Tom Araya skrev 2024-08-16 21:10:15 följande:
Jag ska ge dig ett exempel, så får vi se om slanten trillar ner...
Ett rockband är ute på turné.
De älskar vad de gör, att spela live inför publik och de känner det som att de får betalt för att utöva en hobby.
Rockbandet spelar i din lilla stad så du får möjlighet att se dem utan att behöva resa 20-30 mil.
Är det då en uppoffring eller gör de detta för sin egen skull?
Både och skulle jag säga, för de hade istället kunnat spela 20 mil bort och tjänat mer pengar eller varit hemma hos sina familjer som de saknar och familjen saknar dem när de är ute på turné i flera veckor i sträck.
Så de har rent principiellt gjort en form av uppoffring för sina fans i din stad, eftersom det fanns andra attraktiva alternativ de hade kunnat ägna den dagen åt, men de känner det inte som en uppoffring eftersom de tycker detta är så kul.
Förstår du nu skillnaden?
Många dumheter har man läst på FB genom åren men du blir fan i mig dummare och dummare med åren.
Har följt dina inlägg och skrattar gott dina korkade inlägg i många år men nu har du passerat gränsen för vad som är normalt korkat till att vara rent urbota jävla dum i huvudet. Hoppas för din skull att du skriver dessa inlägg endast i syfte att provocera för i annat fall är det jävligt illa med förståndet.