Nej, det är inte okej och jag har varit med om en kollega som var otrevlig mot mig och flera andra kollegor, dock visste inte chefen något om det, utan visste bara att denna kvinna kunde ha ett hetsigt humör, men hon hade varit anställd längst tid av alla där och ingen hade klagat innan.
Jag tog en eftermiddag då det var lugnt och bad om att få prata med chefen om detta, att den argsinta kollegan tog tillfällen då chefen inte var närvarande att skälla på mig och några andra kollegor, skämma ut oss inför kunder, och detta gick såklart ut över kunderna.
Man märkte hur obekväma kunderna blev med denna sura och lynniga kassörska, och jag tror att vi förlorade många potentiella kunder bara för att de inte ville prata med henne i kassan.
Detta påverkade såklart affären negativt, utöver att vi kollegor som blev utsatta mådde dåligt av det.
Chefen kunde såklart inte acceptera det. Om den elaka kollegan fick sparken eller om hon självmant slutade efter att chefen fått veta vad hon höll på med vet jag inte, men hon skärpte sig rejält sin sista månad och slutade genast med sitt översitteri, och sen hade hon ett nytt jobb som inte handlade om kundbemötande.
När din chef är tillbaka tycker jag absolut att du ska ta ett samtal om hur du upplever situationen! Om det inte går, skriv ett brev och lämna på chefens kontor!