Nån som jobbar med löner?
Om jag är anställd på en viss procent med en grundlön så ska de väl var samma även om jag är sjuk nån dag den månaden?
geundlönen ska väl inte ändras samt procenten?
Om jag är anställd på en viss procent med en grundlön så ska de väl var samma även om jag är sjuk nån dag den månaden?
geundlönen ska väl inte ändras samt procenten?
Den ändras inte men du får ju sjuklön de dagarna och inte vanlig lön, så utbetalningen kommer bli mindre.
Fast på min lönespec är den ändrad. Det står en lägre månadslön o en lägre procent om jag vart sjuk.
jag tror dom försöker lura mig. Är det här nåt en arbetsgivare tjänar på?
Fast på min lönespec är den ändrad. Det står en lägre månadslön o en lägre procent om jag vart sjuk.
jag tror dom försöker lura mig. Är det här nåt en arbetsgivare tjänar på?
Betyder de att jag fått mindre pengar än jag ska?
Betyder de att jag fått mindre pengar än jag ska?
Har liksom fått 2600kr mindre fast att jag jobbat samma antal dagqr o timmar men på den ena står de en lägre grundlön o lägre procent
Hej!
Nej varken din sysselsättningsgrad eller grundlön ska inte ändras.
Du ska få ett karensavdrag däremot. Kontakta lön. Ändrar dom inte och lönen stämmer inte gentemot de du ska borde du kontakta ditt fack.
Glömde. Ska du göra en lönefodran ifall rätt lön inte betalas ut har du max 3 månader på dig.
Hej!
Nej varken din sysselsättningsgrad eller grundlön ska inte ändras.
Du ska få ett karensavdrag däremot. Kontakta lön. Ändrar dom inte och lönen stämmer inte gentemot de du ska borde du kontakta ditt fack.