Gravid efter måånga månaders försök?
Har försökt bli gravida i ganska exakt ett år, gjorde en privat utredning i våras som inte visade något onormalt vare sig för mig eller min partner. Jag är 30, han är 33. Blir så himla besviken varje månad när mensen kommer och man redan har hunnit inbilla sig att man känner en massa saker.. Kör med ägglossningstest som ger utslag nånstans runt dag 14 varje månad, försöker ha sex alla dagar runt ÄL. Någon månad har vi provat varanann dag och någon månad bara på själva ÄL-dagen men ingenting händer. Hade som sagt inget avvikande i resultat på AMH, LH, FSH, TSH och T4, allt inom normala referensintervall. Spermaprovet visade också bra resultat, riktigt bra nu när jag läser det igen. Gjorde även spolning i äggledarna och det var fri passage i båda och inget annat avvikande hittades under det vaginala ultraljudet... Det enda jag kanske själv har känt är att jag inte har supermycket ökade elastiska flytningar vid ägglossning.. möjligen lite mer än vanligt. Om ägglossning helt skulle utebli i alla dessa månader borde det ha synts på något av proven eller undersökningen som är gjord? Det är väl det man är orolig för, att man får mens men egentligen inte har riktig ägglossning varje månad..
Vill någon skänka lite hopp eller uppmuntran, kanske rent av någon som har blivit naturligt gravid efter över ett års försök? Remissen till IVF blev nekad då man tydligen behöver ha försökt i 2 år om inga uppenbara fel hittas, så det är en lång väntan kvar för oss.. Man blir inte direkt yngre heller, ångrar att vi inte började tidigare om man visste att det skulle bli såhär.
Helt ny på Familjeliv men har varit inne och läst lite tidigare, men inte skrivit.