Inlägg från: Anonym (Ida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ida)

Ångrar husköp och mår fruktansvärt

Det kan ju finnas många faktorer som gör att de andra inte blir sålda. En del vill inte köpa renoverade hus då de vill fixa själva istället. Ert hus har kanske annat som lockar, tex läge på gatan, trädgård, annan planlösning osv.
    Testa lägga ut det och se vad som händer.

Sedan tills ni får det sålt, se huset som en mellanlandning och inte som permanent boende. Börja skriva ner vad du gillar med det (du måste ju gilla vissa saker eftersom ni köpte det) och vad du skulle vilja ändra på. Allt detta kommer ju bli till nytta när ni köper nästa hus, så att det inte blir fel igen.

Medan ni bor där, oavsett om det blir 6 månader eller flera år till, fokusera på vad som är bra med huset, och vad du vill ta med dig till nästa hus. Tillåt dig att drömma samtidigt som du försöker att inte fokusera på de mindre bra sakerna. 

Och någon gång kommer ni ju att få det sålt. Nu kanske är en sämre tid, men det kanske ser helt annorlunda ut i höst, eller vår, eller om två år.

• Anonym (Ida)
    Lomal skrev 2024-07-06 15:34:18 följande:
    Min sambo känner inte heller att det har blivit bra, men jag misstrivs absolut mer. Det är mitt livs misstag, verkligen. Tyvärr kan vi inte hyra ut för vi renoverqr ovanvåningen och hela bjälklaget är frilagt. Det är minst ett par månader bort att få klart. Vi väntar en bebis i höst så kommer inte heller med enkelhet kunna hyra ut sen för det i sig kommer ju vara ett projekt som jag inte tror att jag har energi för. 
    Kolla upp vad som är smärtgränsen för vad ni kan förlora i pengar och lägg ut det till det priset.

Ta hjälp av en firma eller vänner och familj och gör klart övervåningen till bobart skick först bara.
Svar på tråden Ångrar husköp och mår fruktansvärt