• Tackochei

Hur få håret att växa

Mitt hår har blivit rätt så mycket tunnare vilket syns väldigt tydligt när man ser min bena eller hårbotten.

Finns det någon som har haft samma problem men som testat något konkret som fått håret att växa snabbare och bli tjockare? Tex har ni tagit några tabletter eller liknande som ska hjälpa håret att växa och där det faktiskt har fungerat?

Vet att det finns tabletter på apoteket som heter silica, vill testa dom men vill samtidigt inte köpa i onödan.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur få håret att växa
  • Goneril

Vanliga råd som bra och varierad kost, kött, fisk, mycket frukt och grönsaker, ägg och valnötter. Bra hårprodukter, till exempel Plantur 39, finns på Apoteket, inte jättedyrt.                                                                                                  Så kallade "jojo-bantare" har jag upplevt på nära håll, likaså vegankostare, katastrof för hår och naglar. Hår är proteiner i princip. Var rädd om håret, tvätta inte för ofta, kamma aldrig blött hår, föna inte för varmt och aldrig utan skydd. Lever som jag lär, har en bra kalufs trots hög ålder. Blir det inte bättre, fortsätter du att tappa hår, måste du uppsöka läkare. 

• Goneril

B-12-brist, det glömde jag säga. Det första tecknet är håravfall. Glöm inte mejeriprodukter! Om grönsaker kokas ska det ska försiktigt, näringsämnen går förlorade vid överkokning.

Svar på tråden Hur få håret att växa