Gjort "egen" ideologi
Den är nog lätt för många att hålla med om, men säger väldigt lite.
Klimat och miljö verkar inte vara huvudfråga direkt.
Den är nog lätt för många att hålla med om, men säger väldigt lite.
Klimat och miljö verkar inte vara huvudfråga direkt.
Det är ju verkligen inte så att lönen speglar hur mycket man kämpat dock. Sen får man ju alltid ut mer med högre lön oavsett.
När det gäller bidrag vs jobb blir ju diskussionen intressant, även om en del grundar sig på högerretorik snarare än faktiskt problem. Det lönar sig ju inte att gå på bidrag.
Vi skiljer oss åt gällande åsikter. Anledningen till att jag anser att vården ska privatiseras är för att de som jobbar inom vården ska få marknadsmässiga löner (incitamentsskapande via kapitalismen) finns en attityd i samhället idag att de som jobbar där gör det av altruistiska skäl. Nej, jag vill inte heller ha det som i usa. Därför tror jag ett statligt inflytande via regelverk kan sätta stopp för det.
tror också främlingsfientligheten upphaussats. Samhället behöver göra en attitydförändring.
gällande brottslighet förresten så anser jag att dömda brottslingar ska fråntas sin rösträtt.
Fast rot och Rut går ju främst till höginkomsttagare, med argumentet just att skapa arbetstillfällen.
Gällande vården får vi nog enas om att ha helt olika uppfattningar.Vården är det sista jag tycker ska göras till en klassfråga.
Jag syftar mer på att alla bidrar till arbetstillfällen genom barn på förskola, handla mat (och nöjen/tjänster), andra Tjänster som behövs på en arbetsplats (städ, löner osv), vård osv. Oavsett inkomst.