Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

Frun tar inga initiativ

Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:22:11 följande:
    Nja, det verkar som om du inte förstår vad kompromiss betyder. Det är att närma sig varandra och hitta en lösning som båda gillar.
    Nej då har du missuppfattat vad en kompromiss är. En kompromiss innebär alltid uppoffringar. 

Där emot är en grund när diskuterar samtycke, fantasier och liknande att ett nej kan vara ett ja till något annat.
  • Anonym (Eva)
    New Dawn skrev 2024-08-14 18:24:22 följande:
    Det här är en viktig reflektion som allt för många män inte tänker på. 
    Mannens kön är till största del täckt av hud, och kvinnans kön är ytterst slemhinna. Det är väldigt stor skillnad.
    Samt att en man inte ens kan ha samlag med slak kuk. Knappt halvslak. Att ha sex trots att könet inte är redo, existerar knappt för en man. Om en man tappar lust och funktion under sex, slaknar han, och sexet avbryts, men på en kvinna behöver det inte ens märkas. Våthet kan ligga kvar ganska långt efter man varit kåt. Visst skyddar det våta lite även om kåtheten lagt sig, men det minskar allt eftersom,(om kåthet, med svullnad och lubrikation inte återkommer) och riskerar att bytas ut mot obehag, eller smärta. Eller bara något meningslöst gnidande.
    Som vanligt väldigt kloka reflektioner. 
  • Anonym (Eva)
    Tom Araya skrev 2024-08-14 19:35:34 följande:
    Det håller jag inte med om alls.
    Kompromisser i en kärleksrelation ska inte gå utanför det komfortabla. Som exempelvis att gå varannan gång på hans favoritrestaurang och varannan gång på hennes.
    På vilket sätt är restaurangbesök jämförbart med kompromisser när det gäller sex.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eva)
    Tom Araya skrev 2024-08-15 10:18:17 följande:
    Det här är ju din tolkning (understruket).

Jag menar att kompromisser i ett kärleksförhållande aldrig ska behöva gå så långt bortanför vad man vill och har lust med. Man är helt ute och cyklar om man tycker att man kan ställa upp på nästan vad som helst för kärlek om det sker åt båda håll.
    Du är fan inte sann. 

Vad är du inte fattar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 11:56:35 följande:

Tycker synd om TS, han har lämnat tråden för länge sen. Dags för mod. att låsa den och rensa bland de rena påhoppsinläggen.
    Till bdsm-kingarna, funkar stoppordet "lägg av nu för fan"?

Det beror självklart på vad man är överens om.

Har absolut ingen överenskommelse med sig om något stoppord. 

Stoppord är en del av ett samtycke och vi har absolut inte något samtycke och samförstånd. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (BB) skrev 2024-08-16 16:33:00 följande:

det är en enorm obalans i dina resonemang. allt går ut på att det är kvinnan som närmast diktatoriskt bestämmer allt inom samlivet. jag har inte en enda gång sett dig skriva att kvinnan också ska ta hänsyn till mannens känslor, lust och önskemål. du lägger all skuld och ansvar på männen. Väldigt enögt resonemang du har

Oj. det var inte så lite bitter INCEL över ditt  helt osanna inlägg.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-16 20:09:28 följande:
    Nu har du lite otur när du tänker, men det blir nog bättre när du blir lite äldre.
    Nu är frågan vem det är som har otur när du försöker tänka. Kan inte finnas många fungerande hjärnceller i ditt huvud. 
  • Anonym (Eva)
    Tom Araya skrev 2024-08-16 21:10:15 följande:
    Jag ska ge dig ett exempel, så får vi se om slanten trillar ner...

Ett rockband är ute på turné.
    De älskar vad de gör, att spela live inför publik och de känner det som att de får betalt för att utöva en hobby.
    Rockbandet spelar i din lilla stad så du får möjlighet att se dem utan att behöva resa 20-30 mil.
    Är det då en uppoffring eller gör de detta för sin egen skull?
    Både och skulle jag säga, för de hade istället kunnat spela 20 mil bort och tjänat mer pengar eller varit hemma hos sina familjer som de saknar och familjen saknar dem när de är ute på turné i flera veckor i sträck.
    Så de har rent principiellt gjort en form av uppoffring för sina fans i din stad, eftersom det fanns andra attraktiva alternativ de hade kunnat ägna den dagen åt, men de känner det inte som en uppoffring eftersom de tycker detta är så kul.
    Förstår du nu skillnaden?
    Många dumheter har man läst på FB genom åren men du blir fan i mig dummare och dummare med åren.

Har följt dina inlägg och skrattar gott dina korkade inlägg i många år men nu har du passerat gränsen för vad som är normalt korkat till att vara rent urbota jävla dum i huvudet. Hoppas för din skull att du skriver dessa inlägg endast i syfte att provocera för i annat fall är det jävligt illa med förståndet. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eva)
    New Dawn skrev 2024-08-16 21:37:16 följande:
    Kan du hålla dig till sexuella kompromisser.
    Du skrev att det var en uppoffring att ha sex i en ställning som främst kvinnan njöt av. 
    Har du alltid känt så? Även i början av relationen? 

Om det nu är så att allt som inte optimerar din njutning främst är en uppoffring, är det optimala sexet det som bara gynnar din njutning och kåthet?

Är drömmen en kvinna som bara har din njutning i fokus, så slipper du alla uppoffringar och kompromisser? 
    Eller hade du velat ha en kvinna som bara njöt av exakt det som råkar vara det som ger dig mest hela tiden? 
    Nu har du väl aldeles för höga förväntningar på lilla Tom.

Han har i alla år framstått som rejält snurrig och nästan pårökt  men det har med åren blivit värre. Skulle han vara en personlig vän skulle jag bli rejält orolig för den mentala hälsan.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eva)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-16 23:01:39 följande:
    Lite avundsjuk på dig blir jag allt. Du kan få en hjärnblödning eller bli träffad av en dumdumkula rätt genom skallen utan att du eller din omgivning skull reflektera över att din tankeförmågan har förändrats. 
    Kan bara hålla med, svårt att tro att någon skulle märka någon skillnad.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-18 13:48:26 följande:
    Jo, det är just vad det är. En kompromiss är en överenskommelse som båda gillar.

(Dock anser en del deltagare här att kompromiss är lika med våldtäkt. Det får stå för dem.)
    Nu gick väl inte hissen ända upp för att uttrycka sig väldigt milt. 

Om jag gillar kaffe och blir erbjuden en kopp kaffe istället för en kopp the så har jag inte kompromissat eller gjort den minsta uppoffring. 
  • Anonym (Eva)
    Tom Araya skrev 2024-08-18 18:35:36 följande:
    Jag hoppas du förstår att den beskrivande texten inte är skriven med sexlivet i åtanke, därav formuleringar som inte känns tillämpbara i sex- och kärlekslivet. Det är så det fungerar med språk och betydelse av ord och uttryck, vilket du borde förstå. Principen är ändå att med viss anpassning tillfredsställa alla parter som med största sannolikhet inte har exakt lika behov. Bara den detaljen att era kroppar inte ser exakt lika ut ger olika förutsättningar.
    Det skulle inte fungera om man bortsåg från de olikheter som finns utan bara körde sitt eget race.
    Nu handlade detta om sex så vad anser du att ditt mycket förvirrade inlägg tillför. 

Att man har olika behov betyder inte att man måste kompromissa på något vis. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-18 19:55:06 följande:
    Jag förutsätter att man har ett sexliv iom det jag skrev. Men det kan säkert appliceras utanför det sexuella med, jag älskar ju att göra min partner glad på andra sätt med. Såklart. Men det är ju något annat.
    Misstänker att det var formuleringen "Om man inte mår toppenbra av att ge den man älskar njutning så är det något som är allvarligt fel." som hon reagerade på för det gjorde jag också. Det är inte alls självklart att en relation där man inte ger varandra sexuell njutning är olycklig. 
Svar på tråden Frun tar inga initiativ