Inlägg från: Anonym (BB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BB)

Frun tar inga initiativ

klart som fn att folk kompromissar i sänghalmen. skulle det vara så illa som ni vill påstå så skulle våra domstolar digna av lättkränkta som ska anmäla för övergrepp och det gör det inte. Vilka jälva pajasfigurer några av er är härinne, det märks att en del blir mer svagbegåvade än andra. troligen är ni bittra singlar hela bunten.

En kompromiss är en överenskommelse mellan två eller flera parter som nåtts genom ömsesidiga eftergifter, där de inblandade parterna ger upp några av sina ursprungliga krav eller positioner för att komma fram till en lösning som alla parter kan acceptera. Att kompromissa är en vedertagen och allmänt accepterad social problemlösningsmetod.

• Anonym (BB)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-15 16:04:59 följande:
    Eller så kompromissar vi. Jag får sätts på dig med en strap-on mot din vilja och du får ha sex med mig mot min vilja. Vi har båda fått delar av det vi vill ha och vi har båda gjort uppoffringar. Således har vi kompromissat men samtidigt har vi båda begått övergrepp. 

ren bullshit, det kan inte bli ett övergrepp eftersom ni båda har accepterat kompromissen och gett ert samtycke till det 
  • Anonym (BB)
    New Dawn skrev 2024-08-16 14:54:22 följande:
    Jag tror detta är väldigt vanligt i längre relationer. Kvinnan vågar inte inleda något i fall lusten inte räcker till. Hon vågar kanske inte ta emot annan närhet, då hon tror att syftet är att ha sex och hon är osäker på lusten och förmågan. Vill inte göra mannen besviken och drar sig i stället undan. 
    Till slut blir glappet mellan dem större. Den fysiska närheten allt mer laddad. 

det är en enorm obalans i dina resonemang. allt går ut på att det är kvinnan som närmast diktatoriskt bestämmer allt inom samlivet. jag har inte en enda gång sett dig skriva att kvinnan också ska ta hänsyn till mannens känslor, lust och önskemål. du lägger all skuld och ansvar på männen. Väldigt enögt resonemang du har

• Meddelande borttaget
  • Anonym (BB)
    New Dawn skrev 2024-08-16 19:21:36 följande:
    Ge något exempel på sexuell kompromiss?
    Tom Araya tyckte att variera ställningar(mellan det du föredrar och din partner) var ett exempel. Är det sådana kompromisser du menar? 
    Tror du att kompromisser är en lämplig lösning när den ena vill ha sex för sällan, som denna tråden ursprungligen handlar om? 

Kompromiss är en lämplig lösning, man fokuserar på en lösning som blir bra för båda istället för att fastna i ett evighetstjafs om vem som har mest rätt eller fel. dina (och hatodödasvansklubben) utgår endast ifrån kvinnans önskemål och att mannen ska vända sig in och ut i all evighet för att försöka förstå vad hon vill eller inte vill. Du har inte skrivit en rad om att kvinnan eller kvinnor också borde lyssna lite på vad män vill, tänker eller önskar.  

• Anonym (BB)
    New Dawn skrev 2024-08-17 09:50:29 följande:
    Jag frågade efter ett exempel.
    Det jag ser som svårigheten är själva uppgörelsen. Låt säga att det är mannen som tycker att det blir för lite sex och att kvinnan tar för få initiativ.
    Ska hon då börja ta initiativ till sex utan att själv ha lust? Jag tror nämligen att det oftast är så det är. Hon kan ju gå med på att prova ha sex oftare, men fortfarande, om hon inte har lust. Kommer det då att funka? Kan hon avbryta försöket. Ska hon då runka av honom, och är det något som kommer att fungera. Är det verkligen det mannen saknar? 

Jag tror, att för ett fungerande sexliv ska fungera, måste det finnas en sann vilja. Så fort det känns som att någon bara ställer upp, särskilt om det sker ofta, tror jag att båda känner att kvaliteten på sexet sjunker, och det riskerar att försämra den generella sexlivet. 
    I min förra relation var vi ibland för trötta och det hände att mitt ex försökte ställa upp, men det gick inte. Jag kände att han var för oengagerad. Jag tappade all lust.

Ibland händer det nu att det inte funkar för någon av oss, och ibland väljer den med lust att vänta. Ibland ger vi varandra njutning. Vad är en kompromiss, att den som har mest lust väntar, eller att den som inte kan/vill ger njutning? Vi tänker inte så. För vad är i så fall att inte kompromissa? 

När det gäller sex har man inte alltid lust exakt samtidigt, så någonstans måste man hantera detta, men det jag är ute efter är att det måste finnas en äkta och vilja och lust. 
    Att min man gör det skönt för mig är inte någon kompromiss i hans huvud. Ibland funkar det för honom efter, och då kan väl ingen tycka att det är en kompromiss. Eller är allt oralsex en kompromiss? ( Enl Tom Araya måste man ju njuta själv för att det inte ska kallas så) Att jag senare ger honom njutning är ingen kompromiss för mig. Det har liksom inte med det att göra. 
    Ska sexlivet fungera måste det finnas en sann vilja, då behöver båda synka sig för att nå en lösning och samsyn. Ett förhållande eller relation helt utan kompromisser finns inte. 
  • Anonym (BB)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-18 13:36:13 följande:
    Videon där sex jämförs med tedrickning är pedagogisk och bra. Och jag förstår den, trots dina oförskämda rader.

Det som saknas i videon är:

- Är det Earl Grey du inte gillar? Jag har grönt te.
    - Nej tack.
    - Okej. Vill du ha kaffe istället?
    - Ja tack.
    Bry dig inte om oförskämdheterna. Deras agenda är glasklar och de gör sig bara själva till åtlöje. 
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-18 13:48:26 följande:
    Jo, det är just vad det är. En kompromiss är en överenskommelse som båda gillar.

(Dock anser en del deltagare här att kompromiss är lika med våldtäkt. Det får stå för dem.)
    Instämmer. Alla förhållanden innehåller kompromisser, ständigt. 
  • Anonym (BB)
    Tom Araya skrev 2024-08-18 20:14:16 följande:
    Det här säger mig bara att du inte vet vad ordet betyder.
    hon (och de andra) vill helt enkelt inte ens försöka förstå, imponerande att du orkar Tom, en stor, stor eloge till dig.
  • Anonym (BB)
    New Dawn skrev 2024-08-18 20:09:39 följande:
    Att inte ha sex under tiden man har middagsgäster, är  ingen kompromiss. Det är en anpassning, som för nästan alla människor, är helt självklara. (undantagen måste vara extremt få, och jag är väldigt, väldigt förvånad över att du inte förstår det) Man måste vara sjukt  rubbad mentalt om man inte fattar det. 

Människor blir av och till kåta på jobbet, i butiker och på restauranger. Med ditt tankesätt är det en kompromiss att dom inte onanerar, eller har sex, hej vilt, överallt..... 
    säger du så till folk i din omgivning med när du pratar i det dagliga livet?
  • Anonym (BB)
    New Dawn skrev 2024-08-19 06:00:28 följande:
    Jag tror absolut inte att Tom skulle vara så galen att han hade sex när han har middagsgäster. Att han använder det som exempel gör mig väldigt förvånad. 
    Det är sjukt rubbat är att inte göra den självklara anpassningen till normalt beteende. 

Det är helt osannolikt att några jag blir hembjuden till skulle börja ha sex. Skulle jag säga det till dem eller inte är helt irrelevant. 
    Nu svarade du inte på frågan, frågan var om du kallar människor i din vardag för sjukt rubbade mentalt om de inte håller med dig i diskussioner. Jag tror inte du gör det faktiskt.  
Svar på tråden Frun tar inga initiativ