Inlägg från: Anonym (Lepa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lepa)

    Konstigt beteende eller?

    Alltså jag kanske överdriver nu men jag förstår mig inte riktigt på en kollega som jag står väldigt nära och har en nära relation med. 


    Han beter sig ibland väldigt konstigt och kan alltid om han ger mig en kram och någon ser så frågar han alltid personen som ser att vi kramas ?vill du också ha en kram??? Eller om han ringer mig så måste han allrid berätta att han även ringde ?xx? innan mig. Eller när vi satt och pratade och han berättade att han bryr sig om mig väldigt mycket och finns där för mig men att han såklart finns där för alla i bolaget och inte bara mig. Eller om han påpekat att jag är fin idag då kommer en annan kvinnlig kollega oxh då måste han säga att hon är också fin. Jag har bara hört honom göra så med mig och aldrig i manliga sällskap eller andra kvinnliga dvs enbart när han gör det mot mig.


    Det känns som att varje gång han vill visa att han bryr sig och tycker om mig så är han rädd att det ska tolkas fel och måste poängtera att han bryr sig lika mycket om alla? 


    Det 

  • Svar på tråden Konstigt beteende eller?
  • Anonym (Lepa)
    Anonym (.) skrev 2024-06-29 00:31:50 följande:

    Ja, han verkar rädd att du skall tolka det fel. 
    Han vill visa att han inte är intresserad av dig som partner. Har du låtit honom tro att du är intresserad? 


    Nej inte alls. 
  • Anonym (Lepa)
    Anonym (B) skrev 2024-06-29 09:37:02 följande:

    Han kanske försöker poängtera att det inte är något speciellt mellan er. Han är orolig att du ska tro att han är intresserad. Eller så är han det och är rädd att visa det! Män är konstiga...


    Ja han vill nog inte att det ska tolkas som att han är intresserad av mig men konstigt att då ens kommentera att jag är fin och vilja krama mig hela tiden och ringa mig hela tiden. Förstår mig inte riktigt på män. 
  • Anonym (Lepa)
    Anonym (B) skrev 2024-06-29 10:05:13 följande:
    Testa honom! :) Fråga om ni ska ta en fika på fritiden. Om du är intresserad alltså. Annars kanske du borde backa från kramarna, säga att det är bättre att ni håller det på kollega-nivå.
    Hur backar man med kramarna? Han är ngt år äldre + min chef. 
Svar på tråden Konstigt beteende eller?