Hur länge är dem fastklistrade på en för att vara nöjda?
Självklart blir det bättre, skrev hon med sin sjumånaders liggande i knäet, snuttandes på bröstet i sömnen eftersom han bara sov 10 minuter utan kontakt med sin mor.
Men förbered dig på att det kommer vara några år framåt då dina toalettbesök antingen innehåller nån som sitter i ditt knä, nån som står bredvid och säger mamma, mamma, mamma vet du? eller nån som står utanför dörren och drar i handtaget.
vissa dagar är man mer överstimulerad än andra, all touched out, är ett bra uttryck. Tillåt dig själv att inte göra nånting annat än att vara med barnet, så du inte har några måsten, ingen stress. Använd bärsele eller sjal mycket.
När de orkar ligga lite längre på mage får du lite mer paus. Nu när min lilla kryper och sätter sig på olika ställen kan det gå 30 min utan att han behöver mig, han tar sig mellan leksakerna och upptäcker allt. Han kan även sitta i stolen och äta smörgåsrån själv. Så vid 3 månader borde det börja bli lite lättare iom att barnet kan ligga lite själv och sen från 6 månader ännu bättre när de sitter och tar sig runt. Å andra sidan får man passa så de inte välter eller får i sig nåt?