Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

    Vecka 42 (igångsättning)

    Varför är du inte igångsatt än?? Ring din bm NU!!! Det är farligt att gå över tiden så här långt!!

  • Anonym (S)
    Ellifant skrev 2024-06-22 21:10:22 följande:

    Är du förstagångs föderska?

    min första gick jag över till v42 innan jag blev igångsatt. Jag hade sammandragningar långt innan bf men det blev aldrig något av det. Han med rörlig menar du att huvudet är ruckbart? eller du menar att bebisen rör sig mycket? 


    min första var fixerad men både 2:an och 3:an var huvet ruckbart med in till igångsättningen. Vilket inte är så konstigt för man är större efter man redan har föttbarn. men inget som ställde till det för mig. 

    det här med igångsättnig är olika från region till region. hos oss är det bara första gångs föderskor som blir igångsatta v41. omföddiskor får tätare kontroller. Min Bm ska nu sist att den studien om att barnen dog i v42 är inte helt att lita på, kommer Inte ihåg anledningen.

    jag har blivit igångsatt med alla mina tre och trycker inte det är så farligt mer än väntan att man ska komma igång. 


    Antagligen för att de avbröt studien i förtid, men det gjorde de just för att så många barn dog av att vänta. Jag skulle inte vänta en dag längre än nödvändigt!
  • Anonym (S)
    Jemp skrev 2024-06-23 19:43:58 följande:

    Fast det var standard med 42+0 innan studien, nu verkar det vara lite olika. 


    Ts: jag hade mycket förvärkar med nr 2. När det väl satte igång på riktigt, med vattenavgång, gick det rätt fort och smidigt. Hon kom i v 42+0, skulle blivit igångsatt samma dag annars (6 år sen, standard då). 


    Ja studien blev ju inte klar men själv skulle jag inte våga chansa iaf.
Svar på tråden Vecka 42 (igångsättning)