Inlägg från: Anonym (Tillbaka kaka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tillbaka kaka)

Stor brist på attraktiva män.

Anonym (Mannen) skrev 2024-07-27 17:22:39 följande:

Hittade ett intressant inlägg i en annan tråd. Något liknande hade aldrig hänt om könen vore de omvända.

""Anonym (Stargazer) skrev 2024-07-27 17:08:50 följande:

Jag hade en väninna en gång som tog ett stort lån tilsammans med sin sambo för att köpa en lägenhet. Hon hade ärvt en hel del pengar och han hade ingenting annat än sin lön. Hon kunde sitta och äta hummerstjärtar och dricka champagne på lördagkvällarna medan han fick äta blopudding som han sköljde ner lättöl, och det här pågick  flera år.

Fun fact: de delade på hushållsarbetet 50/50."

Kvinnor klarar inte av att vara huvudsakliga försörjare. Så enkelt är det.

Var hon så snål hela tiden redan från början? Han kanske behöver fundera på vilken typ av kvinnor han dras till. Det finns kvinnor som är väldigt givmild och omtänksam som aldrig skulle göra så mot sin man, men ni män har ju en förmåga att värdera utseende över allt annat och då får ni skylla er själva lite tänker jag. Han får väl göra slut, ingen tvingade honom att flytta in med henne. 
  • Anonym (Tillbaka kaka)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-27 17:43:44 följande:
    Det var inte jag som skrev ursprungsinlägget. 

Det är dock ett bra exempel på hur rollerna mellan män och kvinnor ser ut. Mannen förväntas att betala minst lika mycket som kvinnan. 

Och med den synen är det inte så konstigt när det i slutändan blir så att kvinnorna väljer män som tjänar lika bra eller bättre än de själva. För hur kul är situationen som nämns ovan.

Tjänar mannen mer så äter båda hummer och dricker champagne.
    Du missade hela poängen. Kvinnor får skit av män som anser att kvinnorna har för höga krav på män. Lever kvinnor med män som inte är snälla säger män att kvinnan får skylla sig själv som inte väljer bättre män. Samtidigt som män anser att kvinnor skiljer sig eller gör slut för lättvindigt. Så här låter det ofta när en kvinna skriver om att hon är olycklig i sin relation. 

Så, mannen i ditt exempel får väl skylla sig själv med den logiken. Han får välja bättre kvinnor eller sluta vara missnöjd med den kvinna han själv har valt. Eller så får han skärpa sig och börja tjäna mer pengar. Han kan absolut inte lasta kvinnan för att han inte känner sig prioriterad och älskad i relationen. 

Men på riktigt anser jag att den som tjänar mest ska betala mer och det gäller oavsett kön. Min mamma tjänar mer än dubbelt så mycket som min pappa och självklart sitter inte hon och äter hummer medan han får äta snabbnudlar. 
  • Anonym (Tillbaka kaka)
    Anonym (Rob) skrev 2024-07-29 14:41:06 följande:

Det finns en enkel lösning för kvinnor. Sänk eran krav.

"Män ska vara rika, långa, välutbildade, romantiska och ?kunna prata känslor? för att vara intressanta att dejta. Kvinnors krav på den perfekta partnern är orimliga, skriver Ann Heberlein ? och uppmanar dem att tänka om."

www.svd.se/a/MnLl95/ann-heberlein-singelkvinnornas-forvantningar-pa-man-orimliga

Fast allvarligt nu. Man måste inte ha förhållande eller ens sex. Jag vet många kvinnor som kommit till en punkt och insett att livet som singel är bra för både den mentala och fysiska hälsan. Så varför sänka sina krav? Jag ser ingen anledning om jag ska vara helt ärlig. 
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.