Inlägg från: Anonym (BBW) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BBW)

Frun tar inga initiativ

New Dawn skrev 2024-08-14 18:24:22 följande:
    Det här är en viktig reflektion som allt för många män inte tänker på. 
    Mannens kön är till största del täckt av hud, och kvinnans kön är ytterst slemhinna. Det är väldigt stor skillnad.
    Samt att en man inte ens kan ha samlag med slak kuk. Knappt halvslak. Att ha sex trots att könet inte är redo, existerar knappt för en man. Om en man tappar lust och funktion under sex, slaknar han, och sexet avbryts, men på en kvinna behöver det inte ens märkas. Våthet kan ligga kvar ganska långt efter man varit kåt. Visst skyddar det våta lite även om kåtheten lagt sig, men det minskar allt eftersom,(om kåthet, med svullnad och lubrikation inte återkommer) och riskerar att bytas ut mot obehag, eller smärta. Eller bara något meningslöst gnidande.
    Har vid några tillfällen vid kurser i samtycke plockat med mig en väldigt grov strap-on. Kan garantera att det är hysteriskt roligt att se hur männen helt plötsligt helt tappar intresse för kompromisser i sängkammaren men blir väldigt intresserade av vad ett samtycke innebär. 
  • Anonym (BBW)
    Tom Araya skrev 2024-08-14 19:35:34 följande:
    Det håller jag inte med om alls.
    Kompromisser i en kärleksrelation ska inte gå utanför det komfortabla. Som exempelvis att gå varannan gång på hans favoritrestaurang och varannan gång på hennes.
    Nu borde man inte bli förvånad över något på FL men detta var faktiskt rejält korkat till och med för att att vara på FL. 

På vilket sätt är det jämförbart att ena gången gå på en restaurang och nästa gång på en annan restaurang med göra något man inte vill när det gäller sex.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (BBW)
    JayBerg skrev 2024-08-15 13:12:08 följande:
    Nej!!! Skulle inte funka nej!
    Precis som med dom andra männen här försöker framföra, trubbigt kanske, men ändå.. 

Vill hon inte är det grymt osexigt och DÅ kan vi börja prata om att våldföra sig på nån OM man ändå "kör in den".

"Kompromiss" är kanske fel ordval i detta sammanhang men det fyller en funktion om man kanske tänker sig i form av att OM det finns en obalans när det kommer till att UTRYCKA sig, i nån form, att när lust infinner sig att det då inte bara är upp till mannen att säga/uttrycka/visa det.
    Dom får "kompromissa" genom att även hon måste säga till när hon vill, iallafall ibland.

ÄVEN män ÄLSKAR när hans älskade älskling VILL ha sex med han och SÄGER/uttrycker/visar det!!
    Och inte bara förutsätter att han bara helt magiskt skall veta när lust infinner sig så blir det .. Ja... obalans...

Kan säga att det tog ett tag innan min kvinna fattade att om hon faktiskt VILLE ha mig fick hon faan i mig vara tydlig annars blev det inget..
    Jag hjälpte henne fatta hur trögfattad jag faktiskt är, hon hjälpte mig fatta hennes små signaler/hintar!

Jag vill verkligen ha min kvinna! Hon är sexig som fan!
    Men att jämt visa det (tjata) funkade inte, inte mycket sex...
    Jag sluta tjata och hon försökte få mig att FATTA när hon ville med små små hittar funka inte, inte mycket sex..

men NU har vi hittat en bra balans ( kaaanske kan kalla det att kompromissa lite..?) = mer sex ( och det händer när båda vill) !!! NICE!
    Hur har du lyckats få kommunikation om att man är sugen till att vara en kompromiss. 

Du får ursäkta men detta resonemang var snurrigt till och med för att vara på FL.
  • Anonym (BBW)
    JayBerg skrev 2024-08-15 15:45:09 följande:

Ok, Skall försöka vara tydligare.

Som en förklarade sin syn på "uppoffring"

"En uppoffring är t ex att göra något som gör ont på fel sätt för mig, eller är känslomässigt obehagligt"

Det är låååångt ifrån så jag menar det i detta sammanhang.
    Använder eller tänker mig INTE ordet i den betydelsen alls.
    OM jag skulle tro att min kvinna skulle känna det som känslomässigt obehagligt att göra en sak för mig så är det ju HEELT fel, ber om ursäkt om det är SÅ ni ser det när jag använder ordet, inte min mening alls!
    och då förstår jag att att en del tror hon kanske gör nåt mot sin vilja....

Och kompromiss verkar helt fel ord med tyvärr..

Vi gör olika saker i ömsesidig förståelse mot varandra då och då utan att nån far illa eller känner obehag på nåt sätt. Vi gör det för vi uppskattar den andra och ibland gör små saker, utan obehag, för att vi älskar den andra och vill att denne skall ha det öire mer gött med ibland.

Återigen kan jag bara prata för mig själv men..
    Hon fattar inte grejen med ett litet klädstycke bara, är det inte bättre att bara vara naken?
    Jo naken är helt ok!  INGA problem!

Men hon erkänner ju att bara BLICKEN hon får från sin gubbe när hon tar på sig ett, för henne HELT oviktigt, litet klädstycke får henne att känna sig jääävligt sexig och åtråvärd! Typ " ooyes!! I still got it!!" 

Låter jättebra och ett bra exempel vad man kan uppnå genom kommunikation och respekt för varandra men som sagt ser inte tillstymmelse till kompromiss eller uppoffring.

Tänker var väldigt pedagogisk och kommer att använda mig av liknelsen med en grova strap-on.

Vill börja med att förtydliga att jag är sexuell sadist och älskar att plåga andra men självklar under uppsatta regler och genuint samtycke .

Om vi leker med tanken att du och jag har en relation och du känner dig sugen på sex men jag inte är sugen på sex men väldigt sugen på att ge dig en rejäl åktur med en strap-on vilket du inte alls är sugen på 

Det korrekta sättet att hantera situation är självklart att vi gör något annat som att titta på en bra film eller liknande.

Eller så kompromissar vi. Jag får sätts på dig med en strap-on mot din vilja och du får ha sex med mig mot min vilja. Vi har båda fått delar av det vi vill ha och vi har båda gjort uppoffringar. Således har vi kompromissat men samtidigt har vi båda begått övergrepp. 

Som Örjan redan beskrev i ett tidigare inlägg kan man ha stor nytta av att göra listor på vad man gillar och inte gillar med en zon med aktiviteter som inte är favoriter men som man kan tänka sig om en partner finner aktiviteten givande. 

Att göra något i den zonen är inte en kompromiss utan en del av vanligt givande och tagande.

Kan dock tillägga att jag till stora delar är en serving sadist så oftast blir det aktiviteter som står högst på mottagarens önskelista. 
  • Anonym (BBW)
    JayBerg skrev 2024-08-15 15:49:19 följande:
    Ok jag fattar, "uppoffring" är heeeelt fel ord här. Sorry!

Ge mig ett bättre ord tack, jag kommer inte på det iallafall. 😀
    Jag brukar trots att jag egentligen vill använda svenska ord så långt det går används mig av begreppet serving för att beskriva att man gör något för den andres välbefinnande. Man kan om man vill även använda sig av betjäna. 
  • Anonym (BBW)
    JayBerg skrev 2024-08-15 17:28:59 följande:
    Härligt! NU börjat vi förstå varandra bättre! 

Det var bra exempel ja! Jättekul!

Givande och tagande! Såå klaaart! Det var bättre ord!
    Är typ så jag menat och vips! Se vad lite kommunikation kan göra! 😀
    Sorry .. men jag lite trög ibland.. fråga min kvinna..

Bästa du skrivit i hela tråden och jag håller med dig!

Och nu känner jag t.o.m. Lite mer kärlek till min kvinna för att hon INTE "tjatar" om att spänna på mig i röven, och speciellt inte när jag inte vill!! Älskar henne men Skulle inte kunna tänka mig att göra DEN "uppoffringen" faktiskt...(SKOJAR Lite nu, hoppas ni fattar det 😀)

Och jag som trodde jag hade iallafall lite koll på sexbegrepp och så men "serving" Eller "serving sadist" har jag aldrig hört! BDSM är inte vår grej alls så det är väl därför.

Men om jag försöker tänka mig in lite i det (som en riktig nooob) så kan jag väkanske börja fatta lite att dom orden har en fungerande mening i sammanhanget 😀
    Nu är detta inte en tråd om BDSM men samtycke är generellt. 

När det gäller serving så det egentligen inte ett jättevanligt begrep inom BDSM utom hos oss som växlar roller. 

Vissa inom BDSM hatar att vara serving och ser det som att man är någon form av karussel på ett tivoli när man finner nöje i att uppfylla andra önskningar och att man då inte är äkta i sin sadism,  dominans och liknande. Sådan är inte jag med det är en annan historia.

Serving används mer inom Tantra och främst när talar om samtyckshjulet. Är personligt inte jätteförtjust i samtyckshjulet så det är för förenklat i mitt tycke och saknar en del dimensioner. 

Finns dock en del mycket bra övningar runt samtyckshjulet för att bli bättre på att kommunicera och läsa varandras signaler.

www.charlottecronquist.org/samtyckeshjulet

• Anonym (BBW)
    JayBerg skrev 2024-08-15 18:09:14 följande:
    Wow! Ok.. läste flera gånger men 

" man finner nöje i att uppfylla andras önskningar"

Compersion typ?? kanske...?

DET fattade jag, DET gillar jag! Till min kvinnas stora glädje! 😁

Men resten?.. nja inte sååå mycket faktiskt.

Skall titta på länken och läsa in mig lite. Tack!

Vet ej om jag vågar dock.. hon har full access till mina telefoner, datorer m.m...
    Bara inte min kvinna ser det och tror jag tappat det HELT
    och skall börja med dildos för MIG o liknande ..  🤣
    Varför skall du börja dildos på dig om du inte vill.

En vanlig övning runt samtyckshjulet är den så kallade tre minuters leken.

Ingen av mina favoritövningar men många tycker att den är väldigt givande. 

• Anonym (BBW)
    JayBerg skrev 2024-08-15 20:29:28 följande:
    Låter helt rätt, och som tjejen säger med, jag håller med.

Jag har idag iallafall lärt mig att orden kompromiss och uppoffring är heeeelt fel ord att använda i detta sammanhang. Hoppas fler män fattat..

Givande och tagande är bättre att använda.

Att det finns män som faktiskt tror stenhårt på kompromissande och uppoffringar från kvinnans sida
    (I fel mening alltså),  jo det gör det, tyvärr....

Hoppas dom läser lite här då..

Kan ju säga för egen del om man skall dra det kort..

Jag "tjatade", ibland gick det men det gick bara sämre och sämre på sexfronten o jag fattade inget.. 
    Jag tröttnade och gav mer eller mindre upp att försöka,
    Hon finner ju ändå inte mig sexig och vill inte ha sex med mig längre.. 
    Till slut blev hon SKITSUR och ledsen och trodde jag inte ville ha henne längre, att hon var ful och osexigt o allt sånt.
    Och där stod jag i fattade fan ÄNNU mindre!
    TVIVLADE STARKT PÅ om det var min kukstorlek, hade jag typ ingen attraktionskraft längre? Ja en massa sånt..

"Jo du är sexig som fan! Ja jag vill ha dig men du vill ju inte ha MIG!"

Som sagt .. hon var otydlig nog för sin tröga gubbe som inte fattade varken ut eller in.. 

Vi pratade, vi började faktiskt prata på allvar och vips! Några år senare vart det mycket bättre! 😀
    Ett mycket trevligt och insiktsfullt inlägg.
  • Anonym (BBW)
    New Dawn skrev 2024-08-15 21:01:57 följande:
    Jag tror för övrigt inte bara vilka ord man använder är väsentligt. 
    Om man använder orden "ge och ta"  för någon typ av millimeterrättvisa funkar inte det heller,
    Vad gäller exemplet "initiativ", som ju tråden handlar om, så har vissa helt enkelt lättare att ta initiativ, andra, inte sällan kvinnor, har en mer responsiv sexlust. Det är lite som en sexuell läggning. Vissa behöver att den andre "startar".
    Om man inte förstår den andre, och fastnar i att man måste "ge och ta" kan det försvåra den sexuella lusten, och i stället begränsa sexlivet med krav och spärrar. 
    Håller helt med om att sökandet efter millimeterrättvisa är extremt dödande i en relation och också väldigt ineffektivt. 

Känner tyvärr folk som nästan för bok på hur många gånger den ena eller andra plockat ur diskmaskinen, tvättar, städat och liknande och lägger ner nästan mer energi på denna bokföring än på att få vardagen att fungera. 

Jag brukar predika att vara energi och tidseffektiva. 
    Ett lite exempel gubben älskar att laga mat och är mycket bättre än vad jag på det. Jag kan finna det avkopplande på ett nästan meditativt sätt att stryka tvätten. Självklart är det då smartare att han lagar middag medans jag stryker utan att man för den skull har något poängsystem för en skjorta motsvarar 14 köttbullar eller liknande. 

Har lite som filosofi att ju snabbare och ju mindre energi vi behöver lägga på att få vardagssysslorna avklarad ju mer tid och energi har vi över till saker vi tycker är roliga, så som att ta en tur på våra motorcyklar eller ha en mysstund. 

Finns ett begrepp när man arbetar med arbetsgrupper. Vi är varandras arbetsmiljö. Vilket självklart kan översättas till att man i en relation är varandras vardag där man stöttar och lyfter varandra utifrån varandras förutsättningar, förmågor och kvaliteter. 

En rolig övning som jag stulit från just arbetet med att få arbetsgrupper att fungera. En egentligen riktigt hemsk övning som går ut på att  man fått en ny medarbetare i gruppen och hur man skall bete sig för att få den medarbetaren att sluta inom två veckor.

Bara att konstatera att människor är extremt kreativa när det gäller att frysa ut och få andra att känns sig värdelösa i både ord och handling. Självklar avslutas övningen med att man vänder på steken och skall hitta sätt att få den nya medarbetaren att känna sig uppskattad och välkommen. Slutar nästan alltid med att man mycket snabbt konstaterar att vi gör precis tvärtom mot när vi ville få den nya medarbetaren att sluta.

Denna övning fungerar väldigt bra även i andra sammanhang och inte minst i relationer.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ