Semester och föräldraledighet
Återigen, anställ inte småbarnsföräldrar eller folk i ålder för barnskaffande.
Återigen, anställ inte småbarnsföräldrar eller folk i ålder för barnskaffande.
Men vad har kollegan gjort för fel? Tar ni inte semester själva? Ja såklart de vill vara med sina barn och kan/får de beviljat att ta fl så är det ju upp till chefen. Det är väl hela organisationen på jobbet som är fel, inte att en föräldrer väljer att ta ut sina dagar som de har laglig rätt att göra. Funkar det inte att någon är borta så får CHEFEN lösa det så hela organisationen flyter på utan att det blir överbeläggningar på de andra. Här får ni nog tänka om, riktigt fult att skuldbelägga en kollega som faktiskt inte gör något fel.
Jag har aldrig sagt att det är rätt att köra över sina kollegor. Men det är aldrig rätt sätt att hantera genom att mobba sina kollegor, eller att utesluta dem genom att inte bjuda med dem. Bjuder man till AW på arbetsplatsen, utesluter man självklart inte en kollega.
Kollegor vara beteende ställer till problem på arbetsplatsen, hanteras via chef eller HR. Inte via någon typ av kollegialt ö-råd.
Om man som chef tolererar den typen av beteende som (Lady) beskriver, är man en olämplig chef och en mycket dålig ledare.
Det är verkligen inte bara föräldraledighet och vab som orsakar problem på arbetsplatsen. Störst problem på min arbetsplats, har vi faktiskt haft med medelålders merarbetare, som varit med länge och som vägrar acceptera förändringar och därmed obstruerar på olika sätt. Det är något som jag och mina chefskollegor hanterar. Inte medarbetarna.