Pea593 skrev 2024-07-16 11:23:25 följande:
Ja så försöker jag också tänka. Man måste få tillåta sig att njuta lite och inte hela tiden gå runt med oron om att något kan gå snett.❤️
Nej den där tröttheten har jag inte heller känt så mycket av. Några dagar har jag varit ganska däckad men att det beror på graviditeten törs jag inte säga. Det känns för slumpartat och inte något som varit konstant.
Vi ska göra KUB 9 augusti så runt vecka 13 får vi ett nytt Ultraljud. Och jag tror vi hade fått göra ett vanligt ultraljud i samma vecka även om vi inte skulle gjort KUB. Jag bor i Dalarna och jag tror det är standard här. Sen är jag över 35 och då tror jag också att det är andra riktlinjer.
Får du göra det där du bor?
Eller hur!! Går allt som det ska så kommer man sitta där sen och gräma sig över att man tillbringade hela den här tiden med att oroa sig!! Men det är fan lättare sagt än gjort 😅
Samma här!! Men så har vi hur mycket som helst på jobbet just nu så det kan ju lika gärna bero på det!!
Okey men då är det ju inte superlångt bort till nästa ultraljud! 🙂 Jag är 34 så kommer inte bli erbjuden KUB, bor i Västra Götaland och blir erbjuden de först vid 35 som hos er. Men vi kommer göra det på den privata kliniken tänkte vi.
Men jag bokade precis in det fysiska barnmorskemötet och det blir den 9 augusti. Om jag förstått det hela rätt kommer jag där och då kunna boka tid med dem för ett tidigt ultraljud som jag kan göra mellan vecka 11-14. När jag är där är jag i vecka 12 så blir förhoppningsvis ett ultraljud ganska snabbt inpå 😊
Jag hade önskar att man hade fått ha tillgång till en egen barnmorska som kunde komma hem till en och göra ultraljud så fort man känner sig lite orolig 😄