Förvirring och Bedrägeri
Min tidigare partner, med vilken jag var tillsammans i 3,5 år, gjorde slut med mig under IVF-behandling och flyttade till en ny bostad. Han sa att han behövde börja om från början med sig själv och ladda sina batterier. Ibland nämner han möjligheten att vi kan hitta tillbaka till varandra, medan han andra gånger insisterar på att det är slut mellan oss. Det har gått 3 månader och han har ännu inte hämtat sina kläder, svarar inte på samtal och när han väl gör det är han otroligt otrevlig och skyller allt på mig.
När jag oväntat besökte honom senast såg jag en tjej där, samma tjej jag misstänkte tidigare. Han skrek på mig och påstod att hon bara var en vän och att det var fler personer där, vilket inte stämde. Han brukade säga att han hatade henne och kallade henne för otrevliga saker. Men när jag ringde honom senare och sa att jag var på väg till akuten ändrade han plötsligt ton och sa att han inte hatade henne och att hon bara var en vän. Några dagar senare såg jag både min tidigare partner och tjejen tillsammans utomhus. Varför ljuger han om henne och varför har han ännu inte hämtat sina kläder?
Jag befinner mig i en depression och vaknar varje dag till en mardröm. Jag kan inte fatta att personen jag trodde var snäll skulle göra så här mot mig. Jag såg honom varje dag i 3,5 år, och nu verkar jag inte kunna se honom eller höra honom. Kommer jag kunna komma över det här?