Inlägg från: Anonym (Två till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Två till)

Pigg före sjukdom

Konstigt, både jag och min son har likadant. Aldrig fått en förklaring på vad det kan bero på. 

Hoppas någon vet mer!

• Anonym (Två till)
    Anonym (Sjuklingen) skrev 2024-07-06 23:49:41 följande:
    Har allltid trott att det är stressrelaterat och något med magen. Men just den att hjärndimman släpper brukar vara ett tecken på att nu blir det något igen. 
    Ja exakt lika som vi har.
    Har funderat på om det är någon autoimmun sjukdom som beter sig på det sättet. Vi har mycket sånt i släkten iaf, men tyvärr är de flesta döda så jag kan inte fråga om just det specifika symptomet.
  • Anonym (Två till)
    Anonym (Sjuklingen) skrev 2024-07-08 20:42:27 följande:
    Är ni också ofta trötta dagtid men piggnar till på kvällen?
    gäller främst sommartid.
    Tror just detta beror på solljuset och att man typ får för mycket ljus. Kan vara att man är överkänslig har jag läst. 

Ja det stämmer också in! Men kan det ha något samband med pigg innan sjukdom? Jag har faktiskt aldrig tänkt i dom banorna. 

Jag och sonen ogillar mycket solljus även för att vi lätt får migrän eller huvudvärk av det. Vi brukar vara piggare under mörka tiden av året ( tvärtemot vad man borde vara). 

Är det så för dig med?

• Anonym (Två till)

Jag kanske inte bara borde skriva pigg innan sjukdom utan oerhört energisk och mår så ovanligt bra, innan sjukdomen slår till dvs.

Svar på tråden Pigg före sjukdom