Inlägg från: Embla twopointoh |Visa alla inlägg
  • Embla twopointoh

Trump skjuten inatt!

Min första tanke när jag för några timmar sedan läste att Trump utsatts för ett mordförsök, var att eftersom det politiska klimatet är så infekterat, kommer bägge sidor att uttrycka konspirationsteorier:
    Vänstern kommer att hävda att detta var riggat av Trump eller andra republikaner, för att Trump ska vinna valet i november.
    Högern kommer att hävda att skytten var anlitad av Vänstern (speciellt med tanke på Bidens tidigare uttalande om att Trump är ett hot mot demokratin och att han borde bli måltavla/Bullseye), eftersom Trump är ett hot på riktigt mot Vänsterns chanser att vinna valet.

Min andra tanke var att om skytten var republikan, skulle vi få reda på det direkt, och om han var demokrat, skulle det ta längre tid innan det blev offentligt (vilket naturligtvis kan klassas som en konspirationsteori från min sida ...)

Jag undrar också om utredningen av händelsen kommer att vara klar till november.

Håhå jaja. Oavsett vem och varför så kommer detta bara att leda till ännu mer infekterat tonläge.

• Embla twopointoh
    Anonym (G) skrev 2024-07-14 11:11:52 följande:

Otroligt att de lyckades missa Trump och döda en människa bakom honom. Han reagerade väldigt nonchalant tycker jag. Han måste ha fattat att folk bakom kan ha dött och där stod han och höjde näven för att han klarade sig. 

Eh, han hade precis blivit beskjuten, och det var kaos omkring honom. Hur många människor hade i det läget varit så rationella och klarat av att ta in omgivningen på det sätt som du anser att han borde ha gjort? Hur i all världen kan man vara så irrationellt kritisk mot en meningsmotståndare (för jag antar att du inte gillar Trump)?

Jösses, människa.
  • Embla twopointoh
    Hysteri skrev 2024-07-14 11:16:15 följande:

Man kan ju tydligt se att vi har en del nazister här i tråden 

Folk som sitter och tyckte det var rätt åt Trump eller skriver att det  ar synd att han inte dog 

Ni är NAZISTER. Ni står för EXAKT samma hat mot demokrati och oliktänkande som Hitler gjorde 

Samma skrott och korn , det röda hatet är det största hotet mot demokratin  

Och sådana uttalanden som du gör ställer Högern i dåligt ljus. Sådana uttalanden/åsikter är oinformerade och irrationella.
  • Embla twopointoh
    Anonym (G) skrev 2024-07-14 11:24:20 följande:
    Man behöver ej vara särskilt rationell för att vänta med att fira till man vet hur många som dött..

Jösses människa.
    Alla som vet något om mänsklig psykologi vet också att man inte kan dra alltför stora slutsatser om någon baserat på hur de reagerar vid en omskakande, plötslig eller traumatisk händelse.

En knuten näve och ordet "Fight" är väl inte att fira, snarare att inte låta sig skrämmas eller att stå upp emot våld? Hade någon annan än Trump blivit beskjuten och reagerat på samma sätt, hade personen troligen blivit hyllad för sitt mod. Men en del klarar verkligen inte av att tänka rationellt i denna infekterade debatt.
  • Embla twopointoh

Det är så tröttsamt att citera-funktionen fungerar så dåligt.

Hysteri: Så du tycker alltså att man ska mörda oliktänkande?

Ledsen att säga det men jag finner dessa antidemokratiska åsikter som vidriga 

Jag har invänt mot uttalanden. Det är inte samma sak som att jag anser att det är rätt att mörda oliktänkande, utan det är bara just det, invändningar mot din argumentation. Förmodligen står vi ganska nära varandra politiskt, även om jag inte håller med i ditt sätt att argumentera.

• Embla twopointoh
    Hysteri skrev 2024-07-14 11:44:08 följande:
    Min argumentation? Du anser att man i stället ska vara överdrivet snäll och dalta med folk som vill mörda mig för mina åsikter?

Glöm det. Mot nazister ska man ha en hård retorik 
    Falsk dikotomi.

Att kalla meningsmotståndare för nazister är dålig argumentationsteknik, irrationellt och inte konstruktivt.
  • Embla twopointoh
    Hysteri skrev 2024-07-14 11:56:08 följande:
    Gick du aldrig i skolan och fick lära dig läsa som dom andra barnen? Beklagar 

Jag sa aldrig att meningsmotståndare var nazister, jag sa att dom som stödjer att oliktänkande ska mördas står för samma värderingar som nazister gjorde  

Att lägga ord i munnen på folk som du gör mot mig är knappast en god argumentationsteknik häller,även om du tror det lilla vännen 
    Man kan ju tydligt se att vi har en del nazister här i tråden

Och

"Ni är NAZISTER. Ni står för EXAKT samma hat mot demokrati och oliktänkande som Hitler gjorde"
    skrev du i inlägg #27

"Mot nazister ska man ha en hård retorik" skrev du i inlägg #39

Jag läger alltså inte några ord i munnen på dig, utan utgår ifrån vad du skriver. Att avfärda någon som att denne saknar läsförmåga, eller att nedlåtande kalla någon för "lilla vännen", visar också på nivån på argumentationen.

Denna typ av undermålig argumentation är trist, oavsett politisk färg. Men jag ser ingen poäng med att fortsätta diskussionen, så du får sista ordet.
Svar på tråden Trump skjuten inatt!