra, normala kvinnor, inte vill beblanda oss med. Dessa kvinnor är manipulativa och beräknande, kärlekslösa utsugare, som enbart siktar på ett materiellt rikt liv.

De flesta kvinnor väljer inte rika män. Andra saker är viktigare för dem, ex. familjebildande, bli kär och skaffa en seriös relation. 
  • Anonym (g)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-19 16:07:35 följande:

bara i min bekantskapskrets har jag ett gäng kvinnor som kanske har bmi på 22-24 med män med rätt rejäla ölmagar som nog är och nosar över bmi 30. 

BMI på 22-24 låter inget speciellt. 24 är på gränsen till övervikt. Tror knappast att de kvinnor du nämner skulle vara nåt speciellt i sitt utseende, de flesta är det inte.

Sen kan de ha träffat sina män när männen var unga och smalare. Många lägger på sig en del trivselkilon efter de stadgat sig. En del gubbslem ger upp helt och sväller upp sig på chips och öl tyvärr. 

Kvinnor är oftast de som tar första steget till skilsmässa också. Du kan ju fundera på varför de slutligen tröttnar på sina fläskiga rulltomtar till makar. 
  • Anonym (g)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-22 06:02:37 följande:
    Bara sluta. 

Kvinnor väljer medvetet och omedvetet män med resurser. Du blundar onekligen för den omedvetna faktorn. 

Det finns inga män med bra ekonomi som inte träffat kvinnor. Även om de så har ärvt förmögenheten och är timida så kommer de träffa någon. Och det är nästan alltid vanliga kvinnor.

Det är det den här tråden handlar om. Det är brist på män som har så bra ekonomi att kvinnorna kan bortse från deras halvdana fysik och beteende. Det är inget problem om en man ser ut som Anders Bagge så länge han kan backa det med resurser. Om herr Bagge däremot satt i en hyresetta och har kronofogden efter sig. Då blir allt han gör problem, hans utseende blir ett problem, hans beteende blir ett problem och kvinnorna ser åt annat håll.

Så länge mannen bidrar ordentligt så kan hon bortse från hans fysiska status och andra brister.
    Nej. Sluta själv.

Nej, jag blundar inte inför sanningen - att män ofta har högre lön än kvinnor då de väljer såna yrken. Således också lättare att träffa en man som tjänar mer.

Nej, fula, feta och socialt handikappade män får inga vanliga kvinnor, de får golddiggers och fattiga importbrudar som bara är intresserade av deras pengar.

Nej, en snygg kvinna som bryr sig om hälsa och vill ha en snygg kille kommer inte att börja dejta svettige fetleffe med spritandedräkt och ölkagge. Glöm det. Man söker sig till sin like. Vill man ha en snygg partner som attraheras av en så måste man själv hålla sig attraktiv. Ganska självklart.
  • Anonym (g)
    Bullshit igen. Finns massor av högavlönade kvinnor inte så många förre än män längre. Men de väljer bara män med samma, eller helst, högre inkomster.

jag skulle kunna visa dig 10 exempel bara i mitt bostadsområde där mannen tjänar väldigt mycket men är tillsammans med en outbildad dagisfröken, en enkel administratör, en butiksarbetare etc. Tvärtom har jag ALDRIG stött på i hela mitt liv

Nej, Den enda som bullshittar här är du.

Som tidigare påpekats så håller sig både män och kvinnor vanligen till sin egen krets. Det gäller både för vänskap, med partner och övriga typer av relationer.

Nej, det tror jag knappast att du kan. Och undantag finns alltid. Dessa räknas inte om man ser till den stora massan och hur majoriteten gör. 

• Anonym (g)
    Att kärleken inte är större än några kilon för kvinnorna kan säkert stämma. 

Både män och kvinnor tenderar att bli bekväma och tjocka till sig i en långt gången relation. Som tur är inget som skett bland någon av mina närmaste och definitivt inget jag själv hade accepterat hos en partner. 

• Anonym (g)
    Bara mannen har cash så hittar han lätt någon ny minst lika bra. Så länge cashen finns kommer 99% av alla kvinnor har överseende med en gigantisk mage

Män med gigantiska magar är inte attraktiva sexuellt för kvinnor som är snygga och prioriterar sitt utseende och sin hälsa.

Feta män med pengar (en minoritet av den manliga befolkningen) får nöja sig med feta kvinnor eller golddiggers och importerade utsugare som vill åt deras pengar enbart.
  • Anonym (g)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-22 16:47:22 följande:
    Bara öppna taxeringskalendern. Hittar tonvis med män som tjänar 1-3 msek per år med kvinnor som tjänar 300-400. Hur Är en dagisfröken och vd i samma krets?

tvärtom ser jag INGA
    Nej, det är det inte.

Och det tillhör knappast normen att en dagispersonal skulle bilda familj med en VD. Spelar ingen roll sen vilket kön det är på någon av dem.

Man håller sig vanligen till folk av samma klasstillhörighet som en själv. De man har mest gemensamt med. 
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.