Inlägg från: Anonym (Mirta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mirta)

Desperat fråga t läkare om mirtazapin

Finns det någon läkare lr annan utbildad i detta (lr nån som kan tipsa om en pålitlig källa där man kan hitta info om just detta) som vet hur hög dos av mirtazapin man kan börja med när man börjar ta det igen efter ca 1,5månafs uppehåll? Jag har tidigare tagit 45mg/dag, men slutade av olika anledningar med dem vid månadsskiftet maj/juni. Nu har mitt mående snabbt försämrats och jag behöver verkligen sätta in mirtan igen typ NU, men min läkare har semester, så jag kan inte fråga honom om hur jag ska göra det (+att nu är det ju helg, så oavsett vilket hade jag fått vänta t måndag, vilket jag inte känner att jag klarar). Så frågan är hur hög dos jag kan börja med, kan jag ta 45mg med en gång? Jag har försökt googla, men lyckas inte hitta info om just detta, bara om REKOMMENDERAD startdos vid FÖRSTA GÅNGEN (vilket ju inte är det samma som MAXDOS lr (antar jag) som när man tagit det under en lång tid dagligen så kroppen är van. Jättetacksam om nån kan hjälpa mig 

• Svar på tråden Desperat fråga t läkare om mirtazapin
  • Anonym (Mirta)

Kan av nån anledning inte citera. Jag har försökt m min regions onlinevårdtjänst men lyckas inte. Finns det nåt där man bara kan gå in och ställa sin fråga utan att själv behöva svara på miljoner frågor o klicka sig vidare i all oändlighet? Har du några tips? Min hjärna klarar inte av så komplicerade saker fn...

• Anonym (Mirta)
    Anonym (Nfnf) skrev 2024-07-13 19:22:51 följande:

Prova min doktor, de är bra 

Du är en livräddare - tack!!! Verkligen en superbra tjänst ❤️🙏

Tack även till er andra som har svarat!!
  • Anonym (Mirta)
    Anonym (Nfnf) skrev 2024-07-14 12:22:53 följande:

Skönt att det ordnade sig! Ta hand om dig nu. 

Tips från mig är detta också: 
    - Var din egen vän 
    - Tänk på vad DU mår bra av att göra 
    - Ibland behöver man försöka bortse från känslan just då och bara göra vad man vet är bra för en (tex gå ut i naturen, äta eller röra på sig) även om man i stunden inte vill/orkar 
    - Var snäll mot dig själv 

Kram

❤️
Svar på tråden Desperat fråga t läkare om mirtazapin