• JayBerg

Frun tar inga initiativ

Snälla alla.. lyft blicken lite från era eller eran partners könsdelar, avancerade övningar i sängen och penetration i torra slemhinnor m.m.
    det är inte det handlar om vad jag som kille läser.

Det flera killar här försöker få fram uppfattar jag handlar om nåt lååångt långt innan det ens kommer i NÄRHETEN av att "köra in kuken I fittan", innan det kommer i närheten av nån sexuell handling ens

Jag, som kille, kan hålla med om att om (överdriver nu lite) ALLT initiativtagare, alla försök till NÅN form av faktiskt sexuell handling är helt och hållet upp till bara MIG, för jag råkar vara av manligt kön så kommer jag tröttna i längden.
    Jag resignerar.. Jag kommer med tiden att ge upp att ens  försöka få igång nån form av action i sängen.

Även vi (alltså killar, män, grabbar) mår bra av och tycker om att då och då få höra att ens kvinna, som man älskar, vill HA mig! Och då även i sänghalmen!

Får vi aldrig höra det känner sig, faktiskt, även en man sig ganska värdelös och blir deppig...

Vi VILL ha våran kvinna kåt, våt o villig! Och inte alls när hon är torr, ovillig och långt ifrån kåt..

"Kompromissen", eller kalla det vad ni vill, kommer in LÅNGT innan nån form av sexuell handling.

Om han försöker och försöker men ideligen missar när hon faktiskt kunde tänka sig nåt så kommer han uppleva sig tjatig, HON kommer uppfatta han som en jävla tjatig kåtbock och viljan försvinner allt mer..
    och det blir med tiden en väldigt destruktiv nedåtspiral, en obalans..

"Kompromissen" ligger kanske i att OM kvinnan faktiskt vill ha sin man, hon VILL HA SEX så kanske även hon, nån gång då och då, när hon VILL så klart, även faktiskt i ord uttrycker det tydligt så den trögfattade mannen förstår det!

För JA!! vi män, inte alla, men måånga ÄR otroligt jävla fucking tröga att förstå små fina subtila "hintar" om att kvinnan faktiskt vill.

Kan ju säga att att jag är en sån... 
    Min kvinna, i början av förhållandet, kunde bli SKITSUR på mig för jag "flörtade" med en annan kvinna och jag fattade ingenting, "vadå?? hon var ju bara trevlig och vi pratade lite..?"

NU förstår hon att om en kvinna skall försöka "få mig i säng" måste hon vara såååå jävla tydlig att det är typ löjligt och skrattretande..
    Så nu ler hon mest åt dom som försöker och berättar det för mig sen och skrattar lite sådär sött och älskvärt åt mig
    Jag vill bara ha min kvinna och nu vet hon det.
    Men NU är det bättre mellan oss, vi har utvecklat ett "kodspråk" som funkar för OSS!

T.ex. "pirrar" det till ordentligt om man en vanlig onsdagskväll får höra hennes lite lenare röst uttrycka
    "Jag hoppar in i duschen nu..."
    Ja då j-a vet man! Öven om man är steeentrött så piggnar man fan till!!  Yiihaa!!😁

• JayBerg
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-15 09:39:32 följande:
    Precis så. Partnern vill veta att det vi gör är bra för mig, om inte så är det självklart i bådas intresse att avbryta. Och så kan man göra nåt annat. Bara tanken på att nån skulle bli sur...nej, inget för mig.

Ja, i alla lägen.
    Precis så är det! Partnern vill veta ! Men det är svårt om det inte finns feedback eller input från BÅDAS håll att veta var, när och hur.

Fler män här försöööker få hjälp att navigera i denna djungel, hjälp dom då! Klanka inte bara ner och gå direkt på att det är bara deras fel och dom måste vara våldtäktsmän..

Om det första du som tjej gör att är att ta fram jättadildo och hota med att om du inte förstår vad jag vill så kör jag upp den i röven på dig innan du ens har försökt nåt annat är ju bara löjligt..

Ännu inte läst nån som klankar ner på hotwife:s eller dom som håller på med BDSM här, kanske "en del" här inne kan
    tänka lite längre och kanske komma ur sitt otroligt snäva tankesätt.
  • JayBerg
    New Dawn skrev 2024-08-15 12:21:42 följande:
    Okej, vad bra.
    Det låter som att erat sexliv utvecklats bra. Jag tror ett långvarigt sexliv behöver ändra sig, om det ska funka. 
    kompromissen ser jag inte. Ni har lärt er att kommunicera och kan möta varandra bättre. Jättebra. 

Men om hon inte ville, egentligen, och bara ställde upp, för att du tyckte det blev för lite sex, skulle den kompromissen funka för dig? 
    Nej!!! Skulle inte funka nej!
    Precis som med dom andra männen här försöker framföra, trubbigt kanske, men ändå.. 

Vill hon inte är det grymt osexigt och DÅ kan vi börja prata om att våldföra sig på nån OM man ändå "kör in den".

"Kompromiss" är kanske fel ordval i detta sammanhang men det fyller en funktion om man kanske tänker sig i form av att OM det finns en obalans när det kommer till att UTRYCKA sig, i nån form, att när lust infinner sig att det då inte bara är upp till mannen att säga/uttrycka/visa det.
    Dom får "kompromissa" genom att även hon måste säga till när hon vill, iallafall ibland.

ÄVEN män ÄLSKAR när hans älskade älskling VILL ha sex med han och SÄGER/uttrycker/visar det!!
    Och inte bara förutsätter att han bara helt magiskt skall veta när lust infinner sig så blir det .. Ja... obalans...

Kan säga att det tog ett tag innan min kvinna fattade att om hon faktiskt VILLE ha mig fick hon faan i mig vara tydlig annars blev det inget..
    Jag hjälpte henne fatta hur trögfattad jag faktiskt är, hon hjälpte mig fatta hennes små signaler/hintar!

Jag vill verkligen ha min kvinna! Hon är sexig som fan!
    Men att jämt visa det (tjata) funkade inte, inte mycket sex...
    Jag sluta tjata och hon försökte få mig att FATTA när hon ville med små små hittar funka inte, inte mycket sex..

men NU har vi hittat en bra balans ( kaaanske kan kalla det att kompromissa lite..?) = mer sex ( och det händer när båda vill) !!! NICE!
  • JayBerg
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-15 10:43:12 följande:
    Ha ha kanske :) tänker på om det finns en skillnad när man har ett stort sexuellt driv som vissa däribland jag, att man då har utvecklat det och märker just vad som gör det bra. Att den mentala biten är väldigt stor, det rör sig om rätt mkt annat än kroppsdelar som gnids för att uttrycka det milt. 

Svårt att förklara för dom som mest verkar ha skrapat på ytan och inte reflekterar.
    Bra sagt! 😁

Och många män (även jag) behöver jobba mer på den mentala biten om dom vill ha mer sex..punkt..
  • JayBerg
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-15 13:18:52 följande:
    Hur har du lyckats få kommunikation om att man är sugen till att vara en kompromiss. 

Du får ursäkta men detta resonemang var snurrigt till och med för att vara på FL.
    Du det tog tid.. Man är tröfattad samtidigt som hon var otydlig nog för en trögfattad en som jag.. tyvärr.....
    Alla är vi olika..

Men .. Vi har hittat dit, till slut! Via kombination av kommunikation, helt fel i försök, lyckade försök
    m.m. men bottnar i kommunikation mest ja.

Vad jag kan läsa här så tror jag faktiskt flera av er skulle förstå varandra MYCKET bättre om ni skulle prata öga mot öga och inte i skrift! Då skulle nog flera bättre förstå vad den andra lägger för mening i och använder olika ord.

Ord tolkas på många olika sätt här, helt normalt, så är det.

T.ex. i VÅRAT fall gillar jag sexiga underkläder, jag gör det!
    Men kvinna inte såå mycket... hon fattar typ bara inte poängen/ hon ser inte det sexiga i det 

Jag frågar inte (inte längre) om det men ibland, vi kan KALLA det att hon gör en liten "uppoffring", kommer hon med nåt litet sexigt på sig och JISSES vad jag uppskattar det! 

Säg att jag är bara en trött surgubbe just där o då men hon är sugen som fan men vill ju inte ha sex med en jävla surgubbe så KAN hon tänka sig att piffa till det lite!!
    för ser jag henne i nåt sånt blir det mer att hon får sex med sin tonårsSTENHårda man och inte med en jävla surgubbe..

Kanske nån tycker det är barnsligt men både hon och jag vet att det funkar på mig och att hon då kanske även kan lura "gubbfan" att ge henne en extra orgasm till o med.
  • JayBerg

Anonym (BBW) skrev 2024-08-15 13:18:52 följande:
    Hur har du lyckats få kommunikation om att man är sugen till att vara en kompromiss. 

Du får ursäkta men detta resonemang var snurrigt till och med för att vara på FL.
    Du det tog tid.. Man är tröfattad samtidigt som hon var otydlig nog för en trögfattad en som jag.. tyvärr.....
    Alla är vi olika..

Men .. Vi har hittat dit, till slut! Via kombination av kommunikation, helt fel i försök, lyckade försök
    m.m. men bottnar i kommunikation mest ja.

Vad jag kan läsa här så tror jag faktiskt flera av er skulle förstå varandra MYCKET bättre om ni skulle prata öga mot öga och inte i skrift! Då skulle nog flera bättre förstå vad den andra lägger för mening i och använder olika ord.

Ord tolkas på många olika sätt här, helt normalt, så är det.

T.ex. i VÅRAT fall gillar jag sexiga underkläder, jag gör det!
    Men kvinna inte såå mycket... hon fattar typ bara inte poängen/ hon ser inte det sexiga i det 

Jag frågar inte (inte längre) om det men ibland, vi kan KALLA det att hon gör en liten "uppoffring", kommer hon med nåt litet sexigt på sig och JISSES vad jag uppskattar det! 

Säg att jag är bara en trött surgubbe just där o då men hon är sugen som fan men vill ju inte ha sex med en jävla surgubbe så KAN hon tänka sig att piffa till det lite!!
    för ser jag henne i nåt sånt blir det mer att hon får sex med sin tonårsSTENHårda man och inte med en jävla surgubbe..

Kanske nån tycker det är barnsligt men både hon och jag vet att det funkar på mig och att hon då kanske även kan lura "gubbfan" att ge henne en extra orgasm till o med.
  • JayBerg

Ok, Skall försöka vara tydligare.

Som en förklarade sin syn på "uppoffring"

"En uppoffring är t ex att göra något som gör ont på fel sätt för mig, eller är känslomässigt obehagligt"

Det är låååångt ifrån så jag menar det i detta sammanhang.
    Använder eller tänker mig INTE ordet i den betydelsen alls.
    OM jag skulle tro att min kvinna skulle känna det som känslomässigt obehagligt att göra en sak för mig så är det ju HEELT fel, ber om ursäkt om det är SÅ ni ser det när jag använder ordet, inte min mening alls!
    och då förstår jag att att en del tror hon kanske gör nåt mot sin vilja....

Och kompromiss verkar helt fel ord med tyvärr..

Vi gör olika saker i ömsesidig förståelse mot varandra då och då utan att nån far illa eller känner obehag på nåt sätt. Vi gör det för vi uppskattar den andra och ibland gör små saker, utan obehag, för att vi älskar den andra och vill att denne skall ha det öire mer gött med ibland.

Återigen kan jag bara prata för mig själv men..
    Hon fattar inte grejen med ett litet klädstycke bara, är det inte bättre att bara vara naken?
    Jo naken är helt ok!  INGA problem!

Men hon erkänner ju att bara BLICKEN hon får från sin gubbe när hon tar på sig ett, för henne HELT oviktigt, litet klädstycke får henne att känna sig jääävligt sexig och åtråvärd! Typ " ooyes!! I still got it!!" 

• JayBerg
    New Dawn skrev 2024-08-15 14:44:31 följande:
    Om det inte känns som en uppoffring, utan något man vill göra, är det inte en uppoffring.( Skulle jag säga) 

Om du ger njutning är det alltså alltid en uppoffring, eller vad menar du? 
    Om inte, vad måste hända för att du inte ska tycka att det är en uppoffring att ge njutning? 
    Ok jag fattar, "uppoffring" är heeeelt fel ord här. Sorry!

Ge mig ett bättre ord tack, jag kommer inte på det iallafall. 😀
  • JayBerg
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-15 16:04:59 följande:
    Låter jättebra och ett bra exempel vad man kan uppnå genom kommunikation och respekt för varandra men som sagt ser inte tillstymmelse till kompromiss eller uppoffring.

Tänker var väldigt pedagogisk och kommer att använda mig av liknelsen med en grova strap-on.

Vill börja med att förtydliga att jag är sexuell sadist och älskar att plåga andra men självklar under uppsatta regler och genuint samtycke .

Om vi leker med tanken att du och jag har en relation och du känner dig sugen på sex men jag inte är sugen på sex men väldigt sugen på att ge dig en rejäl åktur med en strap-on vilket du inte alls är sugen på 

Det korrekta sättet att hantera situation är självklart att vi gör något annat som att titta på en bra film eller liknande.

Eller så kompromissar vi. Jag får sätts på dig med en strap-on mot din vilja och du får ha sex med mig mot min vilja. Vi har båda fått delar av det vi vill ha och vi har båda gjort uppoffringar. Således har vi kompromissat men samtidigt har vi båda begått övergrepp. 

Som Örjan redan beskrev i ett tidigare inlägg kan man ha stor nytta av att göra listor på vad man gillar och inte gillar med en zon med aktiviteter som inte är favoriter men som man kan tänka sig om en partner finner aktiviteten givande. 

Att göra något i den zonen är inte en kompromiss utan en del av vanligt givande och tagande.

Kan dock tillägga att jag till stora delar är en serving sadist så oftast blir det aktiviteter som står högst på mottagarens önskelista. 
    Härligt! NU börjat vi förstå varandra bättre! 

Det var bra exempel ja! Jättekul!

Givande och tagande! Såå klaaart! Det var bättre ord!
    Är typ så jag menat och vips! Se vad lite kommunikation kan göra! 😀
    Sorry .. men jag lite trög ibland.. fråga min kvinna..

Bästa du skrivit i hela tråden och jag håller med dig!

Och nu känner jag t.o.m. Lite mer kärlek till min kvinna för att hon INTE "tjatar" om att spänna på mig i röven, och speciellt inte när jag inte vill!! Älskar henne men Skulle inte kunna tänka mig att göra DEN "uppoffringen" faktiskt...(SKOJAR Lite nu, hoppas ni fattar det 😀)

Och jag som trodde jag hade iallafall lite koll på sexbegrepp och så men "serving" Eller "serving sadist" har jag aldrig hört! BDSM är inte vår grej alls så det är väl därför.

Men om jag försöker tänka mig in lite i det (som en riktig nooob) så kan jag väkanske börja fatta lite att dom orden har en fungerande mening i sammanhanget 😀
  • JayBerg
    New Dawn skrev 2024-08-15 17:37:06 följande:
    Det behöver inte vara fel att använda ordet uppoffring om man känner det så. 

Nu svarade jag Tom som tyckte det var en uppoffring att ha sex i missionären, som är hans tjejs favorit. (hans är nämligen bakifrån)

Om du känner det som en uppoffring att tillfredsställa din kvinna, i fall du själv inte njuter fysiskt samtidigt, är det väl rätt ord. 

För mig är det fel ord.
    Jag har en helt annan syn på sex. 
    Tror faktiskt vi ganska samma syn på sex faktiskt, ser ju vad du skriver MEN vi uppfattar/använder vissa ord på olika sätt. språkfärdigheten är nog mer till din favör om man säger så ... 😄

Att ge sin kvinna njutning ÄR ju det bästa som finns.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ