Inlägg från: Sollan907 |Visa alla inlägg
  • Sollan907

Mina symptom har försvunnit v6

Jag är i vecka 6 (5+4) och det känns som mina gravidsymptom försvunnit. 
    Tills i förrgår har jag vaknat runt 5 varje morgon och mått illa och behövt äta något. Men inte behövt det varken i går eller idag. 

Mina bröst är inte lika ömma längre och är inte förstoppad längre som jag varit. 

Vi har försökt närmare två åt nu och jag har två tidiga mf från förra året så är livrädd för mf denna gången också. 

Någon som upplevt samma sak men som det ändå gått bra för? Jag mår så fruktansvärt dåligt över detta..

• Svar på tråden Mina symptom har försvunnit v6
  • Sollan907
    Anonym (Varierar) skrev 2024-07-02 07:01:11 följande:

Jag fick inga symptom förrän v 6-7, men de kunde komma i perioder och sen avta för att komma tillbaka senare. 

Skönt att höra! Får hoppas att det är samma sak för mig. Man överanalyserar minsta lilla grej just nu...
  • Sollan907
    Pea593 skrev 2024-07-02 13:33:38 följande:

Hej! Jag är i vecka 8. Har knappt känt av symtom på hela tiden. Lite ömma bröst, liiiiiiite svagt illamående, och liiite stickningar i livmodern men så pass diffust att jag knappt vet om det är inbillning eller inte. Och vissa dagar känner jag absolut nada! 
    Jag har två MA i bagaget och är livrädd för ett 3e. Ska göra tidigt VUL nu på fredag. 
    Är sjukt orolig men hoppas såklart att jag är en av dom som bara har lite symtom. 
    Får återkomma efter mitt VUL och berätta hur det gick. 

Hej!! Man låter galen men jag önskar verkligen att man mådde mer dåligt! Känner att den här ovissheten nästan tar knäcken på mig... 
    Ja återkom gärna hur det går ❤️ Vi har bokat in VUL den 16 Juli . Känns så otroligt långt tills dess! 

Jag håller tummarna för oss båda 😊
  • Sollan907
    Anonym (Trebarnsmamman) skrev 2024-07-02 14:40:44 följande:

Spökveckor. Googla. Haft det med en av mina, allt gick bra.

Kan dom komma såhär tidigt? Har för mig jag läst att de kommer senare i graviditeten 
  • Sollan907
    Anonym (Trebarnsmamman) skrev 2024-07-04 09:49:17 följande:

Tänker att det kan nog vara väldigt olika?

Med trean mådde jag illa rätt omgående och hade spökveckor ca v7-15. Sen lätt illamående till ca v25, sen lugnt igen till ca 3 veckor före BF då han låg så långt ner att han låg mot spinaltaggarna eller vad det heter. Man kan i alla fall må illa av det.

Med min första kände jag istället absolut ingenting förrän v7-8 nånting. Då kom illamående mm och höll i sig till v25 typ.

Hoppas att allt går bra ❤️

Det är verkligen så olika från person till person och graviditeten till graviditeten! Jag hoppas du har rätt att det är någon typ av spökvecka 🙂 

I morses kände mig nästan bakfull! Och tänker att det är ett gott tecken 😉 

Tack ❤️ Ska försöka hålla mig positivt inställd till detta!! 
  • Sollan907
    Pea593 skrev 2024-07-05 11:54:39 följande:

Nu har jag varit på mitt tidiga VUL och trots få symtom fanns där en liten krigare med ett pickande hjärta 💓 

Nu håller jag tummarna för ditt VUL den 16e! 

Åh vad underbart att höra!!! Så glad för er skull 🥰 
    Har du några fler symptom eller håller det sig på samma nivå? 

Snart bara en vecka kvar 🤞
  • Sollan907
    Pea593 skrev 2024-07-05 18:32:31 följande:
    Tack så mycket 🤗 
    Jag skulle nog säga att det är på samma nivå. Lite mer molvärk idag. Och trötthet, men det kan ju bero på all anspänning som släppt. 

Åh jag håller mina tummar för er nu 🤞🥰
    Känner du nåt mer? 
    Brösten är fortsatt inte så ömma. Men de är stora/tunga och blodådrorna är väldigt tydliga. 
    Morgnarna är något sämre än när jag startade den här tråden. Mår inte så illa att jag kräks men känner mig typ bakfull/åksjuk. Det ger dock med sig efter någon timme! 

Får jag fråga i vilka veckor du fick dina MA och hur de upptäcktes? Förstår att det är en känslig fråga och ifall du inte vill svara på den 😊 
  • Sollan907
    Pea593 skrev 2024-07-07 08:11:12 följande:
    Men det låter ju som bra tecken ändå ☺️ 

Vid mitt första MA fick vi se ett foster med ett tickande hjärta i vecka 8. Men då konstaterades det att fostret var lite väl litet (8mm) Men eftersom det hade hjärtslag så tyckte doktorn att jag inte skulle vara allt för orolig. Sen hade jag en dålig magkänsla efter det och bad om ett nytt VUL 2 veckor senare och då hade allt avstannat. 

Vid mitt andra MA syntes inte ens ett foster vid VUL i vecka 8. Så då hade det förmodligen avstannat mycket tidigare. 

Dessa två försök var IVF försök. Och nu har jag efter mer än 3 års kämpande blivit spontant gravid för första gången någonsin. Och denna gången såg allt bra ut på VUL med mått och allt. Så nu håller jag verkligen tummarna att detta lilla mirakel är här för att stanna ❤️
    Livet är så jävla orättvist ibland..  att man ska behöva gå igenom sånt här som du, jag och många med oss behöver gå igenom. Jag tänkte aldrig att det skulle bli såhär jäkla svårt och psykisk utmattande att försöka få barn! 
    Planen var att vi skulle börja med IVF och sprutor när kliniken öppnar igen i augusti, men förhoppningsvis slipper vi det! 

Det är ju helt fantastiskt att du blivit spontant gravid!! 
    I och med att ni såg hjärtljud och att den lille mätte precis som den skulle så tror jag verkligen på att det kommer gå vägen för er 🥰
  • Sollan907
    Pea593 skrev 2024-07-11 21:04:37 följande:
    Ja men verkligen! Den här resan har varit allt annat än enkel. Men förhoppningsvis är det vår tur snart ❤️

Åh men va skönt om ni slipper påbörja IVF 🤞 och även skönt att veta att du kan bli gravid naturligt. 

Ja men verkligen. Fick en chock när jag plussade, har som sagt aldrig hänt tidigare spontant. 
    Men tack för din optimism ❤️ jag hoppas du har rätt 🤗

Nu är det inte långt kvar för er heller☺️. Antar att dagarna går i slowmotion just nu. Men snart så 🤞🤞
    Det kom upp fler lediga tider på den privata kliniken vi skulle till för ultraljudet så vi var där idag! 
    Och vi fick se/höra ett litet hjärta slå 🥹❤️ 
    Jag grät så jag skakade när hon sa det 😅 
    Enligt appen så är jag i 7+2 men enligt ultraljudet så mätte den lille 7+4 så den växer bra 🥰 

Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva detta!! 

Din och min tur har äntligen kommit ❤️❤️
  • Sollan907
    Pea593 skrev 2024-07-15 09:39:14 följande:

Men åh! Så fantastiskt 😭💕 Stort GRATTIS! Vilken lättnad! 
    Jag fick också mitt flyttat 2 dagar framåt när jag var där🙂 och idag är jag i v 9+3. 

Hur mår du? Fått några mer symtom eller är det fortfarande lugnt? 

Jag mår fortsatt bra, lite mer illamående på eftermiddagarna men helt hanterbart och inte alla dagar heller. 

Ja nu är det äntligen våran tur 🙌🥰🤞

Tack snälla du 🥰 jag hoppas att min oro kan lugna sig lite nu! Jag kommer iaf "tillåta" mig själv att vara lycklig nu över detta och våga tro på det!! 

Jag skulle säga att det är fortsatt lugnt. Det är vissa förmiddagar som kan vara jobbiga, typ som man känner i början av en magsjuka. Men fullt hanterbart och som du skriver, inte vare dag! På eftermiddagarna känner jag mig typ som vanligt! 
    Den där tröttheten som folk pratar om har jag inte sett röken av 😅 

Får ni något tidigt ultraljud där ni bor eller blir det först i vecka 18-20? 
Svar på tråden Mina symptom har försvunnit v6