Övertänker jag?
Vet inte vad jag ska tro?
Upplever det som att min man smyger med alkoholkonsumtionen emellanåt.
För att nämna några exempel:
Hittade honom i vårt gästrum sittandes på knä vid sängen och hälla upp vin från en tetrapack i ett vanligt dricksglas. Vinet var gömt under sängen i en låda.
En kompis till honom köpte en låda öl utomlands till honom och på två månader var 24 öl slut, jag har inte sett honom dricka en enda av dom.
En flaska med ca 2 dl speciell spritsort som var present till oss båda har han själv druckit upp. Sparade inte ens hälften till mig, och den var nog köpt mer med omtanke mot mig från första början .
En större flaska öl med bandlogga som jag köpt för att det är en kul grej har han öppnat, druckit upp, korkat igen och ställt tillbaka i skåpet. Den var inte köpt till honom och nej, han har inte frågat om det var ok att ta den eftersom jag själv inte dricker öl.
För två veckor sedan kom vi hem från en utlandssemester och han köpte då en flaska vodka på tax-free. Ser nu att 1/3 del är slut, har inte sett honom ta ett enda glas? I kylen hittar jag nu dessutom en flaska päron MER med 1/3 del kvar i flaskan, tycker kanske de luktar lite alkohol när jag luktar i flaska . Vem lämnar en skvätt MER i kylen när det varit 30 grader i dag?
Har konfronterat honom tidigare och möts av tystnad eller märkliga kommentarer