• Anonym (Peachcola)

Jag är transsexuell kvinna. Fråga vad du vill.

Som rubriken lyder. Fråga mig allt du vill veta (utom detaljer som kan knytas till mig som person t.ex. hemadress). Tråden är öppen för frågor som kanske annars inte "välkomnas" eller "tillåts" i andra diskussioner och jag kommer inte döma eller kritisera.

• Svar på tråden Jag är transsexuell kvinna. Fråga vad du vill.
  • Anonym (Peachcola)
    Anonym (?) skrev 2024-09-20 20:27:41 följande:
    Borde alla som inte känner sig bekväma med sin kropp få operationer gratis? De som är missnöjda över sina bröst, sin penis, sin näsa etc... 
    Jag berörde detta i svar #7 men har gärna en diskussion kring frågan.
  • Anonym (Boolean)

Känner du andra transkvinnor och har dessa relationer till manlig partner eller har du själv manlig partner?

Har du i så fall intrycket att dessa manliga partners varit män som haft en historik som vanliga heterosexuella med biologiska kvinnor i sina tidigare relationer, eller har dom snarare varit homo/bisexuella med relationer till biologiska män?

• Anonym (Peachcola)
    Anonym (Boolean) skrev 2024-09-21 09:24:45 följande:

Känner du andra transkvinnor och har dessa relationer till manlig partner eller har du själv manlig partner?

Har du i så fall intrycket att dessa manliga partners varit män som haft en historik som vanliga heterosexuella med biologiska kvinnor i sina tidigare relationer, eller har dom snarare varit homo/bisexuella med relationer till biologiska män?

Ingen som jag känner närmare och har ingen partner själv (däremot chattat lite på en dejtingsida). Jag skulle säga män som är intresserade av transkvinnor överlag också är intresserade av kvinnor.
  • Anonym (Oligarken)

Blir du arg och kränkt om andra människor inte bryr sig om din sexualitet lika mycket som du gör?

Asking for a friend.

• Anonym (Peachcola)
    Anonym (Oligarken) skrev 2024-09-21 13:21:12 följande:

Blir du arg och kränkt om andra människor inte bryr sig om din sexualitet lika mycket som du gör?

Asking for a friend.

Nej, det skulle jag inte säga. Jag tror inte jag bryr mig mer än någon annan.
  • Anonym (Jz)

Hej! Jag är inte ute att provocera, skulle jag vilja säga först. 

Är det viktigt för dig vilka pronomen folk använder för att referera till dig? 

• Anonym (J)
    Anonym (Peachcola) skrev 2024-09-20 20:38:07 följande:
    "Inga belägg" är väl lite att ta i, det finns väl iallafall indikation annars skulle de inte utföras. Sen är transsexuella som population väldigt svårstuderad då den är väldigt liten och det är svårt att skapa representerbara studier. Transition innebär inte bara kirurgi.
    Hur gör du om du en dag ångrar dig? Hört om många som tyvärr gjort det.
  • Anonym
    Anonym (J) skrev 2024-09-21 19:47:22 följande:
    Hur gör du om du en dag ångrar dig? Hört om många som tyvärr gjort det.
    Blir en transsexuell transsexuell såklart? Hur svårt kan det vara?
  • Anonym (Kristina)

Hur ställer du dig till att personer som gått i genom manlig pubertet får tävla inom dam-idrott?

• Anonym (Transkvinnors pojkvänner)

Jag undrar en väldigt specifik sak om transkvinnors pojkvänner. Jag känner bara två transkvinnor, och deras pojkvänner de haft har alltid vänstrat. (Med andra transkvinnor) . Är det här generellt? är män som gillar transkvinnor lite...extra översexuella/slemmiga/f boys?

Är inte en fråga om trans egentligen, då pojkvännerna inte är det men du kanske har svar på det ändå?

Svar på tråden Jag är transsexuell kvinna. Fråga vad du vill.