Inlägg från: enfunderandeman |Visa alla inlägg
  • enfunderandeman

    Går ned sedan upp i vikt?

    Lynx123 skrev 2024-06-22 22:35:27 följande:

    1300 för att gå ner hur mycket i veckan? Låter lågt!


     Inte så lågt,1500 kalorier rekommenderar man för en kvinna som vill gå ner i vikt. 2500 kalorier för normalviktig kvinna. 

    Låt säga att TS vill gå ner 10 kg. Så kan hon ungefär tappa 1 kg om veckan. Om hon ligger på ett kaloriunderskott med 1000 kalorier. Nu rekommenderas helst 0,5 kg i veckan. För en inte allt för snabb viktnedgång. Men det någonstans där om man följer rekommendationen på 1500, för en kvinna som vill gå ner i vikt.

    Tänk på att det lugnt, våra kroppar är unika. Och hetsa inte dig själv.  Och för gärna en matdagbok där du skriver ned vad du äter. Lättare hålla reda på dom där 1500 kalorierna då. 
  • enfunderandeman
    Anonym (r) skrev 2024-06-22 23:27:49 följande:
    Fundera över vilken vikt TS vill ha i förhållande till sin längd. Ge sedan inga viktråd till uppenbart ätstörda brudar.
     

    Du förstår att jag vet vem du är, bara av det du skriver haha. Tråkigt att du blev sur över det. Och nu hoppar på mig i en annan tråd LOL

    Alltså det här är rekommendation för alla kvinnor som vill gå ned i vikt. Inget hittepå från min sida. Det är nog du som behöver läsa på.. åter igen haha 

    Hur vet du att hon är det förresten? Hon kanske vill ta tag i sin hälsa. Inget fel med det. Så länge man följer rekommendationerna.  Märkligt inlägg från en märklig människa:) Och det finns det gott om här.. tyvärr.
  • enfunderandeman

    Jag tror hon dessutom menar 60 kg
    Hon kan aldrig vara så dum att hon inte förstår att det är normalvikt för någon på 155 cm
     
    Eller hur TS? :)  Det har du koll på om du planerar att gå ner i vikt. 

Svar på tråden Går ned sedan upp i vikt?