• Anonym (babyface)

    När slutade ni visa leg på systembolaget?

    Hej. Jag har en fråga till er alla här på forumet. Vid vilken ålder brukar kassapersonalen fråga er efter leg på Systembolaget?

    Jag är nämligen 36 och får fortfarande visa ID varje gång.

  • Svar på tråden När slutade ni visa leg på systembolaget?
  • Anonym (38 år)

    Jag är 38 år och har bara sluppit visa två gånger. 

  • Anonym (babyface)
    Anonym (38 år) skrev 2024-07-05 19:32:00 följande:

    Jag är 38 år och har bara sluppit visa två gånger. 


    Anonym (V) skrev 2024-07-05 18:31:12 följande:

    Samma ålder. Samma sakTungan ute



    Skönt att höra :D
  • Anonym (...)

    Fyller 40 nästa månad och det är mer regel än undantag att jag får visa

  • Anonym (gg)
    Anonym (babyface) skrev 2024-07-05 18:27:01 följande:
    När slutade ni visa leg på systembolaget?

    Hej. Jag har en fråga till er alla här på forumet. Vid vilken ålder brukar kassapersonalen fråga er efter leg på Systembolaget?

    Jag är nämligen 36 och får fortfarande visa ID varje gång.


    Sista gången var jag 42. Men det förekom väldigt frekvent upp till 39.
  • Anonym (hon den där)
    Anonym (Är ett trick...) skrev 2024-07-05 19:22:57 följande:

    Är det yngre män som frågar medelålders damer om leg så är det nog ett raggningstrick som är flera decennier gammalt. Damen blir smickrad, kanske lägger en på minnet, och träffas man igen i annat sammanhang så har man förarbetat lite.


    Närå, även min älskare och [random man som ser bilder på nätet] tycker att jag ser 15 år yngre ut, så det är inget misstag från bolagets sida.
  • Anonym (Abc)
    Anonym (42) skrev 2024-07-05 18:34:35 följande:

    Jag är 42 (kvinna) och har fått visa ca 4-5 ggr senaste året. Jag går väl dit 1-2 ggr/månad.


    Det verkar som att personal som är äldre än mig har svårare att avgöra ålder. Har aldrig varit med om att en ung person frågat efter legitimation. 


    Samma här. Är 45 och får visa leg någon gång om året. Män i kassan har nog inte frågat på över 10 år. 

    Ser inte överdrivet ung ut. De flesta gissar att jag är yngre, men ingen gissar under 35 och jag har rätt normalt med rynkor.
  • Anonym (S)

    Inte hänt sen strax innan 30. Snart 50 och jag förväntar mig aldrig frågan igen. 

  • Core

    Visar sällan, 35 år. Det fascinerande är att när jag spar skägg, jag har tjockt och mycket, så får jag alltid visa. Misstänker att man får lära sig att det är svårare att bedöma, för att vissa yngre också kan odla

  • Anonym (Kim)

    Fyller 50 i år och blir tillfrågad ungefär varannan gång.

  • Hugge47

    På systemet var det nog när jag var 44-45 som jag sist fick visa leg. 
    Men absolut senast gången var när jag var 49 och köpte en öl på en pub i New York. Då blev jag väldigt förvånad. 
    Servitrisen sa "I sorry Sir" 
    Vet dock inte om hon beklagade frågan eller min höga ålder. 🤣🤣🤣


    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • maria4

    Jg jobbar i butik o tar leg på dom som är född 78 ibland. Så frågar man så måste man visa upp leg om de behövs. Man har typ 2 sekunder på sek att bestämma sej så bättre att ta än att missa 

Svar på tråden När slutade ni visa leg på systembolaget?