• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (Eva)
    Tom Araya skrev 2024-08-15 10:18:17 följande:
    Det här är ju din tolkning (understruket).

Jag menar att kompromisser i ett kärleksförhållande aldrig ska behöva gå så långt bortanför vad man vill och har lust med. Man är helt ute och cyklar om man tycker att man kan ställa upp på nästan vad som helst för kärlek om det sker åt båda håll.
    Du är fan inte sann. 

Vad är du inte fattar.
  • Anonym (Tjejen)
    Tom Araya skrev 2024-08-15 10:12:42 följande:
    Jag menar på att det är så kompromisser i ett förhållande ska se ut, den nivån av uppoffring... din favoriträtt idag, min favoriträtt imorgon... jag ber henne inte om något som går helt emot allt hon vill och har lust med, då är det inte kärlek. Däremot kan jag anstränga mig eller göra den typen av uppoffringar för min partners skull.
    Det är din uppfattning hur ett förhållande ska fungera. Att du vill göra sexuella uppoffringar, intressant hur man kan funka. Men jag står över för det är viktigt för mig med ett riktigt bra sexliv för båda i mitt väl fungerande förhållande.
  • Anonym (Mina älskade rottisar.)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-15 10:28:41 följande:
    Det är din uppfattning hur ett förhållande ska fungera. Att du vill göra sexuella uppoffringar, intressant hur man kan funka. Men jag står över för det är viktigt för mig med ett riktigt bra sexliv för båda i mitt väl fungerande förhållande.
    Vad hade du förväntat dig av en man som uppenbart tänker med kuken. 
  • Tom Araya
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-15 10:28:41 följande:
    Ja, det är min uppfattning om hur alla relationer bör fungera, som vänner, kärlekspartners, familjemedlemmar e.t.c.

Den som inte är beredd att göra några som helst kompromisser för andras skull ska nog leva ensam om hen inte har den omåttliga turen att hitta en vän/partner som tycker exakt lika och vill lika i allt.

Jag har inte upplevt att mitt sexliv blir dåligt av att jag ibland knullar henne i hennes favoritställning, eller smeker henne på det sättet som hon vill... det är en så orimlig slutsats du gör att jag börjar fundera över din mentalitet...
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-15 10:35:02 följande:
    Vad hade du förväntat dig av en man som uppenbart tänker med kuken. 
    Ha ha kanske :) tänker på om det finns en skillnad när man har ett stort sexuellt driv som vissa däribland jag, att man då har utvecklat det och märker just vad som gör det bra. Att den mentala biten är väldigt stor, det rör sig om rätt mkt annat än kroppsdelar som gnids för att uttrycka det milt. 

Svårt att förklara för dom som mest verkar ha skrapat på ytan och inte reflekterar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tjejen)
    Tom Araya skrev 2024-08-15 10:41:06 följande:
    Ja, det är min uppfattning om hur alla relationer bör fungera, som vänner, kärlekspartners, familjemedlemmar e.t.c.

Den som inte är beredd att göra några som helst kompromisser för andras skull ska nog leva ensam om hen inte har den omåttliga turen att hitta en vän/partner som tycker exakt lika och vill lika i allt.

Jag har inte upplevt att mitt sexliv blir dåligt av att jag ibland knullar henne i hennes favoritställning, eller smeker henne på det sättet som hon vill... det är en så orimlig slutsats du gör att jag börjar fundera över din mentalitet...
    Skillnaden är att vi här diskuterar sexuella kompromisser, du vill likställa allt och så funkar det inte. Två olika saker.

Att det för dig är en uppoffring att smeka henne på sättet hon vill...det får mig att baxna, verkligen. För mig är att uppfylla min partners önskemål allt annat än en uppoffring, det är något av det bästa, det jag vill. Så ja, i mina förhållanden har jag tydligen haft en omåttlig tur. Eller så är det min syn på sexualitet och förhållanden som möjliggjort alla fantastiska upplevelser. Självklart skulle jag aldrig göra något jag inte vill.
  • Tom Araya
    Anonym (Eva) skrev 2024-08-15 10:44:42 följande:
    Du måste ta mig fan vara helt dum i huvudet. 

Man kan självklart fundera över vems mentalitet som skall ifrågasätts. 
    Bildresultat för facepalm pictures
    Bildresultat för good bye meme pictures
  • Anonym (Örjan)
    Tom Araya skrev 2024-08-15 10:53:38 följande:
    Fy fan vad jag skäms för att det finns män som du. 

Tänka med kuken var ett väldigt milt utryck i ditt fall.
  • New  Dawn
    Tom Araya skrev 2024-08-15 10:12:42 följande:
    Jag menar på att det är så kompromisser i ett förhållande ska se ut, den nivån av uppoffring... din favoriträtt idag, min favoriträtt imorgon... jag ber henne inte om något som går helt emot allt hon vill och har lust med, då är det inte kärlek. Däremot kan jag anstränga mig eller göra den typen av uppoffringar för min partners skull.
    Tom Araya skrev 2024-08-15 10:41:06 följande:

Känner du att det är en uppoffring att knulla henne i hennes favoritställning, eller smeka henne som hon vill?
    Gör hon andra saker för dig som en kompromiss för dina handlingar? 

Jag suger min man ofta, även om jag själv inte kan, eller vill, njuta med min egen kropp för tillfället. Jag älskar att ge honom njutning, och vill det. Ibland kanske jag kommer igång under tiden men det är i så fall bara ett extra plus. 
    Han ger mig njutning även om det ibland inte funkar för honom, och jag känner verkligen att han vill det, på riktigt. Det är inget som kan kallas  kompromiss, som jag(vi) ser det.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ