• Anonym (Världens lyckligaste)

Särbos på första utlandsresan ihop!

Jag blev tillsammans med min kille/särbo för 1.5 år sedan. Tack vare att vi inte bor ihop och inte ses varje dag har vi haft sex i snitt en dag i veckan när vi sovit över med varandra (ibland två). Vi har haft lite issues då jag har en hög sexlust men inte han. Han har sagt att han lust minskat med åldern (vi är båda 45+) men har inget med mig att göra. Dessutom levde han i ett förhållande tidigare i många år där de var typ vänner och hade sällan sex, ibland kunde det gå år mellan gångerna.

I alla fall, nyss åkte vi utomlands för första gången tillsammans med våra barn (barnen bodde i eget rum och han och jag delade ett rum) och där hände något med honom. Vi landade sent första kvällen så där somnade vi direkt vi kom till hotellet typ. Men de andra dagarna, jösses, andra kvällen, när jag stod i duschen kom han in och frågade om han fick göra mig sällskap. Där hade vi sex i duschen och det var fantastiskt hett och romantiskt. Vi hade sedan sex varje dag under resterande semester och oftast tog han initiativet. Jag blev rejält chockad då jag absolut inte trodde han skulle vilja ha sex varje dag med tanke på att han berättat att hans lust minskat med åren. Denna resa har bundit oss mer samman som par och det var fantastiskt att få vakna upp med mannen jag älskar under flera dagar. Just nu känner jag mig löjligt kär och går omkring med ett leende på läpparna efter vår lyckade resa där alla höll sams och han och jag blivit tightare som par.
  • Svar på tråden Särbos på första utlandsresan ihop!
  • Anonym (Lustfyllt par)

Vad härligt!!

Kan det vara så att han har väldigt mycket måsten på jobb och fritid hemma, stress osv som gör att lusten sjunker. När han kan släppa allt sånt kom lusten också?

• KimLinnefeldt
    Anonym (Lustfyllt par) skrev 2024-07-05 11:42:01 följande:

Vad härligt!!

Kan det vara så att han har väldigt mycket måsten på jobb och fritid hemma, stress osv som gör att lusten sjunker. När han kan släppa allt sånt kom lusten också?

Ja, han kanske borde fundera på det, om han kanske borde lägga om sitt liv en del, så att även erotiken får plats.
    Anonym (Lustfyllt par) skrev 2024-07-05 11:42:01 följande:

Vad härligt!!

Ja, han har mycket måsten i sitt liv. Han är pedant och måste hålla ordning hemma på ett sätt som tar myclet av hans energi. Dessutom bor han i ett ganska stort hus. 
    KimLinnefeldt skrev 2024-07-05 12:10:33 följande:
    Ja, han kanske borde fundera på det, om han kanske borde lägga om sitt liv en del, så att även erotiken får plats.
    Jag hoppas på att vi kommer träffas oftare. Vi kan av naturliga skäl inte flytta ihop i nuläget men vi skulle kunna träffas oftare vilket jag också hoppas sker
  • PunkPyret

Grattis! Solsemester? förmodar jag. Värmen och den lätta klädseln man har då brukar ju trigga rätt bra. Det gäller att försöka behålla den gnistan när man återvänt till den svenska sommaren...
    Och så klart att vara ledig och att man inte måste en massa varje dag gör en mera avslappnad och mottaglig. 

PunkPyret skrev 2024-07-05 23:15:01 följande:

Grattis! Solsemester? förmodar jag. Värmen och den lätta klädseln man har då brukar ju trigga rätt bra. Det gäller att försöka behålla den gnistan när man återvänt till den svenska sommaren...
    Och så klart att vara ledig och att man inte måste en massa varje dag gör en mera avslappnad och mottaglig. 

Nej, inte solsemester, faktiskt storstadssemester men det var rejält varmt där.
    PunkPyret skrev 2024-07-28 00:01:48 följande:

OK, värme hjälper alltid till. Har sexlusten hållit i sig?

Vi var på en resa till, bara han och jag, två övernattningar i ett land ganska nära och det blev sex båda dagarna också. Sen ses vi ju inte så ofta där vi övernattar, i snitt en natt I veckan och då har vi i stort sett alltid sex. Han och jag hade en diskussion om just sex och lust på väg hem från vå miniresa och han berättade återigen om att hans lust minskat med åren och att jag har högre lust än han. Han sa också att han sällan tänker på sex bara sådär, vilket han ofta gjorde när han var yngre. Jag känner att eftersom vi ändå har sex i stort sett varje gång vi får tillfälle kan jag ju inte klaga. Dock är min lust hög (säkert högre än de flesta kvinnor) och jag tillfredsställer mig hemma ibland när jag blir sugen.  
  • PunkPyret
    Anonym (Världens lyckligaste) skrev 2024-07-28 07:13:35 följande:
    Vi var på en resa till, bara han och jag, två övernattningar i ett land ganska nära och det blev sex båda dagarna också. Sen ses vi ju inte så ofta där vi övernattar, i snitt en natt I veckan och då har vi i stort sett alltid sex. Han och jag hade en diskussion om just sex och lust på väg hem från vå miniresa och han berättade återigen om att hans lust minskat med åren och att jag har högre lust än han. Han sa också att han sällan tänker på sex bara sådär, vilket han ofta gjorde när han var yngre. Jag känner att eftersom vi ändå har sex i stort sett varje gång vi får tillfälle kan jag ju inte klaga. Dock är min lust hög (säkert högre än de flesta kvinnor) och jag tillfredsställer mig hemma ibland när jag blir sugen.  
    Men det låter ju som att ni har det rätt så bra nu! Härligt. 
    PunkPyret skrev 2024-07-28 10:12:13 följande:
    Men det låter ju som att ni har det rätt så bra nu! Härligt. 
    Ja, vi har det bra, tycker jag! Mycket kärlek mellan oss och de gånger vi träffas, när vi inte har möjlighet att ha sex är det mycket pussar, kramar och närhet. 
Svar på tråden Särbos på första utlandsresan ihop!