Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Flytta utomlands?

Gullvivor skrev 2024-06-22 20:22:04 följande:
    Jag skrev aldrig land i ts.. Men nej vi flyttar inte till Iran utan Irak.
    Enligt Wikipedia låter det ju inte som något toppenland att flytta till om man är kvinna eller flicka. Men vill du att lagar ska tolkas av några gamla misogyna religiösa fanatiker utan juridisk bildning, blir det säkert bra i Irak. 

Constitutionally, women lost a number of key rights after the United States entered Iraq. The Family Statutes law, which guarantees women equal rights when it comes to marriage, divorce, inheritance, and custody, was replaced by one that gave power to religious leaders and allowed them to dictate family matters according to their interpretation of their chosen religious text.
  • FuckGoggleAskMe
    Gullvivor skrev 2024-06-23 00:22:43 följande:
    Jag vet inte hur andra resonerar men jag skulle knappast lämna min trygghet och familj och ta mina barn till ett nytt land för god mat eller annat meningslöst. Isåfall finns det något som kallas för semester.

Alla länder har sina brister men det handlar ju om att se vilka fördelar som väger tyngre för en, och då får man acceptera det mindre bra också. Eller tror du själv att det finns perfekta länder?
    Nej det finns inga perfekta länder och om du inte bekymrar dig om kvinnors rättigheter eller mänskliga rättigheter är säkert Irak helt ok.
  • FuckGoggleAskMe

Berätta inte för sociala myndigheter att du tänker flytta till Irak, då tvivlar de på din föräldraförmåga pga att du vill ta dina barn till ett farligt land 

Med anledning av säkerhetsläget avråder UD från alla resor till Irak förutom till provinserna Dahuk, Arbil och Sulaymaniyah i den kurdiska regionen i Irak. Avrådan gäller tills vidare.
    https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/irak/#

Svar på tråden Flytta utomlands?