Inlägg från: Anonym (Sjuklingen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjuklingen)

Pigg före sjukdom

Brukar ni känna er extremt pigg precis före en förkylning eller innan migrän slår till?

Alltså man känner att den där hjärndimman försvinner och dagen efter får man någon åkomma som migrän, magsjuka, eller något annat som händer. 

Just nu är jag så där extremt pigg i kroppen, ingen trötthet, inga trötta ögon ingen värk i kroppen. Väntar bara på att det vänder till det sämre. 

Så här har min kropp alltid varit med inflammationer som kommer och går. Känns som man aldrig kan njuta av att vara helt pigg. 

• Svar på tråden Pigg före sjukdom
  • Anonym (Sjuklingen)
    Anonym (Två till) skrev 2024-07-06 18:56:21 följande:

Konstigt, både jag och min son har likadant. Aldrig fått en förklaring på vad det kan bero på. 

Hoppas någon vet mer!

Har allltid trott att det är stressrelaterat och något med magen. Men just den att hjärndimman släpper brukar vara ett tecken på att nu blir det något igen. 
  • Anonym (Sjuklingen)
    Anonym (Två till) skrev 2024-07-07 00:18:38 följande:
    Ja exakt lika som vi har.
    Har funderat på om det är någon autoimmun sjukdom som beter sig på det sättet. Vi har mycket sånt i släkten iaf, men tyvärr är de flesta döda så jag kan inte fråga om just det specifika symptomet.
    Är ni också ofta trötta dagtid men piggnar till på kvällen?
    gäller främst sommartid.
    Tror just detta beror på solljuset och att man typ får för mycket ljus. Kan vara att man är överkänslig har jag läst. 
  • Anonym (Sjuklingen)
    Anonym (Två till) skrev 2024-07-09 00:04:43 följande:

Ja det stämmer också in! Men kan det ha något samband med pigg innan sjukdom? Jag har faktiskt aldrig tänkt i dom banorna. 

Jag och sonen ogillar mycket solljus även för att vi lätt får migrän eller huvudvärk av det. Vi brukar vara piggare under mörka tiden av året ( tvärtemot vad man borde vara). 

Är det så för dig med?

Ja jag mår bättre under vinterhalvåret då mörkret kommer. Solen gör mig trött och seg på dagarna och värst är perioden kring midsommar, då ska man ju vara som piggast men för mig är det tvärtom. Mår oftast piss från April till Augusti sen blir det bättre. 

Svar på tråden Pigg före sjukdom