Inlägg från: Zaro |Visa alla inlägg
  • Zaro

Sluta amma 7,5 månaders, känner mig som en dålig mamma

Jag har kombinerat amning med ersättning sen min bebis var två månader. Bebisen är nu tre månader och jag funderar på att sluta. Det är inget problem med amning öht men jag ogillar det verkligen och måste också må bra. Bra att han fått det till stor del i tre mån i alla fall. Så resonerar jag.

• Zaro
    Kvinna1989 skrev 2024-07-14 21:34:51 följande:

Jag slutade amma min yngsta när hon var 7 månader. Amningen funkade så sett men jag fick aldrig den där "wow känslan" men var ändå glad att det funkade, eftersom med min första helammade jag bara 2 veckor för ammning betydde skrik, skrik och ångest.. 

Men ja, hade liknande känslor som du men var så trött av nattamingen! Märkte också att hon sov hela nätter om jag sov i annat rum. Så kände med att prova att flytta hennes säng till eget rum redan då och wow säger jag bara, vilken lättnad att få sova hela nätter! Valde då att sluta amma dagtid också och allt gick super bra!

Så lyssna på ditt hjärta och försök att inte bry dig om andras åsikter.

Hur kommer det sig att bebisen sover längre utan den ammande i samma rum? Luktar man mat? Sambon menar detta och det verkar stämma?
  • Zaro

Kvinna1989: men hur länge är det så? Så länge man ammar? 

• Zaro

Oj vad ni kämpat! Du ska vara stolt över dig själv, jag hade inte ens klarat av en månad i den situationen. Vilket fint team ni är. 

Svar på tråden Sluta amma 7,5 månaders, känner mig som en dålig mamma