Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 10:25:32 följande:
Det är ju det enkla svaret men ofta hör...
"Bryt upp allt och skilj er bara!"
När det enda man försöker att som även som man, NÅN gång ibland, skall kunna få höra att man faktiskt gör nåt bra i sänghalmen, att även jag är åtråvärd och nån som min kvinna faktiskt VILL ha sex med.
Det är faktiskt, även som man, kul att få höra nåt liknande ibland.
Sen att detta spårar ur i ord som att "kvinnor skall inte behöva bli våldtagna", "dom skall inte behöva ställa upp på sex" är lite konstigt... det enda jag vill påvisa är att jag, som man, även vill ha lite lite av den där passionen och känna att wow hon VILL faktiskt ha sex med mig!
Blir det, som även TS säger, att känslan infinner sig att hon bara "ställer upp" så dör ju sexlivet ut.
Och det flera av oss försöker säga är att vi delar gärna lika på allt, t.ex. hushåll, barn, ommålning av hus, initiativ till sex m.m. men det man får tilllbaka är mycket av "du är dum! Kvinnor skall inte bli våldtagna eller ställa upp sex!!!!"
Nä precis... det ju för f-n det vi försöker säga.
Iallafall jag försöker bara påvisa att när det kommer till just passionen i sänghalmen så är det väääldigt känsligt att ens nämna att man kanske skall "dela på allt" där med.
Det är väl ändå inte bara upp till ena parten att se till att det finns passion även i sängkammaren?
Just DÄR är det bara upp till mannen??
En MAN behöver aldrig få höra att även han är sexig, åtråvärd m.m.? Eller??
Hur tänkte du nu.
Alla har behov av bekräftelse men det skall självklart var genuint och inte på rutin om man inte känner att det man säger är sant.