Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

3 missfall, nu gravid igen.

Jag blödde flera gånger i början när jag väntade mitt andra barn. Har tre barn och haft två missfall (MA) också men de började inte med blödning. Nu väntar jag mitt fjärde barn (om allt går bra) , har ju ingen aning om hur det kommer gå och är bara i vecka 7+3 men jag fick en liten blödning (rött blod på pappret) i vecka 5+4. Barnmorskan har sagt att det är så vanligt och att man inte behöver kolla upp en liten blödning.
    Förstår att du är orolig , det är jobbigt att vara gravid efter missfall .. men en blödning behöver absolut inte betyda att nått är fel. 

• Anonym (Jag)
    Anywho skrev 2024-07-08 06:38:40 följande:

Tusen tack för ditt svar♥️ 
    Känns som en befrielse att få läsa detta. 

Jag har två lite större barn (6- och 8 år) och det var aldrig några problem med de graviditeterna. Men nu är jag äldre, längesen jag var gravid. Och kunde aldrig gissa att det skulle vara så här svårt eller att en graviditet skulle  innebära så här många blandade känslor. 

Jag har tagit tester varje dag sen jag plussade och de blir starkare så jag ska nog kontakta min barnmorskemottagning i veckan och förklara min situation. 

Det kommer nog gå braHjärta

Jag var på VUL idag (bokade privat) och allt såg bra ut , vecka 7+6 enligt senaste mens , 8+2 enligt VUL . Så den här graviditeten verkar gå bra hittills iallafall trots blödning.
    Sen vet man ju aldrig hur det går såklart.

Hur gammal är du? Jag är också lite äldre (36). Men mitt första missfall var när jag var 17 och andra när jag var 33 så man kan ju få missfall i vilken ålder som helst.. men vet såklart att risken är lite högre nu. 
Svar på tråden 3 missfall, nu gravid igen.