• Anonym (Kajsa)

Erfarenhet av tillgänglighet på hotell i Malmö (för rörelsehindrad person)?!

Jag har tidigare bott på lite olika hotell i Malmö i tjänsten. De har haft tunga självstängande dörrar till hotellrummen, även de handikappanpassade vilket gjort att jag inte kunnat ta mig in och ut ur hotellrummet själv (kör elrullstol) utan måste ringa till receptionen så att de får komma upp och släppa ut mig. Jag har dock bott på ett hotell i en annan stad där handikapprummen hade automatisk dörröppnare. Nån som vet om det finns ett sånt hotell i Malmö? Nästa år kommer jag troligtvis bo 10-20 nätter på hotell och det blir olidligt om jag inte själv kan styra över när jag ska ta mig in och ut ur rummet. 

• Svar på tråden Erfarenhet av tillgänglighet på hotell i Malmö (för rörelsehindrad person)?!
  • Anonym (gg)

Quality hotel view i Hyllie kanske?

• Anonym (Kajsa)

Hmmm... Finns inget mer centralt? Lite bökigt att ta tåget till stan varje gång man ska göra nåt (får inte ta elrullstolen på bussen). Men de har alltså dörröppnare på handikapprummen? 

• Anonym (Kajsa)

Ingen? 

Svar på tråden Erfarenhet av tillgänglighet på hotell i Malmö (för rörelsehindrad person)?!