• Anonym (Kollegan)

    Samla pengar till present åt chefen

    Hur vanligt är det att man samlar pengar till en present åt chefen som fyller 30?
    Hon får från organisationen ett presentkort på 100? som är kutym, men nu har en kollega skickat ut ett Mail om insamling för en gåva på 260? (blir ca 10? per man) som hon föreslår.
    själv tycker jag organisationen gåva är tillräcklig och vi kan ju ge en blomma eller nåt.
    Tycker inte heller att 30 är jättestort ( jämfört med 50 t.ex) och övrig personal får inte heller så dyra presenter när de fyller jämt. Detta är liksom för att hon är vår chef. Luktar  bara smörande tycker jag.

    Är jag helt ute och seglar?

  • Svar på tråden Samla pengar till present åt chefen
  • Anonym (Kollegan)

    Såg att eurotecknet blivit ett frågetecken. Talar alltså om euro.

  • Anonym (Ja)

    Du behöver sjökort och kompass för du är ute och seglar rejält! Klart man kan ge present till chefen precis som vilken medarbetare som helst. Chefer är också människor som blir glada av uppskattning!

  • Anonym (Ja)

    Summan är däremot på tok för hög.

  • MsM84

    Jag tycker man ska hantera det på samma sätt som man hade gjort om en medarbetare fyllde 30. Varken mer eller mindre för chefen.

  • Anonym (Missunsam?)

    Exakt vad  är det som stör dig med detta? 

    Missunnar du din chef att bli firad lite extra? Varför skulle inte hon förtjäna det? 

  • nihka

    En chef är också en medarbetare och bör firas på samma sätt som övrig personal.


    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Va)

    Varför är 50 viktigare än 30?

  • Anonym (r)

    Att baka några muffins, ge en enklare blomma eller personlig present, japp. Men om det är euro blir det där för högt. Tja, allt som är högre än vad organisationen ger känns... nej.

Svar på tråden Samla pengar till present åt chefen