Jag har inte själv gjort en, men jag har många vänner som har det.
Det gemensamma som alla utom en (mannen i sällskapet) säger är att de hade önskat mer psykologisk hjälp då deras övervikt berodde på psykiska orsaker.
De hade behövt åtgärda orsaken, det psykiska måendet, i samma veva.
Utav 8 personer så har fem st lämnat sina förhållanden, en kvinna stannade kvar för hon har aldrig jobbat och de har fem barn ihop. Hon ville inte lämna bekvämligheten och mannen var ju snäll men hon var inte attraherad. De verkar dock ok båda två så..
Mannen lämnade sin kvinna då han insåg att hon inte brydde sig ett dyft om hans hälsa, hon ville hellre att han var tjock, för det 'var så mysig, som en stor nallebjörn'.
En kvinna vågade däremot ge sig in i ett förhållande med en man hon var kär i, som också var kär i henne, men först när hon blev smalare så vågade hon.
Övriga insåg att de stannat av rädsla för att annars bli ensamma och lämnade när självkänslan ökade.
En av kvinnorna höll på att dö då hon inte fick i sig mer än någon matsked yoghurt om dagen pga illamående så hon rasade så fort i vikt att organen började lägga av. Tack och lov räddades hon och förhoppningsvis har de lärt sig något (detta var många år sen) så att de kollar upp folk lite bättre.
Jag skulle behöva en, men är livrädd för narkos då min mamma knappt går att väcka ur den. Jag skulle hellre vilja prova metoden med en ballong i magen, men den måste jag isf bekosta själv verkar det som. Jag ska kolla upp det.
Sötsuget vet jag inte om det försvinner, men är det enkom det så rekommenderar jag hypnosterapi. Jag testade en gång och hade inget sötsug på 10 dagar. Dumt nog följde jag inte rekommendationen om att gå en gång i veckan i ca 6 v eller lite mer (de flesta behövde 6 v sa terapeuten) för jag var inte riktigt beredd att satsa på viktnedgång. Har en del sykiska problem jag behöver komma över först.