Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Blygdläppsförminskning/ intimkirurgi

Nyfiken på varför du gjorde det. Jag har tänkt tanken. Mina inre blygdläppar sticker ut så pass mycket att det skaver oh kan göra ont. Fick du bekostat av landstingen och hur har det läkt? Gjorde det jötteont? 

• Anonym (S)
    Anonym (MH) skrev 2024-06-27 17:40:39 följande:
    Jag gjorde det av flera skäl?

Estetiska. Har exempelvis fått höra att jag har en liten snopp mellan benen. Så en riktigt dålig självkänsla. Så dels på grund av vad andra har påpekat nedvärderande. Men givetvis till största del hur jag själv känt och mått.

Praktiska. Svårt att tex ha sex då jag hela tiden fått ?flytta? på blygdläpparna konstant för att de inte ska komma ivägen.

Fysiska. Bland annat smärta när jag satt ner om blygdläpparna inte låg rätt. Ont när jag cyklade eller hade på mig för åtsittande nederdelar. Och visst skavde det, svettades emellan, svampinfektioner mm.

Fick även en förlossningsskada i mellangården som opererades samtidigt.

Jag fick det inte bekostat av landstinget då de ansåg att det är något jag får leva med och anpassa mig efter. Så det blev en privat klinik.

Operationen skedde med lokalbedövning. Och de sprutorna gjorde ont. Första dygnen var inte kul alls. Men sen släppte smärtan bra och nu har jag inte alls ont. Fick medicin mot smärtan och använde isbindor som var fantastiska.
    Okej låter bra, men dåligt att du inte fick det påkostat eftersom du också haft besvär. Jag vet hur jobbigt det är med stora inre blygläppar. För mig skaver det och gör ont, sen är det obehagligt när mannen berör där också pga att det annars skaver
Svar på tråden Blygdläppsförminskning/ intimkirurgi