Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

3 missfall, nu gravid igen.

Kallas väl ofta en kemisk graviditet om den avbryts såhär snabbt?
    Har du fått utrett dina mf? Har alla skett tidigt? 
    Man kan ha blödningar i en graviditet,
    men tyvärr sällan positivt att ha det? 

• Anonym (.)
    Anywho skrev 2024-07-08 06:38:40 följande:

Tusen tack för ditt svar♥️ 
    Känns som en befrielse att få läsa detta. 

Jag har två lite större barn (6- och 8 år) och det var aldrig några problem med de graviditeterna. Men nu är jag äldre, längesen jag var gravid. Och kunde aldrig gissa att det skulle vara så här svårt eller att en graviditet skulle  innebära så här många blandade känslor. 

Jag har tagit tester varje dag sen jag plussade och de blir starkare så jag ska nog kontakta min barnmorskemottagning i veckan och förklara min situation. 

Är själv i liknande situation? Jag har äldre barn, sedan ett ma som 36 åring, sedan ett barn och nu närmare 40 livrädd för att försöka en sista gång. fått flera kemiska grav, alltså svaaagt pluss innan bim, men sen mens..: jag har ej räknat dem som missfall, eftersom det aldrig hunnit bli sen mens, max 1-2 dagar?
    Hur gammal är du? Rekommenderar att göra en utredning, kan ju vara tex lågt progesteron som gör att graviditeten avbryts genast- och det går ju att fiksa.
     Fick bara massa tummar ner på mitt
    första svar här, men min egen erfarenhet är att blödningar inte är ett bra tecken. Även om jag vet att det även kan gå hela vägen? 
  • Anonym (.)
    Anywho skrev 2024-07-13 19:06:02 följande:
    Ber om ursäkt. Jag uppfattade ditt första inlägg som lite nonchalant. Jag var väldigt bekymrad och behövde lite solskenshistorier. Jag har ju själv erfarenhet av att just blödning inte bådar gott. Jag har fått missfall 1-3 veckor efter beräknad mens. Dock väldigt svagt positivt ändå. 

Jag är 31. Jag har fått starka streck på graviditetstest denna gången och även fått 3+ på digital så jag känner att mina HCG nivåer ökar bra. Jag har bokat tid till inskrivningssamtal till barnmorskan. Tack för tipset om progesteron.

Hoppas du vågar en sista gång {#emotions_dlg.flower}
    Jag förstår att man önskar positiva erfarenheter. Tycker själv det blir lite missvisande när det i vissa diskussioner uppkommer att blödningar e helt okej och normalt, när det påriktigt inte är normalt eller vanligt, även om det i undanfall kan sluta väl. Mf 1-3 veckor efter bim räknar jag också som mf, men  får man svaaaagt pluss innan bim och sen mens sade gyn att det kallas kemisk graviditet. 

Art testerna ökar och du fått 3+ är väldigt positivt. Aldrig fått 3+ på grav som slutat i mf? det kommer nog gå bra!
    Jag var själv hos gyn nyligen och fick progesteron utskrivet, så om det skulle komma problem fråga om det:).
Svar på tråden 3 missfall, nu gravid igen.