Anonym (Louise) skrev 2024-07-06 21:44:34 följande:
Sjukskriven deltidsjobb + studier?
Jag har blivit sjukskriven 100%. Har ett halvtidsjobb och hade tänkt plugga 100% över sommaren. Älskar kursen jag pluggar och vill helst inte avbryta den. Kan jag vara halvtidssjukskriven hos Försäkringskassan och få sjukpenning och sen plugga ändå med CSN?
Anonym (Louise) skrev 2024-07-06 22:28:57 följande:
Ja men sjukskrivningen har med mina arbetsuppgifter att göra och avser att befria mig från det, inte studierna.
I båda dessa inlägg skriver du att du vill ha sjukpenning + CSN och fortsätta studera, det är först i det här inlägget
Anonym (Louise) skrev 2024-07-07 14:34:49 följande:
Nej det blir kanske knepigt om man inte läser igenom tråden innan man svarar, även om det känns som jag citerat/svarat dig tidigare. Det du nämner har jag redan förtydligat men ok, jag kan ta det igen nu när jag har gjort lite egen research tills jag kan ringa både CSN och Försäkringskassan imorgon.
Min plan är att vara heltidssjukskriven både avseende arbete och studier, med både bibehållen sjukpenning och CSN. Jag kommer varken arbeta eller studera.
Låter det fortfarande som svårt att förstå när det kommer till otillräckliga studieresultat inför framtida CSN, får jag hänvisa till deras hemsidor vad gäller trygghetsregler och sjukförsäkring. Känner väl att jag inte startade tråden för att informera andra, och orkar inte riktigt upprepa mig.
Som du skriver att du INTE tänker studera.
Så om jag utgått från att din plan har varit att fortsätta med studierna är det väl inte konstigt att jag svarat som jag gjort?
Du ger förstås den information du vill men då blir ju svaren på dina frågor därefter.