Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Jobbe eller studier eller barn

Du ska för det första utbilda dig till något annat, det är helt klart! Och ni ska bo ihop MINST ett år helst längre innan ni ens funderar på barn! Du ska absolut INTE ta jobbet!! Du kommer att må jättedåligt och förstöra hela ditt liv för lång tid framöver isf.

Utbildning/flytta ihop
    Jobb och stabil tillvaro
    Barn

Den ordningen är det bästa. Och sedan att det är en liten ort, skit samma! Det går att flytta!

• Anonym (B)
    Anonym (Ångestaddad) skrev 2024-07-14 09:55:16 följande:

Men om jag ska vänta så länge med barn så blir det nog inga barn för då är jag för gammal.

Nej det är du inte! Jag fick barn när jag var 37, självaste kronprinsessan var ännu äldre när hon fick sin son.

Tänk till lite nu! Ska du stressa fram ett barn bara för att ha barn? Det är inte rätt gjort mot varken dig, killen eller barnet. Ni måste lära känna varandra först, se om du ens vill ha barn med honom! Eller ansök om spermiedonator om du är så desperat! För om saker går fel så får alla tre lida för att du tvingar fram något i förtid. Och du som jobbar med barn borde väl ha väldigt mycket empati för att fatta att barnet är den som blir lidande för DIN desperation. Vänta och gör saker i rätt ordning, du har tid på dig! Iaf om du inte har fertilitetsproblem och isf har du väl det redan nu.

Så tänk så här, är det rätt mot er alla tre att tvinga fram ett barn i ditt läge? Svaret borde vara uppenbart. Att skaffa barn är alltid en egoistisk handling men någon måtta får det väl ändå finnas.
  • Anonym (B)

Det är stor skillnad på att vara ett par och bo ihop, ni måste fortfarande testa det först! Och fortfarande, NEJ du kommer inte vara för gammal. Vill du verkligen leka roulett med ett barns framtid...?

• Anonym (B)

Men ts du hatar ju ditt jobb! Du är några mm från att gå in i väggen där låter det som, blir det bra om du ska behöva bli sjukskriven mitt i allt med bebis osv?

Svar på tråden Jobbe eller studier eller barn