BVC sköterskan vill inte att hon får mer ersättning, och tycker att hon är ”sen”
Hej! Jag tycker det låter väldigt stressande och negativt på er BVC. Usch, riktigt känner hur du känner! Personligen tycker jag att välling i flaska är helt ok att ge på morgonen eller kvällen, mysigt :) , man känner när det är dags o sluta. Tycker nog strax under 3 är gränsen, enligt mig då. Förutom vällingen kan hon äta gröt på morgonen, smörgås i små bitar, vanlig lunch, mellanmål frukt eller gröt eller smörgås. Däremot tycker jag att ni kan sluta med ersättningen. Onödigt liksom. Semper har en variant som heter mjölkdryck för större barn, typ komplement. Jag tycker ni borde fundera på att byta BVC. De bestämmer inte när ni ska sluta ge välling eller flaska. Galningar. Visst, 14 månader är väl lite mer åt det senare hållet med att gå men gör hon framsteg är det ju bra. Alla barn är olika. Vårt barn slutade självmant med välling vid 3, helt plötsligt. Började gå utan att hålla i vid 14-15 månader. Klarat förskolan galant. Idag springer hen fort som bara den. Däremot är det viktigt att lyfta och undersöka ifall något avviker lite så att man eventuellt kan få hjälp/stöd i tid. Byt BVC, tycker de hackar på onödiga saker. Var sedan öppensinnad ifall BVC vill undersöka något i just utvecklingen. Allt är nog precis som det ska med er tös. Kram