• molly50

Frun tar inga initiativ

Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 18:25:02 följande:
    Problemet har jag beskrivit, om en del sen väljer att inte förstå det kan jag inte hjälpa.

BÅDA i vårat förhållande vet om vad som är problem.
    Det låser sig för henne kan man kanske säga, hon vill men orden kommer bara inte ut.
    Hon har sagt det många många gånger, men alltid när jag försöker söka lite bekräftelse och JAG frågar om vi är ok? Är det bra? O.s.v.
    VI vill förbättra det, VI jobbar på det.
    Några bra råd har jag fått, tack för det! Skall visa henne dom! (Allt jag skriver ser hon om hon vill om nån undrar..)
    VI har t.ex. testat icke verbal kommunikation och det fungerade väldigt bra, ett tag..

Dock är det lite fascinerande att när man som man söker råd om att få lite lite bekräftelse så får man många som förutsätter att allt är mitt problem, aldrig kvinnans, trots att man försöker förklara att båda vet om problemet...
    Men om kommunikationen är problemet så ligger kanske problemet hos er båda?
    Då kanske ni får ta in en utomstående till hjälp.
    En parterapeut eller en sexterapeut t ex.
  • molly50
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 18:51:18 följande:
    Jo, och vi har försökt, tänker inte gå in på allt det här men där kom t.ex. idén med icke verbal kommunikation.

Ja vi försöker... det är bättre men ibland så.... Ja..  inte så bra helt enkelt..

Sen hjälper det inte att i hennes familj var sex nåt man ABSOLUT INTE pratade om, ajabaja och fy..
    Ok. Men om hon inte ens kan prata om problemet så får ni kanske fundera på om ni kan fortsätta tillsammans.
    Har ni svårigheter att kommunicera om andra saker också?
  • molly50
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 19:16:46 följande:
    Hon KAN prata om det och hon är jätteglad hon får så mycket av mig men ledsen hon inte kan ge mig ens i närheten så mycket tillbaka, i låånga perioder inget.

Andra saker är inget problem, det är ju inte om " Tabu"-ämnet sex..

Visst .. kalla mig gnällig men om man ger oss ger men inte får nåt tillbaka tar det på en..
    Jag lever med och har gjort så länge, oftast kan jag ta det, jag vet ju hon tycker om mig men ... Ja.. Ibland tar det extra på en..
    Jag förstår dig och jag tycker inte att du gnäller.
    Du känner dig väl frustrerad.
    Jag är den som oftast tar initiativ här och min man inte lika mycket så jag kan förstå hur du känner.
    Men han säger ju aldrig nej när jag visar närhet och tar initiativ.
    Det är kanske det som är skillnaden.
    Men ni behöver kanske sätta er ner och prata igenom det här ordentligt så du kan berätta hur ledsen det här gör dig,
    Hon kanske inte förstår det.
  • molly50
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-13 21:18:27 följande:
    Så hennes uppgift i livet är att bekräfta honom så att han inte skall vara ledsen. Personligen är jag en absolut motståndare till alla former av ställa upp sex och att ge falska bekräftelser. Personligen tycker jag att det skulle vara konstruktivare om han tog sig en rejäl funderare på varför han behöver hennes bekräftelse. Det är inte friskt att bygga sin självkänsla på bekräftelse från andra. 
    Nej,det skrev jag inte. Hur fick du det till det?
    Det jag menar är att de måste prata.
    Kanske framförallt hon som verkar ha svårt att prata om sex.
    Jag tycker absolut inte att man ska ställa upp på sex om man inte vill det.
    Men jag tycker inte heller att man ska tvinga någon att leva i ett sexlöst förhållande mot sin vilja.
    Men deras största problem verkar inte vara sexlivet i sig utan att de inte kan kommunicera.
    Och kommunikationen är A och O för att ett förhållande ska fungera.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 21:43:39 följande:
    Hur i helvete får du ihop detta. Man skall inte ställa upp på sex men man skall heller inte tvinga någon att leva i en relation utan sex. Hur fan skall du ha det. Om ena parten inte vill ha sex så blir det rätt automatiskt en relation utan sex om inte relationen inte skall innehålla ställa upp sex. 

I övrigt så är man alltid fri att lämna en relation om man inte trivs. 

Antingen köper man läget och accepterar förutsättningarna eller så lämnar man svårare än så är det inte.
    Och det är just det jag menar när jag skriver att de måste prata!
    Och kommer de ändå inte fram till en lösning så är båda fria att lämna.
    Ingen är tvingad till något.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 22:08:09 följande:
    Och hur i helvete hade du tänkt att dessa samtal skall bli konstruktiva när ens parten har fått den andra att känns sig värdelös och en parten är en kravmaskin som söker bekräftelse och primärt ser till sina behov.
    Han vill ju inte lämna henne.
    Men då får han väl finna sig i situationen då,om han tycker att de inte kan prata.
  • molly50
    Anonym (Eva) skrev 2024-08-13 22:19:11 följande:
    Är du läskunnig??

Känns tveksamt med take på hur han talar om sin fru och du väljer att göda hans behov av tyck synd om mig.
    Jag är läskunnig. Och jag tycker inte att det är ok att kalla henne dålig osv som han gör.
    Men båda är ju fria att lämna om det inte fungerar.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-13 22:45:31 följande:
    Så insiktsfullt men ändå kände du ett starkt behov av att göda hans behov av att FL skall tycka synd om honom. 
    Nej,inga sådana behov.
    Men jag kanske har missförstått vad han skrev.
    Oavsett så förstår jag inte detta behov av att vara så otrevlig mot någon som kan ha missförstått ett inlägg istället för att fråga vad som menas.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ