Anonym (Erp) skrev 2024-06-30 05:09:07 följande:
Detta provocerar mig något oerhört. Sjuksköterskor idag tjänar riktigt bra. Och då är det ett yrke med 3 års utbildning och låga antagningspoäng. Lönerna är skattefinansierade.
Nej, det har blivit någon sjuka i hela kåren med en gnällkultur som det aldrig kommer bli stopp på. Ni kommer aldrig bli nöjda utan kommer fortsätta klaga som ni gör. 7% i löneökning på 1 år har ingen fått genom fackliga avtal, så varför ska ni ha det? Ni sitter på rasterna och bara gnäller och får för er saker som inte stämmer överens med verkligheten.
Ni har genom er strejk dessutom riskerat människors liv. Akutmottagningen på Östra i Göteborg har liksom hållit STÄNGT helt under en veckas tid, med hänvisning till övriga akutmottagningar, som givetvis blir helt överfulla. Skäms.
Sen kan man också undra. Man vet om förutsättningarna, löner etc i den bransch man väljer, när man väljer att påbörja studierna. Varför väljer ni inte något annat yrke att studera till, om ni nu är så missnöjda?
Universiteten sänkte antagningspoängen för att ingen ville söka in till utbildningen.
Du tror att den enskilde individen bestämmer om man vill strejka ellee inte? Det är långtifrån alla som får strejka och de som var tvungna ville det inte. Särskilt när de strejkat för ingenting då SKR la ett bättre avtal i början på strejken som VF vägrade. Därefter tvingas vi fortsätta strejka tilla dess att VF tröttnar och antar ett sämre erbjudande än det SKR erbjöd i början. Vi var med andra ord lojala mot ett fackförbund som sedan platt vek sig. Många har dessutom blivit uttagna till skyddsarbete. Jag har heller inte strejkat
p.ga samhällsfarligt. Och många med mig. Så de flesta strejkar i-n-t-e.
Vad intressant att du resonerar som så att man inte ska söka sig till lågavlönade yrken. Tänk om alla tänkte som du. ; )
Med tanke på ditt gnälliga missunsamma inlägg kanske du skulle passa bra som vårdpersonal. ; ) Jag ser potential!