Semester och föräldraledighet
Har du inte fått din semester godkänd? Hur kan det annars vara ett problem?
Jag är ledig 8 veckor. Först 3v kompledigt, sedan 4v semester. Jobbar 2v och sen en vecka kompledigt till.
Har du inte fått din semester godkänd? Hur kan det annars vara ett problem?
Jag är ledig 8 veckor. Först 3v kompledigt, sedan 4v semester. Jobbar 2v och sen en vecka kompledigt till.
Något som dessutom gör mig riktigt förbannad är när föräldrarna kommer tillbaka från sina långledigheter och beklagar sig över hur jobbigt det är att vara hemma med barnen, precis som om de vill att man ska tycka synd om dom.
Det vore mycket bättre om vi inte hade industrisemester och stängda förskolor 4v varje sommar. De flesta med små barn skulle nog föredra att vara lediga juni eller augusti istället eftersom allt är som dyrast i juli (samt som regnigast i Sverige).
Nu har vi bestämt att små barn får sämre barnomsorg dessa veckor (inte alla barn klarar av okända vuxna i okända lokaler med andra okända barn). och självklart är det många föräldrar som då tänker vara lediga på ett eller annat sätt.
Anonym (Lis):
Det står väl inte att TS vet när hennes kollegas partner har semester? Kanske den jobbar just dessa veckor?
Lady
Hemmafru eller hemmaman.