• Pea593

    Mina symptom har försvunnit v6

    Hej! Jag är i vecka 8. Har knappt känt av symtom på hela tiden. Lite ömma bröst, liiiiiiite svagt illamående, och liiite stickningar i livmodern men så pass diffust att jag knappt vet om det är inbillning eller inte. Och vissa dagar känner jag absolut nada! 
    Jag har två MA i bagaget och är livrädd för ett 3e. Ska göra tidigt VUL nu på fredag. 
    Är sjukt orolig men hoppas såklart att jag är en av dom som bara har lite symtom. 
    Får återkomma efter mitt VUL och berätta hur det gick. 

  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-07-02 17:56:54 följande:
    Hej!! Man låter galen men jag önskar verkligen att man mådde mer dåligt! Känner att den här ovissheten nästan tar knäcken på mig... 
    Ja återkom gärna hur det går ❤️ Vi har bokat in VUL den 16 Juli . Känns så otroligt långt tills dess! 

    Jag håller tummarna för oss båda 😊
    Ja men precis. Samma här! Självklart vill man ju inte spy men lite mer tydliga symtom hade varit önskvärt Drömmer avskyr denna ovisshet! 

    Absolut jag återkommer Glad

    Hoppas tiden går snabbt fram tills ert VUL! Jag håller också mina tummar för oss båda!
  • Pea593

    Nu har jag varit på mitt tidiga VUL och trots få symtom fanns där en liten krigare med ett pickande hjärta 💓 

    Nu håller jag tummarna för ditt VUL den 16e! 

  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-07-05 16:55:33 följande:
    Åh vad underbart att höra!!! Så glad för er skull 🥰 
    Har du några fler symptom eller håller det sig på samma nivå? 

    Snart bara en vecka kvar 🤞
    Tack så mycket 🤗 
    Jag skulle nog säga att det är på samma nivå. Lite mer molvärk idag. Och trötthet, men det kan ju bero på all anspänning som släppt. 

    Åh jag håller mina tummar för er nu 🤞🥰
    Känner du nåt mer? 
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-07-06 08:57:45 följande:
    Brösten är fortsatt inte så ömma. Men de är stora/tunga och blodådrorna är väldigt tydliga. 
    Morgnarna är något sämre än när jag startade den här tråden. Mår inte så illa att jag kräks men känner mig typ bakfull/åksjuk. Det ger dock med sig efter någon timme! 

    Får jag fråga i vilka veckor du fick dina MA och hur de upptäcktes? Förstår att det är en känslig fråga och ifall du inte vill svara på den 😊 
    Men det låter ju som bra tecken ändå ☺️ 

    Vid mitt första MA fick vi se ett foster med ett tickande hjärta i vecka 8. Men då konstaterades det att fostret var lite väl litet (8mm) Men eftersom det hade hjärtslag så tyckte doktorn att jag inte skulle vara allt för orolig. Sen hade jag en dålig magkänsla efter det och bad om ett nytt VUL 2 veckor senare och då hade allt avstannat. 

    Vid mitt andra MA syntes inte ens ett foster vid VUL i vecka 8. Så då hade det förmodligen avstannat mycket tidigare. 

    Dessa två försök var IVF försök. Och nu har jag efter mer än 3 års kämpande blivit spontant gravid för första gången någonsin. Och denna gången såg allt bra ut på VUL med mått och allt. Så nu håller jag verkligen tummarna att detta lilla mirakel är här för att stanna ❤️
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-07-09 17:05:33 följande:
    Livet är så jävla orättvist ibland..  att man ska behöva gå igenom sånt här som du, jag och många med oss behöver gå igenom. Jag tänkte aldrig att det skulle bli såhär jäkla svårt och psykisk utmattande att försöka få barn! 
    Planen var att vi skulle börja med IVF och sprutor när kliniken öppnar igen i augusti, men förhoppningsvis slipper vi det! 

    Det är ju helt fantastiskt att du blivit spontant gravid!! 
    I och med att ni såg hjärtljud och att den lille mätte precis som den skulle så tror jag verkligen på att det kommer gå vägen för er 🥰
    Ja men verkligen! Den här resan har varit allt annat än enkel. Men förhoppningsvis är det vår tur snart ❤️

    Åh men va skönt om ni slipper påbörja IVF 🤞 och även skönt att veta att du kan bli gravid naturligt. 

    Ja men verkligen. Fick en chock när jag plussade, har som sagt aldrig hänt tidigare spontant. 
    Men tack för din optimism ❤️ jag hoppas du har rätt 🤗

    Nu är det inte långt kvar för er heller☺️. Antar att dagarna går i slowmotion just nu. Men snart så 🤞🤞
  • Pea593

    Men åh! Så fantastiskt 😭💕 Stort GRATTIS! Vilken lättnad! 
    Jag fick också mitt flyttat 2 dagar framåt när jag var där🙂 och idag är jag i v 9+3. 

    Hur mår du? Fått några mer symtom eller är det fortfarande lugnt? 

    Jag mår fortsatt bra, lite mer illamående på eftermiddagarna men helt hanterbart och inte alla dagar heller. 

    Ja nu är det äntligen våran tur 🙌🥰🤞

  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-07-15 21:41:46 följande:
    Tack snälla du 🥰 jag hoppas att min oro kan lugna sig lite nu! Jag kommer iaf "tillåta" mig själv att vara lycklig nu över detta och våga tro på det!! 

    Jag skulle säga att det är fortsatt lugnt. Det är vissa förmiddagar som kan vara jobbiga, typ som man känner i början av en magsjuka. Men fullt hanterbart och som du skriver, inte vare dag! På eftermiddagarna känner jag mig typ som vanligt! 
    Den där tröttheten som folk pratar om har jag inte sett röken av 😅 

    Får ni något tidigt ultraljud där ni bor eller blir det först i vecka 18-20? 
    Ja så försöker jag också tänka. Man måste få tillåta sig att njuta lite och inte hela tiden gå runt med oron om att något kan gå snett.❤️

    Nej den där tröttheten har jag inte heller känt så mycket av. Några dagar har jag varit ganska däckad men att det beror på graviditeten törs jag inte säga. Det känns för slumpartat och inte något som varit konstant. 

    Vi ska göra KUB 9 augusti så runt vecka 13 får vi ett nytt Ultraljud. Och jag tror vi hade fått göra ett vanligt ultraljud i samma vecka även om vi inte skulle gjort KUB. Jag bor i Dalarna och jag tror det är standard här. Sen är jag över 35 och då tror jag också att det är andra riktlinjer. 

    Får du göra det där du bor? 
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-07-17 18:59:25 följande:
    Eller hur!! Går allt som det ska så kommer man sitta där sen och gräma sig över att man tillbringade hela den här tiden med att oroa sig!! Men det är fan lättare sagt än gjort 😅 

    Samma här!! Men så har vi hur mycket som helst på jobbet just nu så det kan ju lika gärna bero på det!! 

    Okey men då är det ju inte superlångt bort till nästa ultraljud! 🙂 Jag är 34 så kommer inte bli erbjuden KUB, bor i Västra Götaland och blir erbjuden de först vid 35 som hos er. Men vi kommer göra det på den privata kliniken tänkte vi. 
    Men jag bokade precis in det fysiska barnmorskemötet och det blir den 9 augusti. Om jag förstått det hela rätt kommer jag där och då kunna boka tid med dem för ett tidigt ultraljud som jag kan göra mellan vecka 11-14. När jag är där är jag i vecka 12 så blir förhoppningsvis ett ultraljud ganska snabbt inpå 😊 

    Jag hade önskar att man hade fått ha tillgång till en egen barnmorska som kunde komma hem till en och göra ultraljud så fort man känner sig lite orolig 😄
    Ja men verkligen! Vi får försöka vara tacksamma att vi kommit så lindrigt undan 🙂

    Nej nu börjar det närma sig, vill bara se att allt står rätt till. Tror att jag kommer kunna slappna av mycket mer efter KUB om allt ser bra ut där. Då måste jag tillåta mig själv att tro på detta 😅🤞

    Aha okej. Segt att dom har den gränsen, men skönt att ni kan få det privat iaf🙂 och va skönt att du förmodligen får göra ultraljud nära inpå ditt besök. Så du slipper den här jobbiga väntan allt för länge 😅

    Haha ja det hade jag också, hon hade fått åka skytteltrafik hem till mig dagligen för att stilla min oro 🤣
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-07-27 07:13:09 följande:
    Vi har bestämt oss för att göra Nipt och är i bokade för det den 4 augusti. Och jag tror som du skriver att när man fått göra det och om allt ser bra ut så kommer man kunna slappna av på ett helt annat sätt. Då är ju också de mest kritiska veckorna över! 

    Haha samma här!! Hon hade lika gärna kunnat bo i vårt gästrum 😂 

    Hur känner du dig annars? Symptommässigt och orosmässigt? 
    Åh det är ju jätte snart! Håller mina tummar att allt ser bra ut då🤞🙂

    Symtom mässigt mår jag fortfarande bra, lite mer molande i magen och svullen, så någon borde fortfarande växa där känns det som 😅 lite sämre humör än vanligt men inget mer illamående än det lilla svaga jag haft tidigare. 

    Jag börjar även känna mig mindre orolig. Är inne i vecka 12 nu och börjar så smått våga drömma om att detta kan gå vägen. Knappt 2 veckor kvar till KUB. Som jag vill att tiden ska skynda sig dit! 😅 Hur mår du? 
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-07-30 19:12:17 följande:
    Ja det är väldigt snart!! Går på semester på fredag och sen då ultraljudet på söndag så längtar otroligt mycket efter den här helgen!! 

    Jag mår också helt okey! Vissa förmiddagar är riktigt kämpiga men ser jag till att få i mig mat så går det bra! För min del inget molande men är otroligt svullen!! Funderar på när svullnaden ska gå över till att bli en "riktig gravidmage" 😅 Den är ju dock svullen pga bebis så är ju en gravidmage 😄 

    Det är faktiskt precis samma här! Vet inte om det är min kropp som inte orkar vara orolig längre men känner bara ett sånt lugn! Vi pratar mycket mer om vad som komma skall här hemma också. Vi vågar tro på det lite mer 🙂 

    Nu hoppas och tror vi på positivt svar på våra nipt och kubtester ❤️
    Åh! Men va spännande! Förstår att du längtar 🥰

    Okej, så illamående dök upp tillslut 😅 skönt dock att du har sätt att hantera det på 👍 
    Haha ja men precis, gravidmage låter mycket bättre än att tänka att det är tarmarna som "sväller". Jag är också rejält svullen. Kan inte ha mina vanliga byxor utan att låta dom vara helt uppknäppta med en lång tröja över 😅. 

    Ja vi också!☺️. Förut har vi knappt vågat prata om vad som kommer ske. Men dag för dag blir jag alltmer avslappnad. Sen har jag vissa dippar där jag tror att det är för bra för att vara sant och de få symtom jag har inte känns. Då tänker jag att det stannat av. Men magen borde ju inte vara så här svullen om det bara är luft därinne tänker då😅

    Ja verkligen! Håller både tummar och tår för att allt ser bra ut för oss båda 💕
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-08-03 08:01:23 följande:
    Ja det dök upp! Men nu är det som bortblåst och jag håller på att få panik.. har haft två dagar nu där jag mått väldigt bra. Inte mått dåligt på förmiddagen, inte varit äcklad av mat som jag varit innan. Jag känner mig i princip som vanligt förutom att brösten är stora och magen svullen. 
    Antingen så har mina "värsta veckor" varit över eller så får vi ett tråkigt besked i morgon.. Just nu har jag ingen bra känsla 😔

    Nu blev det ett väldigt deppigt inlägg tyvärr 😕
    Men vi får se i morgon helt enkelt ❤️
    Åh jag förstår precis din oro. Det är så otroligt lurigt med dessa symtom. Men jag har läst om så många som tappat symtomen helt från en dag till en annan, sen har de dykt upp några dagar senare eller gått över helt för att inte återvända. Men allt har ändå sett bra ut på ultraljudet. Så du kanske bara har gått igenom den tuffaste tiden nu 💕🤞 skönt att du slipper vänta så länge på att se vad som sker därinne ändå. Vilken tid ska du dit imorgon? 

    Jag håller mina tummar för att allt ser ut som det ska! Jag tror säkert att allt är i sin ordning 🥰

    Men jag förstår din oro till 100%. Jag har också några rejäla dipp dagar just nu och tycker att jag mår alldeles för bra. Frågade dom som gör KUB om de hade någon tidigare tid än fredag eftersom min oro tär så otroligt mycket på mig. Och fick en tid dagen innan. Så en dag tidigare får jag göra KUB😅 alltid något. Men denna kommande vecka kommer gå så himla långsamt. 

    Lycka till imorgon! Jag håller tummarna för er! 🤞
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-08-03 16:02:29 följande:
    Ja, jag hoppas verkligen att det är så! När man äntligen har börjat bli lite lugn i det hela så blir det så här 😅 Vi har tid klockan 11:20 som tur är!! Förra ultraljudsundersökning hade vi 17:30..... det var en nästan olidligt att gå och vänta en hel dag! Min plan är att försöka hålla mig uppe så sent som möjligt i kväll med förhoppning om att jag sover länge i morgonbitt 😁 känner jag mig själv rätt så vaknar jag säker vid 6 😅 

    Vad skönt att du i alla fall får komma in en dag tidigare!! Ja jag förstår det :/ jobbar du eller har du semester? 

    Lite komiskt ändå att vi klagar oss över att vi mår för bra!! Hade hänt innan att man gjort det 😄 

    Tack snälla du 🥰 
    Hur har det gått för er?!! Är så himla nyfiken! 

    Ja en dag närmare iaf 🙂 Jag har haft semester och jobbat en vecka redan. Så det blir skönt att få göra KUB skapligt tidigt så man kan berätta på jobbet sen. Har en del tunga lyft som jag vill undvika, så det känns bäst att kollegorna vet. 
    Visst gick du på semester nu? 

    Ja sjukt att vi klagar på att må bra🤣 men vi är ju en sån minoritet när det kommer till gravid symtom så man blir så nojjig.  just nu mår jag dock inge vidare. Har riktigt ont i övre delen av magen. Typ som magkatarr. Och det är så jobbigt när man inte vad vad det beror på. Tänker ju såklart det bästa direkt. 
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-08-04 17:36:42 följande:
    Vi fick inte ett bra besked idag. Jag såg direkt på ultraljudet att det inte fanns något hjärta som slog. Graviditeten hade stannat av i slutet av vecka 9.
    Jag vill bara att någon ska väcka mig och säga att allt var en mardröm! 

    Ja, jag påbörjade min semester i fredags så har 5 veckor nu att återhämta, vila upp och fundera ut va fan jag vill med livet! Det känns skönt att vi fick besked nu och inte senare. 

    Jag förstår din oro 😕 Det som hade lugnat mig om jag var i din sits är att smärtan sitter i övre magen och inte längre ner!! Skulle se vara något på tok med bebisen så känns det som att det hade varit smärtor mer liknade menssmärtor och inte suttit så högt upp. Men fortsätter de så tycker jag du ska åka in bara för att få lugna nerverna lite ❤️ 

    Även fast jag fick mitt besked idag så får du gärna uppdatera mig här ❤️ Jag tror verkligen på att det är er tur denna gången och jag håller alla mina tummar och tår för er ❤️ så märkligt att jag har ingen aningen om vem du är men jag vet kommer bli så ofantligt glad om allt ser bra ut på torsdag!!! 🥰
    Men nej!! Åh mitt hjärta brister för er. Det var ju inte såhär det skulle bli!  Otroligt dum fråga, men hur mår du? ❤️

    Åh, vet inte ens vad jag ska skriva!💔 Mer än att jag vet hur det känns tyvärr. Och om du vill skriva av dig, spy ur dig eller bara ha någon som lyssnar så finns jag här!

    Otroligt tråkig start på din semester men skönt ändå att du får lite tid att bearbeta.

    Tack va snällt av dig! Åh va fint sagt ❤️ Samma här, även om jag inte vet vem du är så blir jag så otroligt och genuint ledsen för er skull. 

    Jag lovar att uppdatera dig på Torsdag om du vill det!
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-08-06 20:53:11 följande:
    Det är ingen dum fråga, tycker det är fint att du frågar :) Det är under kontroll. I söndags grät jag okontrollerat hela dagen. Trodde aldrig de skulle ta slut. Men min sambo och jag hade en väldigt mysig dag i går och även idag, vi ser till att hålla oss sysselsatta!
    Jag har bestämt mig för inte gå under totalt med detta missfallet utan försöka tänka framåt. Om vi inte kommer få hjälp av IVF kliniken nu som var planerat, så kommer jag tex börja söka nytt jobb direkt. Vi börjar planera renoveringar i huset osv! 

    Jag kanske var så inställd från början att det inte skulle gå vägen, eller så trycker jag undan mina känslor så jävla bra att jag inte tycker det är så jobbigt just nu. Sen kommer det säker komma som en käftsmäll när jag väl börjar blöda. 

    Tack för ditt stöd ❤️ Det värmer så otroligt mycket ska du veta!! Och det har verkligen hjälp mig så mycket genom alla dessa veckor att bolla mina tankar och  känslor med dig 😊 
    Hur går det med din smärta i magen? Har det lättat något? ❤️
    Å jag lider så med dig 💔 men va skönt att du ändå mår okej och att du har en plan framåt. Det låter väldigt sunt mitt i all sorg. 
    Blir bara så ledsen för er skull, det är så himla orättvist! 

    Jag tycker också att jag har återhämtat mig förvånansvärt bra och snabbt efter mina 2 MA. Så kanske är man starkare psykiskt än vad man tror. 

    Men tack detsamma!! Verkligen! Det har hjälpt mig en massa under dessa veckor att ha någon att skriva med som varit i samma situation ❤️ och trots att det inte gick som man hoppats för er så håller jag mina tummar stenhårt för att det snart gör det! 

    Vi var på KUB idag och fick faktiskt se en liten bebis därinne. Jag var i chock för jag hade inte räknat med det. Och sannolikheten för kromosomavvikelse var väldigt låg. Så nu börjar jag så smått tro på detta mirakel. Känns dock så jobbigt att skriva detta till dig när jag vet vad du går igenom ❤️😥 
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-08-11 16:02:25 följande:
    Förlåt, förlåt, förlåt för mitt sena svar ❤️ Jag tog tabletterna i fredags för att sätta igång missfallet men det hände inte jättemycket under dagen mer än att jag hade ont. Framåt 18 tiden hade jag så fruktansvärt ont konstant att jag bara låg och skrek så sambon fick ringa gyn som sa att vi behövde åka till dem för fostret hade antagligen fastnat. Men typ precis när vi skulle försöka åka fick jag ut det. Men sen slutade jag inte blöda i stället utan det blev värre så fick åka dit ändå. Då fanns det tydligen rester kvar som inte kunde komma ut så fick hjälp med fler av den jävla tabletten. Det var något av det mest traumatiska jag varit med om... 
    När jag var på gym mottagningen i fredags så mätte de till att graviditeten hade stannat av i slutet av vecka 10 och inte vecka 9 som den privata kliniken mätte till. Så det var precis så jag fick göra det hemma. 
    Jag fattar verkligen inte varför de inte bara lät mig vara kvar på sjukhuset så de kunde hjälpa mig där 😔 

    Så jag har bara behövt återhämta mig lite och försöka fatta vad fan som hänt ❤️ 

    Men vilka fantastiska nyheter älskade du 🥰🥰 så otroligt glad jag är över att höra att allt såg bra ut ❤️ Det är verkligen er tur denna gången 🥰 
    Känns det som att oron börjar släppa något? 
    Har det börjat synas mer tydligt över magen än!? 
    Å ingen fara alls! Förstår att du haft en jobbig tid ❤️

    Usch då det låter verkligen hemskt! Stackars dig! 
    Jag hade liknande upplevelse vid mitt första MA. Var inneliggande men inget hände, så efter 9 timmar åkte jag hem. Och då satte allt igång mitt i natten. Låg och skrek och spydde i duschen tills allt var över. 
    Mitt nästa MA krävde jag att vara kvar tills allt var över och det var en mycket mindre smärtsam upplevelse. 

    Trodde absolut att du skulle få bli inlagd. Så hemskt att du var tvungen att uppleva det där hemma. Och sedan även vara tvungen att åka in efteråt också. 

    Fy vad jag lider med dig 💔😢! Hur mår du nu? 

    Hoppas du kan börja återhämta dig nu både fysiskt och framförallt psykiskt ❤️

    Tack så jättemycket. Det känns mycket mer lugnande nu. Har vågat börja prata och planera mer nu💕. Men det finns ju ständigt i bakhuvudet att allt kan ryckas ifrån en igen. 

    Ja nu syns magen mer och mer för varje dag. Svårt att dölja detta nu 🙈
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-08-14 15:55:21 följande:
    Ja det låter som vi haft väldigt liknade upplevelser 😕 Hade jag vetat det jag vet idag hade jag aldrig någonsin gått med på att göra det hemma.. Man är redan så förstörd över det man har förlorat men sen behöva gå igenom allt det där "ensam" hemma. Nej fy fan.. 

    Fysiskt mår jag bra. Men psykiskt sådär om jag ska vara ärlig. Vi kände att vi behövde komma bort från huset så åkte iväg i måndags och det har ändå känns okey när vi varit iväg. Men så kom vi hem nu idag och så kom känslor som en käft smäll. 
    Men vi pratade med fertilitetskliniken i går och de ville fortfarande hjälpa oss! Blev så otroligt chockad! De ville bara att jag skulle få en mens mellan och sen ska vi börja med sprutor. Så det känns iaf positivt 🥰 

    Gud va skönt att höra ❤️ jag tror man alltid kommer ha en viss oro i sig, men att den kanske byts ut med tiden till något annat att oroa sig för! Hur förlossningen ska gå, hur den första tiden ska gå osv! Den ständiga mamma-oron 😅 

    Oh vad mysigt 😍 tänk sen när de första sparkarna kommer 🥰🥰 
    Ja verkligen och tyvärr får man lov att säga 😓 jag tycker att det är så hemskt att de inte erbjuder alla inneliggande vård under tiden. Jag fick med mig smärtstillande hem men kunde inte ta dom eftersom jag spydde så mycket. Så smärtan var brutal! 

    Åh vad jag lider med dig 💔 det är så himla orättvist att vissa ska behöva gå igenom så mycket för att få ett barn.

    Åh men va bra att dom fortfarande vill hjälpa er ❤️ så härligt att ha en plan framåt ändå. Har du några frågor kring IVF så får du mer än gärna fråga 🙂 jag har ju en del erfarenhet kring det. Om inte annat så kan jag rekommendera en app som heter Bumpy. Det är ett community där framförallt kvinnor som har svårt att få barn delar sina berättelser, erfarenheter, tips och stöttar varandra. Det är ett jättefint community som gör att man känner sig mindre ensam i allt🤗

    Ja nu är jag nog inne i de sk spökveckorna. Fast denna graviditet har ju iofs varit spökveckor hela vägen 😅
    Men hade jag inte börjar få lite mage hade jag nog börjat tvivla igen 🙈

    Har du fortfarande semester?
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-08-23 13:41:59 följande:
    Ja det är helt sjukt.. Jag spydde aldrig men kan säga dig att de två morfintabletterna jag fick i mig hjälpte inte ett smack 😅 Eller de hjälpte säker men inte så mycket som man borde få hjälp med smärtlindring! 

    Jag har faktiskt lite frågor!! Det är ju såklart väldigt individuellt men, hur mådde du av alla sprutor? Och hur kändes äggutolocket?? Var helt ärlig med hur det kändes!! Jag är så jäkla rädd att den smärtan kommer vara svår att hantera. 

    Oh.. hoppas de passerar snabbt för dig!! Vilken vecka är du i nu? Och när kommer ni få gå på ultraljud igen? 🙂 

    Yes!! Är inne på vecka 3 av 5 och just nu är vi uppe i fjällen och vandrar lite 😊 så skönt att få andas lite fjällenluft och komma hemifrån 🥰
    Jag har faktiskt mått bra under alla tre omgångar som jag tagit sprutor. Och jag har testat två olika sorter. Dessutom ganska höga doser eftersom jag inte svarat så bra på behandlingen. Dock alltid fått ut ägg. Och äggplocken har helt ärligt inte varit särskilt smärtsamma. Varken bedövningen innan eller själva plocket har gjort särskilt ont. Visst känns det lite, men helt hanterbart. Och dessutom får man ju en hel del morfinliknande medicin som gör det ganska gött 😅 sen får du ju se hela plocket på en monitor vilket tog bort fokus från rädsla och oro eftersom det är så häftigt att se 🙂
    Så min upplevelse har varit väldigt bra. Hoppas du får uppleva detsamma 🤗💕 

    Nu är jag i vecka 16 och ska på rutinultraljud den 20e september.  

    Å va härligt att vara i fjällen. Skönt att komma bort och lägga fokus på annat kan jag tänka 💕

    har ni nån tid bokad med ivf kliniken ännu? 
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-08-30 16:23:12 följande:
    Gud vad skönt att höra att du haft så bra upplevelser!! Jag tror jag är för fokuserad på att det kommer bli en jobbig upplevelse och behöver ändra det till något positivt!! Ska fokusera på skärmen och varför vi gör det vi gör helt enkelt 🥰 

    Du måste du vara i vecka 17 nu va? Har du börjar känna några sparkar? Eller känner du att du är fortsatt i spökveckorna? 

    Ja det har varit fantastiskt för själen 🥰 Inte än! De ville att jag skulle höra av mig när jag fått min första mens efter missfallet och den har inte kommit än. Sen ska vi köra på mensen där efter. Men jag känner mig sjukt pmsig så hoppas på att det är kanske är mens som är på g! Eller så är det fortfarande gravidhormoner som spökar! 
    Ja mina upplevelser kring IVF behandlingen har varit väldigt bra smärtmässigt. Sen har jag kanske inte varit supernöjd med personalens bemötande. Men det är ju en annan sak 😅 
    Absolut håll fokuset på skärmen och var inte rädd för att be om påfyllning av smärtlindringen om du känner att du behöver mer 🙂 jag tror det kommer gå galant ❤️ jag bad även om lugnande tabletter innan plocket började så att nervositeten la sig lite. 

    Ja nu är jag i vecka 17. Känner inga sparkar ännu. Största symtomet är halsbränna än så länge. 

    Åh hoppas den är på G🤞. Man vill ju bara få tillbaka sin vanliga cykel efter ett missfall. Så man kan börja blicka framåt och planera nästa steg. 
  • Pea593
    Sollan907 skrev 2024-09-09 18:05:19 följande:
    Skönt att det inte var för smärtsamt men väldigt tråkigt det där med bemötandet 😕 Man är ju inte där av superroliga anledningar så hur ett bemötande är gör väldigt mycket känner jag.. 
    Ska be om lugnande också!! Och prata med dem om hur jävla rädd jag är för den typen av smärta så de inte velar och håller på om jag ber om mer smärtlindring. 

    Okey 🥰 Hoppas allt är väl med dig annars!! ❤️ 

    Än så länge ingen mens i sikte.. men det får ta den tiden det tar helt enkelt!! 😊
    Ja tyvärr. Men jag har hört gott om många andra kliniker så det är förhoppningsvis inte vanligt med det dåliga bemötandet vi fått. 

    Ja gör det. Bättre att vara helt ärlig med sin rädsla än att bita ihop ???? det är iaf en väldigt häftig upplevelse att få se hur allt går till. Och så känns det skönt att man är i händerna på någon annan istället för att fortsätta kämpa i ovisshet. 

    Allt är bra med mig, ska på RUL imorgon och är så nervös, igen. Denna oro släpper nog aldrig.

    Va jobbigt att det tar tid men kroppen behöver kanske lite tid att komma tillbaka på banan ???? tänker mycket på er och håller mina tummar så hårt att allt går er väg snart! Jag tror på er. 
Svar på tråden Mina symptom har försvunnit v6