Inlägg från: Anonym (Hhtj8ht) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hhtj8ht)

Folk är krävande och dåliga att lyssna!

Upplever fler än jag att människor har blivit egoistiska och glömt bort att lyssna på varandra?
    Känner fler än jag att gamla vänner, nya vänner, partners, dejter, familj, släkt, kollegor, studiekamrater och allt vad det må vara är jäkligt dåliga på att lyssna och kompromissa numera ? Jag upplever det. Upplever att folk i min omgivning vill ha allt på sitt sätt och blir sura om de inte får det, och att de flesta är så himla krävande! Och att det är svårt att snacka med folk, alla avbryter och pratar i mun på en när de har något att inflika- alternativt avslutar meningar åt en när de tror de vet vad man ska säga härnäst... 
    Är det såhär överlag numera eller är det kanske jag som är dålig på att ta plats, eller har helt fel folk omkring mig? 

• Svar på tråden Folk är krävande och dåliga att lyssna!
  • Anonym (Hhtj8ht)
    Hjelm skrev 2024-07-13 13:16:56 följande:

Ja, och det är tyvärr en helt naturlig effekt av det superindivualistiska samhälle vi lever i idag. Kollektivet väljs alltid bort för jaget.

Suck, ja fy f*n.. det verkar vara viktigare att höra sin egen röst än att PRATA med andra! Värdelöst att försöka få något stöd eller förståelse, även de som är 100% inställda på det har så svårt att lyssna utan att slänga in frågor, kommentarer (som ofta är fel) eftersom de inte lyssnar utan hellre slänger ur sig totalt korkade och ogenomtänkta råd, eller vill känna sig så duktiga och bevisa för sig själva att de fattar allt vad det handlar om, så de fyller i meningar- med dåligt resultat eftersom de inte alls fattat (om de hade lyssnat så hade de det!)... Man blir avbruten mitt i meningar, blir rätt så irriterad, kommer av sig och efteråt känns det inte som att "den villiga lyssnaren" låtit en få nånting sagt alls..! 

Upplever även i dejtingvärlden att det ska vara helt enligt deras villkor och annars kan man typ dra åt... Och folk som man lärt känna, som nya vänner och så, kan inte ens ta ett nej... Säger man inte ja till allt så tröttnar de ganska snart! Usch, inte konstigt att ensamhet är ett så stort problem och att många många mår dåligt! 
Svar på tråden Folk är krävande och dåliga att lyssna!