• molly50

Stor brist på attraktiva män.

Anonym (Haha) skrev 2024-07-26 12:07:45 följande:
    Det är heller ingen som säger vad jag kan se. Bara att dessa egenskaper uppskattas hos damerna och man väljer utifrån sitt eget marknadsvärde, kemi och personlighet. Man vill ha så bra man kan få.
    Det är klart man vill ha så bra man kan få.
    Men dit behöver man inte räkna ekonomisk status.
    Jag skulle t ex inte vilja ha en misshandlande man som tjänar miljoner.
    Så personligheten är viktig.
    Om den ekonomiska statusen är så viktig så vore betydligt fler män singlar idag än vad som är fallet.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 12:09:52 följande:
    Det där är extremt motsägelsefullt.
    Jasså? På vilket sätt?
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 12:13:47 följande:
    Det sker omedvetet. Hade du varit extremt framgångsrik hade du inte velat ha din man. Det är den tråkiga sanningen.

Det betyder inte att din man på något sätt är dålig. Du hade bara gjort ett annat val för du hade varit en annan person än den du är nu. 
    Och det vet du för att?
    Även om jag skulle få ett jobb nu där jag tjänar miljoner så skulle jag inte byta ut min man för allt i världen.
    Skulle jag inte duga för honom då så vore jag hellre singel.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 12:17:38 följande:
    Vad menar du? Menar du att vi inte vet något om verkligheten?

Finns siffror, siffror och ännu mera siffror. Om man inte gillar siffror kan man  öppna ögonen och titta ut genom fönstret. 
    www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2023/trots-hogre-utbildning-har-kvinnor-lagst-inkomst-i-familjen/
    Fast det där har väl inget att göra med att kvinnan väljer en man med högre inkomst?
    Det där handlar ju om att kvinnor har lägre inkomst trots att de har högre utbildning.
    Det har väl inget med kvinnans val att göra.

Ja,titta ut genom fönstret så kommer du att se att många män lever i förhållanden.
    Tror du att alla dessa män är höginkomsttagare?
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 12:22:21 följande:
    Du pratar om en person du inte är. Jag säger inte att du skulle bytt ut din man.

Jag säger att du hade gjort ett annat val av man från början om du hade varit så driven att du blivit extremt framgångsrik i din karriär.

Jag pratar egentligen inte om dig. Jag pratar om en alternativ version av dig som du inte är.
    Men så bra att du tror dig veta vem jag är
    Då behöver vi ju inte ens fortsätta den här diskussionen.
    Du vet ju redan allt om mig..
  • molly50
    Anonym (Haha) skrev 2024-07-26 12:22:46 följande:

Molly50 - Alla inlägg som diskuterar med dig om detta har fått tummen ner. Är det ditt sätt att visa att du inte gillar våra åsikter?

Och vad får dig att tro att det är jag?
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 12:25:56 följande:
    Om man har ett jobb eller inte säger väldigt mycket om ens ekonomiska status.

Om du nu inte hade brytt dig om mannens ekonomiska status hade du inte brytt dig om att han har ett jobb och klarar sig ekonomiskt.
    Då kanske jag ska förklara mig på ett annat sätt.
    Jag bryr mig inte om ifall han har ett låginkomstyrke.
    Inte heller om han skulle bli arbetslös.
    För mig är inte statusen det viktiga.
  • molly50
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 12:29:21 följande:
    Fast vad just du eller jag eventuellt skulle göra är inte så intressant. Det handlar om en grupp som helhet
    Fast varför uttala sig om en grupp som helhet när man omöjligt kan veta att det stämmer?
  • molly50
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 12:53:23 följande:

Löjligt exempel att dra upp en brottsling.

Du verkar inte förstå att det finns ungefär lika många kvinnor som män. Undersökningar visar att det finns dubbelt så många ofrivilligt barnlösa män än kvinnor. Den gemensamma nämnaren för dessa män är att de år lågavlönade.

Den som kan lägga ihop 1+1 förstår att det innebär att kvinnor hellre skaffar barn med en man som redan har andra barn sen tidigare än en barnlös lågavlönad.

Ja,det får du gärna tycka,om du vill.
    Men det jag försöker förklara är att personligheten är viktigare för mig än vad han har i plånboken.

Jag hade hellre skaffat barn med en låginkomsttagare än med en man som har barn sedan tidigare.
    Och det tror jag inte att jag är ensam om att tycka,som kvinna.
  • molly50
    Anonym (Haha) skrev 2024-07-26 14:02:34 följande:
    Om vi diskuterar fenomenet, så behöver vi generalisera. Vi kan inte ta just dig och dina preferenser och generalisera utifrån dessa.

Det spelar ingen roll att just du tycker så, den allmänna skaran kvinnor väljer inte enbart efter personlighet. Det visas tydligt i statistik kring vilka som är eftertraktade partners.
    Har du källa på det?
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.