Inlägg från: Jullen99 |Visa alla inlägg
  • Jullen99

    Bf mars 2025

    Hej! Jag plussade också här om dagen, enligt NC bf 25/3 (vilket förövrigt står för appen - Natural Cycles pusselbiten 88)Solig
    Första graviditeten & barnet om allt går vägen. 


    Har googlat ihjäl mig men hittar inte riktigt någon som haft samma besvär som mig, så provar att kasta ut frågan här. Enligt NC hade jag äl 7/7, den 10/7 började jag få som spotting/bruna flytningar. Det har varit så enda sedan dess (testade sedan positivt 16/7), behöver ha ett trosskydd som jag byter minst 1gång/dag, ibland har det nästan varit lite klumpar. Men sällan när jag torkar mig, då är det bara lite lite brunt, men märker ju att det ?blöder? i och med vad jag ser i trosskyddet. Det är aldrig färskt blod, utan verkligen brunt/nästan svart. Tänkte att jag ska ringa MVC nästa vecka för inskrivningsamtal och sådär, och måste ju fråga då, men är så nyfiken på om någon haft/hört om detsamma..? 

  • Jullen99
    JustinzeVar skrev 2024-07-21 17:45:58 följande:

    Någon annan av er ny-plussade som har någon form av nikotikberoende att nu behöva hantera? 


    Jag snusar.. typ en dosa om dagen och jag har såå svårt att se mig själv lyckas sluta 😩😭 men ska givetvis göra mitt bästa.
    Plussade idag så är ju otroligt tidigt men bäst att inte dra ut på det tänker jag. 


    Någon som har tips?


     


    Jag har lite samma, plussade för 5 dagar sedan och slutade bara snusa rakt av då. Jag har köpt på mig tuggummi och halstabletter och lite allt möjligt för att kunna stoppa i mig när lusten faller på, men kanske min största räddning har varit nikotin & koffeinfri snus, som en liiiten tröst när jag är som mest sugen🙈 
    Men stort grattis till plus, och lycka till - kommer gå super att sluta när du har en god anledning (så tänker åtminstone jag) 😄

  • Jullen99
    JustinzeVar skrev 2024-07-22 10:35:29 följande:
    Att jag inte tänkte på att det finns sånt snus förrän du skrev det! Tack!
    åkte och köpte en dosa imorse, Onico, den enda nikotin och tobaksfria jag kunde hitta. Smakar inte gott men det funkar! Så detta ska nog gå bra! Hojta om har tips på annat tobaksfritt och nikotinfritt snus 😁 denna smakar nämligen bergamott vilket gör mig rätt illamående haha
    Ja men precis! Jag snusade ändå tobaksfri (vit) snus innan och tycker inte om bergamott alls, så jag har kommit att älska Zeronito - finns massor av olika smaker, min favorit hittills är blueberry chili! 
    Jag bor i en liten håla i Norrland så här finns det absolut inte i någon affär, men finns att beställa på flera hemsidor 😄
Svar på tråden Bf mars 2025